Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Prima zo lang de prijs van de Amex Platinum maar niet meestijgt ;)
     
    DirkOnTour, Thijsk, Grouchy en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Nou wat egoistisch zeg! :p

    Toch maar eens goed in de voordelen van de amex platinum duiken, begint toch wel interessanter te worden denk ik.
     
    JustinCase en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  3. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Was op mobiel, maakte foutje en werd al gepost, maar denk dat meeste mensen het via de zaak hebben en diegenen die het privé moeten afrekenen niet wakker liggen van die €20 op jaarbasis... Nooit leuk als iets duurder wordt natuurlijk :)
     
    VinceG vindt dit leuk.
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Terwijl ik de amex platinum bekijk herinner ik mij iets, maar ik kan het niet vinden waar ik het gezien heb.
    Ben ergens info tegengekomen dat als je een amex plat hebt met privium plus dat je een factuur kunt aanvragen voor je privium plus om bij je werkgever in te dienen?
    Klopt dit en waar heb ik dit gelezen?
     
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ow ik maak ook maar een geintje hoor!
    Ik lig er ook zeker niet wakker van, maar ik vond het best een flinke verhoging. En we blijven hollanders, dus het moet wel in de juiste verhouding staan.
    Ik dien ook de factuur in bij mijn baas, dus zal er geen traan om laten :D
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Als aanvulling Partner Basic gaat met € 5 omhoog.
    Ik had liever gezien dat er bij de security zoals vroeger een echte Privium lane komt zoals tot een paar jaar geleden het geval was. Daar werden uitsluitend Privium leden toegelaten en dan was je snel door de security.
     
    arjen05, Grouchy, VinceG en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Je zou juist denken met die extra influx van Privium members dankzij Amex hoeft de rekening niet ophoog. Hoorde van Privium dat ze er zo'n 1000+ leden bij gekregen hadden en ongeveer 1/3de van alle Platinum kaart houders maakt nu gebruik van Privium.

    Over Amex gesproken, de Privium rekening zal wel hoger dan verwacht zijn uitgevallen. Sinds enige tijd zijn de Amex Verkopers op Schiphol permanent vertrokken, bij navraag blijkt dat het niet genoeg opleverde. Wel jammer op zich, ze konden je vaak toch een iets beter aanbod doen dat direct online. Aan de andere kant wel lekker rustig dat je niet meer elke keer aangesproken word met: Kent u American Express al?
     
    arjen05, Grouchy, Thijsk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Maar 9 van de 10 x was het aanbod dat ze deden, bij navraag toch niet zo royaal. Oftewel, ze stonden tegen je te liegen om de sign-up bonus te krijgen. Als je dan vroeg "zet het even op papier" dan kon dat ineens niet :p.

    En inderdaad, wat @Godenzoon14 zegt, als je het via Amex hebt, zal het je een worst wezen of Privium de prijzen omhoog gooit, er is immers toch al voor betaald. Ik vind het wel zuur voor de gewone Privium leden, want de service is er de afgelopen jaren niet echt op vooruit gegaan.
     
    MVA20, Grouchy, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Had vorig jaar de Platinum kaart 6 maanden gratis + 22.000 punten via zo'n verkoper. De refferal aanbieding van nu komt in de buurt maar toen der tijd was dat verreweg beste aanbod.

    Verder leuk om te weten, de verkopers kregen €30 euro voor een silver card, €50 voor gold en €70.00 voor platinum aan commissie. Bron: Gaf de verkoper zelf toe.
     
    Thijsk en FlyRemco vinden dit leuk.
  10. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Proefabbo basic aangevraagd, vrijdag de afspraak gemaakt. Weet niet of die lounge t waard is namelijk, zeker omdat er alleen een is op het non-schengen gedeelte.

    Vraagje: krijg je bij Basic ook zo'n mooi mapje met voucher etc of is dat alleen bij Plus? Of krijg je bij een proefabbo sowieso alleen je kaart?
     
