Privium met de Belgische Amex Platinum?

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Synthesis, 3 jul 2022.

  1. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Dit klinkt misschien een noob vraag maar ik reis de laatste tijd meer en meer via Schiphol. Vaak met KLM business dus sowieso voor vele dingen priority lijnen maar niet voor de grenscontroles/security checks.

    Nu lijkt het zo dat met Privium je wel toegang krijgt tot snellere grenscontrole?

    Ik heb een Belgische AMEX Platinum kaart en vroeg mij af of ik hiervoor ook in aanmerking kom? En is er dan ook ergens dat ik me moet registreren om zo ook een fysieke of digitale kaart te krijgen of hoe werkt het?

    Volgens wat ik laatst begreep zouden de voordelen van zowel de BE en NL Amex Platinum kaarten (bijna) identieke voorwaarden bieden nu.

    Bij ontvangst van de kaart bitter weinig info gekregen of gevonden waar ik tal van de Amex extras kan activeren (bv, de priority pass kaart etc).
     
  2. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
  3. Lvpol

    Lvpol Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Denk niet dat je Privium kan krijgen, zou anders ook wel geïnteresseerd zijn. Je krijgt wel fastlane op Brussels Airport, dus denk wel dat het landenspecifiek is.

    Wat betreft Priority pass, je wordt automatisch ingeschreven. Een weekje nadat je de kaart ontvangt zit ook je Priority pass kaart in de bus.
     
  4. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Eens gebeld naar de Amex Platinum dienst en inderdaad BE klanten krijgen geen Privium. Wel wat bagger, aangezien Brussels Airport niet echt een grote internationale hub is en je voor de meeste long-haul bestemmingen via AMS, FRA/MUC, CDG of LON moet gaan...
     

Deel Deze Pagina