Pointshound.com

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Mike, 8 aug 2014.

  1. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Dat zal ik zeker doen. Het gaat mij erom dat de boeking bij Pointshound betrouwbaar is (dus dat het hotel echt gereserveerd is) en dat ik punten kan sparen.
     
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Over het eerste heb ik nog niets negatiefs gehoord of gelezen. Mijn eigen ervaring is ook dat dit keurig is. Ze geven het wel redelijk last minute door aan de hotelketen, maar dat is wel begrijpelijk vanwege de annuleringsmogelijkheid.

    Over de miles ben ik dus minder positief, en ook op Flyertalk staan hierover veel negatieve verhalen. Qua service, je krijgt steeds een standaard verhaaltje terug, en daar heb je dus niets aan. Erg jammer als je -zoals ik - rekent op de miles voor het boeken van een award ticket.

    Pointshound is ook niet actief op social media. Op Twitter reageert men steevast niet (meer). Een verklaring zou financiële problemen kunnen zijn. Miles worden meestal per bulk opgekocht, en AA miles gaan simpelweg sneller dan Flying Blue. Zou er op kunnen duiden dat dit soort "voorraden" op raken en ze de boel laten ploffen. Dit is echter mijn theorie.

    Tot nu toe heb ik positievere geluiden gehoord over Rocketmiles. In ieder geval voor mij geen Pointshound meer, al is het maar vanwege de belabberde service en het leugenachtige karakter daarvan.
     
  3. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Rocketmiles heeft helaas geen hotels voor deze gelegenheid (centrum van Tilburg). Overigens, die mogelijke financiële problemen hebben toch geen impact op het doorgeven van de reservering?
    FB beveelt Pointshound wel aan, dus het zou in theorie een betrouwbare partij moeten zijn...
     
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dat doet AA ook. Dat maakt dus niet uit. Maar je kunt het proberen, de miles zijn waarschijnlijk meer dan bij het hotel zelf. Vooralsnog krijgen FB spaarders hun miles.
     
  5. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Dat is goed. Maar het is niet zo dat ze morgen failliet zijn? Ik krijg bij Accor zelf veel minder punten (ik denk 100-200). Pas na 2000 punten kun je in miles omzetten. Het is iig veel minder dan bij de Pointshound.
     
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Tja geen idee....
     
  7. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb overigens prima ervaringen met pointshound, zowel voor FB als AA. Altijd binnen een week of 2 de miles gepost gekregen.

    Soms geven ze echt belachelijk veel miles bijv: 20k voor 5 nachten Vegas en dan zijn ze nog een stuk goedkoper als elke andere website of de conference preferred rate die ik anders betaald zou hebben.

    Ze geven een stuk meer FB dan AA miles, maar in mijn ogen heb je niet zoveel aan FB miles dus ik ben toch weer AA gaan sparen. Het aanbod van van pointshound en miles zijn in mijn geval altijd beter dan Rocketmiles.
     
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Is dat een recente ervaring?
     
  9. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Ik gebruik pointshound voor 4 tot 5 reserveringen per maand, gaat altijd goed.
     
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik vind het heel mooi voor je, maar met AA lees ik veel andere berichten. Ik wacht inmiddels lang op miles. En ze geven aan vanaf 11 december op de bevestiging te wachten dat mijn miles gepost zijn. Belachelijk natuurlijk.
     
  11. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Ik vind Pointshound verdacht. Het Mercure hotel in Tilburg Centrum is niet meer via de Nederlandse versie te boeken. Wel via de Duitse of Amerikaanse. Kan dit als Nederlander ook? En bij Accor zelf is de kamer 11 euro een nacht goedkoper. Wat zouden jullie in dit geval doen? Bij Pointshound voor 67 euro met het risico op... of bij Le Accord zelf voor 56 euro?
     
  12. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Mogelijk biedt deze www.rocketmiles.com/newyear-3k link uitkomst.
    Als je voor 7 januari boekt bij Rocketmiles krijg je 3/K bonus miles.
     
  13. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Helaas kan ik niet dat hotel boeken. Het is voor na een concert dus belangrijk dat het centraal in Tilburg ligt. Adviseer je me gewoon om via Le Club Accor te boeken?
     
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Tja lastig. Kijk mijn ervaring is tot dusver slecht omdat ik mijn miles na zes weken nog niet heb, terwijl ik mijn verblijf vooruit betaald heb. Het feit dat er al vanaf begin december op de site staat dat ze mijn miles gepost hebben, en die bewering via mail nog eens dunnetjes over doen frustreert mij enorm. Daar komt extra argwaan bij door negatieve berichten op Flyertalk.

    Met kamers heb ik geen problemen gehad, en daar heb ik ook nog niets over gelezen (enkel iemand die een bed op een slaapzaal kreeg ipv een gewone kamer). Er zijn ook een aantal mensen met goede ervaringen met hun.

    Ik weet niet hoe lang het concert nog duurt, maar als het niet al te ver vooruit is lijkt het me acceptabel.
     
  15. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Concert is op 13 maart, het gaat om de nacht van zondag op maandag. Ik kijk morgen nog eens.
     
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Weer een nieuwe voor de verzameling "nietszeggende, geen oplossing biedende, zonder concrete datum mailtjes".

    delay again.PNG
     
  17. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Heb gisteren maar gewoon via Le Club Accord geboekt. Je kan daar ook voorkeuren aangeven en de prijs is gunstiger. Overigens, wordt er altijd rekening gehouden met die voorkeuren of alleen als het kan?
     
  18. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Voorkeuren zijn op basis van beschikbaarheid.
     
  19. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Net voor oud&nieuw geboekt en welkomstbonus + normale punten (2500) voor twee nachten aangeklikt. Binnen een week na de overnachting netjes de 2500 FB miles op mijn account. Goede ervaring met Pointshound dus voor mij.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  20. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dat is inderdaad lekker snel! PH met FB werkt dus uitstekend. Helaas heb ik met AA nog geen voortgang geboekt.
     

Deel Deze Pagina