Post hier je ervaringen met OneWorld vluchten

Discussie in 'oneworld' gestart door jongesander, 11 mei 2016.

  1. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Wanneer ik een vlucht boek zoek ik zelf vaak naar reviews en plaatjes van cabines. Vliegen is bijna altijd een feestje, maar het is toch altijd leuk om je feest zo mooi mogelijk te maken. Het is toch wel belangrijk om een goede stoel te kiezen. Op dit moment kom ik dan snel terecht op FT, waar erg veel info te vinden is. Seatguru valt vaak een beetje tegen.

    Maar des te mooier zou het natuurlijk zijn dat op ons mooie Nederlandstalige forum ook veel informatie te vinden is. Het hoeft geen hele uitgebreide review te worden.

    Ik stel de volgende layout voor, mochten hier nog andere suggesties voor zijn dan pas ik uiteraard graag dit eerste bericht even aan. Uiteraard trap ik zo zelf af met een aantal ervaringen.

    Wanneer was je vlucht:
    Airline:
    Toestel:
    Stoel + Cabine:


    Pluspunten:

    Minpunten:

    Conclusie:

    (eventuele foto's).
     
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Wanneer was je vlucht: november 2015
    Airline: British Airways
    Toestel: 747-400
    Stoel + Cabine: 63K Club World

    Pluspunten: Ik ben enigszins bevooroordeeld, omdat ik een liefhebber ben van de 747. Daarnaast was dit mijn eerste longhaul in Business Class. Ik vond het Upperdeck echt een belevenis, kleine cabine. Twee stewards dus ruim voldoende aandacht. En deze waren ook uiterst grappig.

    Minpunten: Ik vond het erg warm, kon daardoor voor geen meter slapen. Daarnaast vond ik het een beetje vervelend dat je over je buurman moest stappen om je stoel te verlaten.

    Conclusie: Prachtige vlucht. Nu, een halfjaar verder zou ik graag nog eens met de 747 vliegen (Upperdeck dan).

    DSC_0045_6.JPG
    747 Upperdeck

    Wanneer was je vlucht: november 2015
    Airline: American Airlines
    Toestel: A321 (voormalig US Airways)
    Stoel + Cabine: 2A, First Class

    Pluspunten: Stoel is lekker breed, beter dan Euro business class. Service was "ok".

    Minpunten: Ik had vooraf niet goed gekeken naar de verschillende soorten A321. Ik had daardoor een toestel zonder IFE. Ook al zitten de stoelen verder prima en is de beenruimte prima, voor een vlucht van Phoenix naar New York is dat dan alsnog een lange zit.

    Conclusie: Op zich prima, maar als je kunt kiezen zou ik op een voormalig AA toestel kiezen. Stoel 1A heeft meer beenruimte.

    Wanneer was je vlucht: December 2015
    Airline: American Airlines
    Toestel: 77W
    Stoel + Cabine: 7A, Business Class

    Pluspunten: Prachtig product, goed IFE systeem.

    Minpunten: Stoel was vooraf niet goed schoongemaakt. De stoel is nog relatief dicht bij de keuken, had daardoor toch wel wat last van geluiden tijdens deze nachtvlucht.

    Conclusie: Een goede stoel! Ik vloog vanaf New York naar Londen en dat is vrij kort helaas. Zou de volgende keer of iets verder naar het midden selecteren, of in de mini cabin.

    Wanneer was je vlucht: januari 2016
    Airline: American Airlines
    Toestel: 777-200 (Refurbished)
    Stoel + Cabine: 13H

    Pluspunten: Voor mij was er ruim voldoende beenruimte. Ik had het geluk dat er verder niemand op de rij zat.

    Minpunten: Ik vond het personeel een beetje onbeschoft soms. En ik had natuurlijk liever gehad dat mijn SWU gecleared was, maar dat had te maken met extreme weersomstandigheden (en op vrijdag vliegen).

    Conclusie: Prima stoel voor Main Cabin Extra. Volgende keer zou ik toch een raamstoel boeken op deze rij, je kunt zo te zien makkelijk van je plaats zonder je buurman al te veel te hoeven storen.

    DSC_0010_24.JPG

    Wanneer was je vlucht: januari 2016
    Airline: American Airlines
    Toestel: 767-300
    Stoel + Cabine: 6A, First Class

    Pluspunten: Zeker voor een binnenlandse vlucht een geweldige stoel. Het voordeel van de even nummers is dat ze "tegen het raam" staan. De stoel kan volledig plat. Personeel was vriendelijk.

    Minpunten: Geen IFE, Geen WIFI. Voor een intercontinentale vlucht is het nadeel dat de stoel vrij krap is (krapper dan de 77W)

    Conclusie: Mooi product, voor intercontinentale vluchten misschien beter de 777 kiezen (refurbished of 77W).

    DSC_0018_16.JPG

    Wanneer was je vlucht: januari 2016
    Airline: American Airlines
    Toestel: 777-200 (non-refurbished)
    Stoel + Cabine: 12H (Business Class)

    Pluspunten: Het was een upgrade, dus ik zat een stuk beter dan in Economy. Daarnaast kwam de Bose headset erg goed van pas tegen snurkende buren.

    Minpunten: De stoelen (NGBC) gaan niet 180 graden plat, ogen erg ouderwets en op de middenrij zit je met 3 man naast elkaar. Tijdens het slapen heb je continu het idee dat je je "schrap" moet zetten voor de afdaling. Verouderde IFE, een stroomvoorziening (alleen DC) Ook vanwege het slecht gepresenteerde eten (alles op één plate gekwakt, gortdroog) en het wat ongeïnteresseerde personeel had ik niet echt een "premium gevoel".

    Conclusie: Als het niet anders kan, prima. Ga hier in ieder geval niet met een betaald ticket mee vliegen, want dan voel je je toch een beetje belazerd.

    DSC_0072_8.JPG
    DSC_0075_6.JPG
     
    VinceVoyage, lloydje33 en GA717 vinden dit leuk.
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Wanneer was je vlucht: mei 2016
    Airline: Air Berlin
    Toestel: A320 en A321
    Stoel + Cabine: 05A Economy

    Pluspunten: De stoelen in de a320 waren gloednieuw en die zaten heerlijk maar wel krapjes. De crew was vriendelijk maar niet heel pro actief. Goedkope tickets echt waar voor je geld

    Bestand_000 (2).jpeg

    Bestand_000 (1).jpeg

    Minpunten: Geen wifi en slechte entertaimentsystemen (in de A320 geen van beide terwijl die bijna gloednieuw was.) Boarden duurde vrij lang

    Conclusie: Voor een korte vlucht is het prima maar hier zou ik niet te lang in willen zitten.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  4. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Slechts 2 FA voor het upperdek in C? Dat is nog eens een stringent personeel beleid.
     
  5. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Was echt ruim voldoende :)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. Apanda

    Apanda Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Bij deze wou ik effe delen dat Qatar mij zomaar een upgrade heeft gegeven van Doha naar Jakarta. Zelfs al vloog ik met een O ticket dat normaal niet te upgraden is. Ik weet niet of ik dit kreeg omdat ik Platinum ben of voor mijn schoon ogen. Het was een aangename surprise. Danku Qatar
     
    exeliser en jongesander vinden dit leuk.
  7. Apanda

    Apanda Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ondertussen terug (via Madrid voor mijn laatste badge met die Globetrotter actie dus de 100K miles+ verlenging van Plat zijn binnen) De vlucht vanuit Jakarta had wel een vertraging en de connectie vanuit Doha van 50 min. werd niet gehaald. Automatisch opgewacht en begeleid naar een hotel en de vlucht van Madrid naar Brussel met Iberia mooi gehaald. Dus weer geen klagen over Qatar. In maart effe naar Guangzhou en terug voor die 4X miles bonus en met die Qpoints die ik nog had 2 maal een upgrade gekregen. (de 2 uiterste legs van de 4) Het leuke is dat naar China goedkoop vliegen is alleen dat visum elke keer opnieuw moeten aanvragen steekt wat tegen want eigenlijk vlieg ik naar ginder omdat het me het meeste miles opbrengt in verhouding met de euro's die ik aan het ticket moet spenderen.
     
    Flying doc, high_class en FlyingFonz vinden dit leuk.
  8. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Waar heb je iets van die 4x miles actie gezien? Persoonlijk?
     
  9. Apanda

    Apanda Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ik kreeg inderdaad een mail met "
    Join the Qatar Airways Travel Festival celebrations with our fantastic discount fares. Book your paid ticket for travel to exciting destinations around the world and earn double Qmiles from now until 16 January 2017 for travel between 11 January 2017 and 15 December 2017.

    More fantastic offers are available below. Check them out and choose a dream deal.
    (dan verder vond je iets van miles X 4 indien je tussen bepaalde periode boekt en vliegt)
    To book your tickets, visit qatarairways.com or your nearest Qatar Airways office

    To be eligible for the offer, registration is required. Login to your account and select "My Offers" on your dashboard menu and register at least 24 hours before you travel.

    Let the celebrations begin.

    Privilege Club"


    Dacht dat dit offer ook op de site zelf staat
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2017

Deel Deze Pagina