  11. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    De Clublounge zit bij/voor de Schengen-security, op zich ook wel prima locatie.
    De Airside (non-Schengen) is een stuk kleiner en dito rustiger.
     
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Was natuurlijk beter geweest als de Schengenlounge ook gewoon na security zat, want ook priority security kan nog wel eens even duren, waardoor je net even een marge moet nemen met hoe laat je uit de lounge weggaat. Gaat security erg traag is het stressen, gaat het snel, zit je alsnog op een bankje bij de gate.

    Ze zouden in dat kantoortje van de Marechaussee achterin de Schengenlounge een kleine security check moeten installeren en de deur naar de terminal openzetten, dan heb je echt Priviumvoordelen.
     
    ppt, Grouchy, VinceG en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Het voordeel van een landside lounge is dat deze niet zo snel volloopt met overstappende pax.

    Als priority security echt priority security is, heb ik er op zich niet zo'n probleem mee.
    Ja eens.
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2019
  14. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Precies zoals in het verleden? ;)

    Non-Schengen Privium ervaring was ook weer leuk met lekker rijen tot in de hal (KMAR is schijnbaar nog steeds onderbezet) en security die Privium leden niet doorlaat en vertelt dat ze lekker in de rij mogen gaan staan:(
     
  15. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    naar mijn weten niet. Heb contact gehad met zowel Privium als Amex maar de factuur van Privium naar Amex is niet voor onze ogen bedoeld. Die betalen natuurlijk geen € 215 (of straks € 230) per persoon....
    Als er wel een weg is dan verneem ik het ook graag...
     
  16. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb het al gevonden.
    Bij amex geven ze aan dat je de kosten van je amex op je overzicht als factuur op moet geven bij je werkgever en dan hebben zij er een documentje bij wat het exacte bedrag is van privium.
    Maar ik vind het nogal omslachtig.
    Ik heb de amex plat aangevraagd en volgende maand wordt mijn privium toch vernieuwd. Dus dan laat ik hem wel koppelen aan mijn amex nadat ik betaald (en een factuur!) heb en dan krijg ik als het goed is mijn fee weer terug.

    Security die je niet doorlaat? Zodat je naar de privium scanner kan?
    Heb ik nu nog nooit meegemaakt. Pasje laten zien en dan mag je door. Heb je toch niet laten gebeuren hoop ik? Ik zou het wel weten :D
     
    Grouchy vindt dit leuk.
  17. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    snap nog niet helemaal wat je precies bedoelt. Heb je een stappenplan?
    Want dit gaat de komende paar jaar zo blijven denk ik...
     
  18. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    heb ik ook een keer gehad toen ik terug kwam van LCY in mei. gruwelijk irritant je laad je pasje zien en nog doet die niks tot ik vervolgens een voorbij lopende security aansprak dat ik Privium had en die vond dat ik er wel doorheen mocht.
    vervolgens mag je dan als enige die hele meute voorbij en krijg je enorm veel scheve gezichten van normale pax. Heel irritant. Schiphol is sowieso een kut luchthaven met die afgekeurde politie agenten die daar als security werken.

    het zou ze idd sieren dat ze vanuit de clublounge onderin aan de achterkant een security filter maken voor Privium pax en dan airside verder lopen. zorg dat je daar je meest gekwalificeerde personeel wegzet die sociale skills hebben om normaal tegen veel reizigers te reageren.

    dan hebben ze imho een goede rede dat de prijs omhoog gaat.

    qua lounge.... ik vind beide lounges van Privium wel fijn omdat het er stil en rustig is. ook het eten vind ik persoonlijk beter dan de crown lounge.
     
    VinceG, MVA20 en Grouchy vinden dit leuk.
  19. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Die "Scheve gezichten" is de hele reden dat ik Privium heb :p
     
    Bram7200, VinceG, Thijsk en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dan vind je JFK met SP bij de security ook lachen zeker :D het is goed dat er daar medewerkers staan anders hebben ze daar dagelijks ruzies te sussen :p
     
    Thijsk, Grouchy en Miya vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina