Priority Pass ervaringen

Discussie in 'Overige programma's' gestart door ErikBenjamin, 13 dec 2016.

  1. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb een vraag over Priority Pass. Voor de mensen die Priority Pass niet kennen, dit is een betaalde kaart waarmee je toegang krijgt tot meer dan 1000 lounges over de hele wereld. Ongeacht het ticket waarop je reist. Priority Pass komt in 3 verschillende smaken, namelijk:

    Standaard € 99 per jaar
    -> Kosten voor ledenbezoek €24. Kosten voor gastenbezoek €24.
    Standaard plus € 249 per jaar
    -> Ledenbezoek 10 GRATIS bezoeken, daarna €24. Kosten voor gastenbezoek €24.
    Prestige € 399 per jaar
    -> Ledenbezoek ALLEMAAL GRATIS. Kosten voor gastenbezoek €24.

    Nu krijg je het prestige pakket gratis bij bijvoorbeeld een AMEX Platinum kaart. Super tof zou je denken, wil het niet dat ik alleen maar vrij (recente) negatieve reviews tegenkom als het gaat over Priority Pass. Zoals bijvoorbeeld:

    "Tried for the first time in dubai marhaba lounge and denied entry. They had no clue on what priority pass is and were rude and unprofessional."
    "We have not been able to access the Heathrow lounge at T5 very often over the summer which is very annoying when you have paid for it."
    "The priority pass is a complete oxymoron. I was refused entry to several lounges at Gatwick and Heathrow because of capacity problems. Prioritypass holders have no priority at all. No 1 Lounge said I could pre-book but they didn’t tell me the £5 booking fee required."

    Mijn vraag is dan, is dit ook wat de leden hier op Insideflyer ervaren met deze kaart? Als het echt zo slecht is als de reviews aangeven, dan twijfel ik over de upgrade naar Platinum.
     
  2. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Bij de Amex Platinum is het eerste gastenbezoek ook gratis. Dus Prestige +1. En natuurlijk een extra PP kaart voor partner/vriend(in).

    Ik heb eigenlijk enkel goede ervaringen met PP. Klopt dat wanneer de lounge vol is ze je kunnen weigeren. Is mij in het afgelopen jaar 1 keer gebeurd.
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2017
  3. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Al een aantal jaar nooit problemen gehad met Priority Pass. Afgelopen jaren alleen 1 keer geweigerd bij de oude Aspire lounge op Schiphol vanwege de drukte. In 2014 ben ik zonder problemen bij de Marhaba lounge op DXB binnengekomen.
     
  4. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    De PP standaard aanschaffen is net als geld weggooien. (Mocht iemand dat doen heb ik nog wel een adresje waar het altijd heen mag.) De meeste lounges zijn ook los te kopen die PP aanbied, dan hoef je geen lidmaatschapsgeld te betalen en heb je altijd de garantie dat je binnen mag, ook al is het druk. Voorbeeld, Schiphol Aspire Lounge kost 25 euro als je het los koopt. 24 euro met de PP. Niet echt de moeite waard dus. Als je niet vaak business class vliegt, of geen status hebt bij een airline waardoor je toegang hebt tot de lounge dan zou ik de prestige zeker de moeite waard vinden. Vraag je wel af of je het eruit haalt.

    Persoonlijk zou ik het niet doen, wegens de vele vluchten in business class en gratis loungetoegang op Schiphol.

    De lounges die ik los heb geboekt (die tevens toegankelijk zijn met de PP) zijn over het algemeen best prima hoewel ik het eten in Aspire lounges nogal tegen vind vallen. Meestal is het daar wat miniem. Drank, zowel alcoholisch als non alcoholisch is er meestal ruim voldoende.

    En met een los ticket hebben medewerkers soms ook geen idee dat het bestaat. Ik kwam een keer met 2 tickets aan in de Aspire lounge Schengen op Schiphol, ze hadden geen idee wat te doen achter de balie. Vervolgens zeiden ze dat het iets nieuws was en ze net bericht hadden ontvangen dat dat ingevoerd was. Ik kon het niet laten te zeggen dat de vorige keer, c.a. 4 maanden ervoor het ook al zo werkte. Het komt dus niet heel vaak voor, maar kan wel degelijk.
     
    Lionell en FlyingFonz vinden dit leuk.
  5. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb de PP bij mijn MC Black gekregen. Heb wisselende ervaringen vwb de kwaliteit van de lounges maar over het algemeen wel positief. F&B is niet altijd top, zeker in de Aspire lounges niet maar het is er wel en je kunt even rustig zitten.
    Als je de PP gratis krijgt is het prima. Ik zou er niet voor betalen als ik andere alternatieven zou hebben.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  6. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Is het de €200 waard van de MC Black?
     
  7. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    In mijn geval is de MC de 'backup' kaart voor de AMEX. EN de MC concierge kan soms meer regelen dan de AMEX.
    Als het alleen om de PP gaat vind ik het ook wel waard. Als je een paar keer per jaar gebruikt maakt van de lounges haal je het er wel uit; makkelijk uit te rekenen denk.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik ben overgestapt van AMEX FB naar AMEX (PLAT) met PP en ik vind het tot nu toe wel de moeite waard. misschien zijn de lounges over het algemeen minder dan die van bijv een KLM crown lounge, maar die is op zijn beurt ook niet super spectaculair. Het is gewoon handig om te hebben wanneer je reist met een airline die buiten een alliantie valt waar je status hebt
     
    Lionell en Melchior vinden dit leuk.
  9. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ondanks dat ik gold bij alledrie de allianties ben, hou ik mijn MC Black mét PP Prestige aan. Soms vlieg ik een keer Transavia of is de lounge die de airline heeft (zoals Thai/Etihad in Bangkok) een stuk slechter dan waar je met je PP naar binnen komt. Kortom, die €200 haal ik er wel uit voor mijn gevoel. Nog nooit toegang geweigerd in de afgelopen 4 jaar & +/-150 bezoeken.
     
    Lionell en Melchior vinden dit leuk.
  10. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ook ik ben tot nu toe niet ontevreden over Priority Pass. Als ik (in elk geval binnen Europa) Economy vlieg kan ik me dan gewoon laten leiden door de goedkoopste ticketprijs en heb ik bijna altijd gratis lounge toegang.

    Inderdaad een van de fijne voordelen van de traditionele Amex Platinum. Altijd gratis toegang met vrouw en kind (zolang jonger dan 2) ;-). Volgens mij kan een extra platinum kaarthouder trouwens ook hetzelfde priority pass abonnement aanvragen (dus heb je met vier personen toegang).

    De lounge lijst is zeer uitgebreid (ong. 950 wereldwijd), maar bijv. in Rotterdam en op Londen City heb je volgens mij geen toegang, dus het is niet allesdekkend..
     
    Lionell vindt dit leuk.
  11. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Is dit anders voor de Flying Blue Platinum kaarten dan?
     
  12. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Inderdaad. Flying blue Amex heeft dit voordeel niet (maar daarmee heb je natuurlijk wel sneller Gold Elite + status bij SkyTeam, waarmee je in de skyteam lounges kan).
     
  13. Raffy

    Raffy Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    I have been a member of Priority Pass for more than 3 years through AMEX platinum and used it over 40 times this year.
    I have been refused to access Aspire AMS I had an argue with the staff and i asked to see the policy of denying guests to access the lounge due to the high demand the staff searched for the policy and i waited 15 minutes then i gained access.

    the second denied access was at LGW due to high demand on NO1 Lounge. I believe they are denying PP members because they are giving priority to BA passengers since BA lounge is under maintenance and it will be reopened late January (Hopefully no more 5 pounds fees).

    I wouldn't personally pay for Priority Pass since they don't guarantee the lounge visit. on the other hand a free PP is always welcome in case of urgent travel with a different airline other than your FFP.

    some of PP contracted lounges are worth visiting for example GIG, LHR T5,NO1 EDI. but generally the lounges rated below average compared with dedicated airlines lounges. A bad lounge is better than no lounge.
     
    Melchior, Lionell en Laurens vinden dit leuk.
  14. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Zelf (tevreden) gebruiker van AMEX Gold. Nu ook Priority Pass aangeschaft. Lijst lounges is best indrukwekkend. Als je veel actietarief economy reist wel even echt fijn.
    Tip: Gebruik de LoungeBuddy app om van tevoren te checken of de lounge het wel waard is. Meestal geeft deze ook een prijs aan hoeveel het is om te betalen voor de lounge.
    Wat wel handig is, is dat als je gebruik maakt van de lounge alleen even snel de code op je telefoon gescand hoeft te worden, en de betaling gewoon makkelijk via PP gaat.

    Lange Lay-overs zijn wel echt heel prettig te overbruggen hiermee.

    Wel jammer dat in New Delhi de lounge geen alcohol schenkt tot 25 jaar...
     
    Lionell vindt dit leuk.
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Begin deze maand is mijn Star Gold status afgelopen en ik zit er aan te denken om de PP aan te schaffen. Ik vind de lounge toegang wel een groot pluspunt. Ik heb momenteel wel OneWorld Sapphire status, maar binnen Europa vlieg ik vooral Star Alliance... Is het zijn geld waard?
     
  16. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben ook benieuwd. Ik kan hem voor 110 euro bij mijn Mastercard plat nemen, probleem is dat ik nooit alleen vlieg en dus altijd 27 euro lappen moet. Zijn de lounges het waard in Europa ...?
     
  17. wilcoboel

    wilcoboel Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb de Dinerscreditkaart waarmee ik twaalf keer per jaar, gratis lounge toegang heb, de pp pas en de dinerskaart hebben dezelfde lounges in het programma, heb goede ervaringen met deze kaart, vooral op airports in Azie zijn goede lounges SIN/KUL/BKK/HKG maar ook in europa b.v. ZRH/VIE/
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  18. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    FlyingFonz en Lionell vinden dit leuk.
  19. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Trouwens, als je lid wordt. Meld je dan aan in de UK £159 (momenteel zo'n 183 euro) < €249 en een lounge bezoek is £15 < €24. Je kan je pas gewoon in NL laten bezorgen (of ander land). + Evt korting van de Groupon.
     
    Lionell en TheFlyingDutchboy vinden dit leuk.
  20. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Hoop hem snel te hebben als mijn aanvraag van mij MasterCard Black goed gekeurd wordt. Vlieg aankomende maanden best veel namelijk. Kan ik hem gelijk gebruiken.
     

Deel Deze Pagina