Principiële bezwaren; laat jij je tegenhouden?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Flying doc, 23 nov 2017.

?

Laat jij je principes spreken bij de keuze van bestemming?

  1. Nee, als het maar miles of een goede deal oplevert.

    61,5%
  2. Ja, maar alleen als het mij persoonlijk raakt.

    30,8%
  3. PrinciWHAT?

    7,7%
  4. Ja, juist nu kunnen de locals mijn input gebruiken.

    0 stem(men)
    0,0%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Naar aanleiding van een recente post over het boeken van een tripje naar Rusland vroeg ik mij af wat jullie vinden van dit soort bestemmingen. Als ik de media mag geloven zijn de Russen maar ook bijvoorbeeld Ankara haast de bron van alle kwaad, kun je dan nog wel gewoon op reis hierheen terwijl de sancties zijn afgekondigt of moet je juist nu daar heen?

    Zelf ben ik vrij ambivalent hierin. Bewust kies ik ervoor om de VS, Rusland en Turkije niet zo vaak als voor de "dictatuur" te bezoeken maar ga daarintegen bijvoorbeeld wel met mijn vriend naar Iran of werk met de Rwandese overheid. Ik ben benieuwd naar jullie principes bij het uitzoeken van een volgende trip.
     
    high_class vindt dit leuk.
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Tja, moeilijke vraag. M'n antwoord staat er in ieder geval niet tussen. Ik ga eens nadenken over een maatwerk antwoord.
     
  3. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Bij het kiezen van een privé bestemming kijk ik eerder naar bezienswaardigheden, cultuur en prijzen/deals dan dat ik naar de politiek kijk. Het is wél een factor, maar voor mij niet de belangrijkste. Voor mijn werk reis ik daarnaast (net als jij geloof ik) ook naar ontwikkelingslanden en conflictgebieden. Ik ben dus wel iets gewend.

    Ik heb wat reizen betreft geen principiële bezwaren. Het gaat er voor mij meer om hoe je je opstelt in zo'n moeilijk land en hoe je met de mensen daar omgaat. In landen als Turkije, Zuid-Soedan en Rwanda ben ik beter op mijn hoede (misschien vooral in mijn communicatie met autoriteiten). Als de deal echt goed is, het land nieuw en de sancties zijn niet tegen mij gericht dan zou ik het avontuur denk ik wel aangaan.

    Wanneer is eigenlijk de insideflyer borrel in de lounge op Pyongyang airport?
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  4. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik zou transport ook los willen zien van politiek. Voor mij heeft het eerder met veiligheid te maken. Is het land om wat voor reden dan niet veilig dan zou ik er niet heen gaan. Vaak probeer ik dat pas na een bewuste afweging, BuZa vindt al snel iets een risico en de media smullen er helemaal van om een land als vijand te bombarderen
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  5. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Morgen (zondag) mogen mijn 4 collega's naar Egypte voor een paar dagen.

    Gezien de recentste ontwikkeling in dat land..... liever zij dan ik:cool:
     
  6. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    prive en zakelijk houdt ik hier gescheiden. Zakelijk geld dat als de KLM er heen vliegt ga ik. Prive heb ik echt een lijst waar ik niet naartoe ga.
     
  7. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    In het geval van Rusland ben ik gewoon naar Sint Petersburg gegaan voor een vrijetijds trip van 5 dagen. Ik voel me daar niet rot onder; de meeste mensen ter plaatse zijn helemaal niet met politiek bezig, is mijn ervaring. Dus waarom zou ik die locale mensen straffen door weg te blijven terwijl ze zelf nihil invloed hebben op wat er door de regering wordt uitgevoerd?
     
    Globetrotter, zaanam en FlyingFonz vinden dit leuk.
  8. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Ambivalent is een zware understatement als je wel naar Iran gaat maar niet naar de VS vanwege jouw redenen...

    Overigens vind ik dat je gewoon naar toe moet gaan waar je naar toe wilt gaan. De afgelopen 50 jaar hebben volgens mij wel laten zien dat we niet alle landen onze visie op cultuur enz. moeten willen opdringen. Daarnaast heeft Tim82 ook wel een punt.. een toerisme-boycot treft uiteindelijk toch alleen de normale man.
     
    Globetrotter vindt dit leuk.
  9. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Ik ga niet naar Iran, maar uit praktisch oogpunt. Mijn frequente zakelijke bezoeken aan de VS worden daardoor belemmerd en daar heb ik geen zin in.
    Rusland heb ik 1x geprobeerd en ik vind het een vreselijk land. Nooit meer.
     

Deel Deze Pagina