Platinum for Life Event 2025 - 4 September @ Katwijk

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door vliegkloon, 18 aug 2025.

1. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.568
    Trofeepunten:
    253
    Dat is ook altijd mijn angst als ik met de NS ga. Eigenlijk gaat er ook altijd wel iets mis als ik met de trein ga. Werkzaamheden op het spoor waardoor een deel van de reis met de bus moet, random vertragingen door defecten, geen zitplaats waardoor ik 2 uur mag staan, geen plek om je koffer fatsoenlijk neer te zetten, airco kapot zodat je een gratis sauna hebt. Daarbij kost een reis met de trein naar Schiphol mij van deur tot deur ook bijna een uur extra ten opzichte van de auto.

Ondanks dat P3 garage toch wel prijzig is bij een reis van een week of 5 heb ik besloten om die meerkosten te accepteren en niet het begin of einde van een reis door de NS te laten verpesten. Die 100 euro extra doet het dan ook niet meer, bovenop de kosten van een verre reis met BC-tickets.

2. TheFlyingMarco

TheFlyingMarco Newbie

Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    18
    Weer even on topic ... Ik was verbaasd dat er geen Jenever in het paleis op de dam zit

RobertFB en Ruut vinden dit leuk.
  3. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.957
    Trofeepunten:
    428
    Wat dan? Oranjebitter? :D

TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  4. TheFlyingMarco

TheFlyingMarco Newbie

Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    18
    Nee helemaal niks een leeg huisje dus

5. vliegkloon

vliegkloon Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben toch even gegaan en moet zeggen, leuk georganiseerd met die presentatie.

Wel echt minder dat je alleen moest komen, je staat toch beetje 10x algemeen praatje te houden met andere mensen.

Viel me wel op dat écht 95% man is - KLM moet zich toch eens afvragen hoe ze dit programma ook aantrekkelijk kunnen maken voor vrouwen die ook veel reizen, maar die er 2-3 een jaar tussenuit zijn ivm zwangerschap/verlof. Begreep dat dat de belangrijkste reden is dat ze de P4L niet halen.

Tot slot mooi paleis en zeer attente dame achter de balie die er nog twee extra mee gaf voor vrienden die ook P4L zijn maar in buitenland wonen - ik neem ze nu voor ze mee.

6. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.277
    Trofeepunten:
    408
    Maar hier wringt de schoen natuurlijk wel, voor KLM is het belangrijk dat klanten met ze blijven vliegen, en er is een zwangerschapsverlof regeling, maar die inderdaad maar 1 jaar.
    En hoewel ik me kan voorstellen dat het ook goed is voor het kind dat de moeder wat meer thuis is, betekent dat ook dat juist daaorm men minder vliegt en uiteindelijk als klant minder interessant is, dat kan op een later moment terugkeren, en dan is deze snel weer platinum, en er zit niet heel veel verschil of geen tussen platinum of platinum for life.

7. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.483
    Trofeepunten:
    558
    "snel weer platinum" -> je bedoelt 480 XP nodig om weer platinum te worden als je er drie jaar niet gekwalificeerd hebt i.v.m. de kinderen. Versus 0 XP benodigd voor platinum 4 life.. Dus toch verschil.

Overigens zie ik P4L vooral als beloning voor trouwe klanten. Voor het bedrijf is het niet zo geweldig interessant om de incentive om veel te vliegen of te besteden (saf) volledig weg te halen, wat gebeurt bij P4L.

Als je in een gezinssituatie met (jonge) kinderen ziet, als vrouw of man, kun je beter bij KLM solliciteren. Veel mogelijkheden tot parttime werken en toch fulltime vliegvoordelen behouden.

8. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Wat was de gemiddelde leeftijd daar? Over incentives gesproken, ook voor een mannelijke dertiger is een pauze hierop (want P4L) bedrijfseconomisch niet zo gek. Als KLM over 20 jaar nog bestaat en de kleine kinderen groot zijn, blijft er opeens tijd en geld over voor dure vakanties, is mijn redenering :).

9. TheFlyingMarco

TheFlyingMarco Newbie

Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    18
    Merendeel was inderdaad al hard op weg richting de pensioenleeftijd

10. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.277
    Trofeepunten:
    408
    Dat is op zich wel logisch, je hebt een groep ‘engineers’ die wat jonger zal zijn en vaak vliegt, maar de andere groep zal de meer senior functies zijn en daar start je normaliter niet in dus het duurt na de studie even tot je daar bent.

11. Treb

Treb Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Denk niet dat dit aan het programma ligt.

Je kunt in geval van zwangerschap je PfL streak laten pauzeren. Dus daar is een oplossing voor. Mannen kunnen dat overigens ook aanvragen.

Maar het is nu eenmaal zo dat veel mensen die veel reizen voor hun werk veelal een fulltime baan hebben en buiten kantooruren van huis weg zijn. Traditioneel zijn dit gewoon veel en veel vaker mannen. Dus meer een consequentie van de samenleving dan van het programma lijkt me.

12. Treb

Treb Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Niet echt een verrassing toch?

Het kost je om te beginnen al 10 jaar. Nu zijn er wel een paar banen waar je als jonge medewerker relatief veel vliegt, zoals engineering of patient repatriatie, maar dat zijn toch wel banen waarin je na een aantal jaar doorschuift en meer in een (management)rol met een vaste werkplek overgaat.

Ook zullen er veel mensen zijn die op jongere leeftijd door bijv. gezinsvorming besluiten om een periode minder te reizen: te weinig inkomen voor een fulltime nanny, en dus afhankelijk van zorg van grootouders, of een partner (maar dat kan ook niet altijd) voor de kinderen.

Dus kom je uiteindelijk uit bij de mensen die in internationale omgevingen werken en (opnieuw) beginnen met hun streak vanaf hun 45e ofzo. En dan denk ik ook dat mensen die geen of oude kinderen hebben een stuk makkelijker naar zo'n feestje gaan.

Geen idee of dit klopt, maar dat is mijn logische redenatie.

Deel Deze Pagina