Plaats hier je hotelervaring (alle ketens)

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door jongesander, 29 aug 2017.

  1. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Naam hotel: Conrad Bangkok

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Diamond. Upgrade naar Premium Room, late check out tot 15:00.

    Goede en minder goede punten:
    + Moderne en gerenoveerde kamer. Muziek via bluetooth in badkamer, verwarmd toilet :rolleyes:, diverse manieren om content naar tv te streamen, elektrische gordijnen.
    + Fantastische bedden en enorme kussens.
    + Gezellige lounge met prima openingstijden (06:00am - 08:00pm). Dagelijks afternoon tea en evening cocktails met snacks. Ruim aanbod aan alcoholische dranken. Ook kun je er ontbijten.
    + Dichtbij BTS en de voornaamste winkelcentra + shuttle naar BTS.
    + Fitnessruimte is top. Enorm aanbod van moderne Technogym apparatuur.
    + Fijn zwembad met genoeg ligbedden, helemaal top als je je bedenkt dat je middenin de stad zit. Zon tot ongeveer 14:00 uur, daarna volledig in de schaduw.
    + Welkomstpakketje met zoutjes, fruit en fles San Pellegrino

    - Personeel in lounge wat onervaren. Ene moment werd tafel binnen een minuut afgeruimd toen we nieuwe hapjes haalden. Andere moment werd onze tafel over het hoofd gezien qua afruimen/aanbieden drankje.
    - De occupancy was laag en i.m.o. waren ze wat karig met de upgrades, aangezien er diverse betere kamers beschikbaar waren (corner rooms, executive rooms etc.) en als diamond mocht ik het met slechts een categorie beter doen. Suite upgrade gevraagd, maar daar zou maar een van beschikbaar komen na aanbieden late check out.
    - Ontbijt wat gewoontjes en wat basic restaurant, met wel voldoende privacy. Eieren op bestelling, verder alles buffet. Millennium Riverside scoorde daar (ondanks het massale atrium gevoel) beter op.

    Ben je tevreden en zou je nog eens terugkomen?
    Ja. Wereldwijd waarschijnlijk één van de goedkoopste plekken om in een Conrad te verblijven en een nacht voor 20.000 (waar je op dit moment nog 3.500 bij terugkrijgt) is een prima deal. Ook op betaling is het voor ongeveer 75 euro goed te doen. Overall was de ervaring beter dan Millennium, reguliere Hilton hier (nog) niet geprobeerd.
     
    ppt, Amsterdam, Tim82 en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Naam hotel:
    Hilton Warsaw City

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Diamond. Upgrade naar Executive Room, late check out, Executive Lounge toegang, ontbijt..

    Goede en minder goede punten:
    + Mooie ligging met alle hoge gebouwen, 15 minuutjes lopen van Warsaw Ochota. Tegenover zijn restaurantjes, etc.
    + De Executive Lounge was dicht maar gedurende dag kon je in de bar koffie, frisdrank, etc. bestellen. Tussen 18:00-20:00 was het happy hour. met alcoholische drankjes en kleine hapjes.
    + Ontbijt was prima.
    + Personeel was behulpzaam.
    -+ De kamers zijn ouderwets.

    Ben je tevreden en zou je nog eens terugkomen?
    Ja. Goede prijs en mooie ligging.
     
    VinceG, Amsterdam, Daan3 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Naam hotel:
    Sofitel Victoria Warsaw

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Gold. Upgrade naar Luxury Room en twee welkomstdrankjes.

    Goede en minder goede punten:
    + Mooi uitzicht over Pilsudski-plein.
    + loopafstand van old town.
    + Leuk zwembad.
    + Ontbijt was super (extra bijgeboekt).
    + Voor de welkomstdrankje kon je elk drankje kiezen, dus ik ging voor whisky. :)
    + Personeel was goed.

    Ben je tevreden en zou je nog eens terugkomen?
    Jazekers!
     
    VinceG, Amsterdam, Daan3 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.172
    Trofeepunten:
    483
    Naam hotel: Holiday Inn Express Arnhem

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen: Spire.

    - Welkomstdrankje (zowel voor mezelf als voor mijn vrouw).
    - € 5,00 korting op het parkeren.

    Goede & slechte punten:

    + Vriendelijk personeel. Vooral de meneer bij het ontbijt erg vriendelijk naar alle gasten.
    + Prima locatie in het centrum. Paar minuten wandelen naar Rijnkade, winkelstraten, Koornbeurs en ook park Sonsbeek is niet ver weg.

    +/- typische Holiday Inn Express. Persoonlijk spreekt dit concept me binnen NL en Duitsland niet aan. Kan dit specifieke hotel dus weinig aan doen. Ik probeer het meestal te vermijden vanwege kleine bedden.

    - Ontbijt is al erg simpel (past bij de formule), maar ik vind het echt onacceptabel dat een horecazaak in Nederland een Douwe Egberts Cafitesse plaatst.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?

    Ja ik ben wel tevreden. Zoals ik al aangaf ben ik geen grote fan van HIX, maar als de prijs goed is dan kan het in sommige situaties prima zijn. Voor deze nacht betaalde ik 16k IHG puntjes en dat is prima. Als ik de revenue prijs van dit weekend (€ 125,00 per nacht) zou hebben betaald dan zou ik met een ontevreden gevoel naar huis zijn gegaan.
     
    lloydje33, Amsterdam, Tim82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik ben daar ook geweest, en zelf vind ik deze formule juist prettiger dan een vergelijkbare klasse als Ibis. De kamers hebben toch een iets warmere uitstraling.
    Je komt te vaak ik luxe hotels @Bijzonderetickets dan is het gewoon even schrikken en slikken :D
     
    VinceG, lloydje33, Peter02 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.172
    Trofeepunten:
    483
    Haha touché.

    Grappig, ik vind Ibis qua prijs/kwaliteit juist beter. Zie de meerwaarde niet zo van HIX ten opzichte van Ibis.

    Zoals ik zei: was tevreden, maar zou er geen € 125,00 voor over hebben.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  7. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Naam hotel: Doubletree Dubai M Square
    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen: Gold, Ontbijt en upgrade naar Panoramic Suite

    Goede en minder goede punten:
    + Locatie dicht bij airport en Burjuman mall/metro station
    + Prima bedden
    + Vriendelijk personeel
    + Gratis parking
    + Top ontbijt
    +/- Nespresso op de kamer (wel 2x toe moeten bellen voor cupjes...)
    +/- Geen bad maar wel een enorme douche
    +-/ Lege minibar en geen pen/boekje zucht covid
    +/- Voucher voor Spa en 25% korting op eten in hotel (niet gebruikt)
    - Zwembad is maar voor de helft 1,50 diep dus zwemmen zit er niet echt in

    Ik kreeg bij incheck een suite maar daar hing een behoorlijke rooklucht. De volgende dag eens gaan vragen maar hotel was vol. 3 dagen later nog eens en gaan we regelen. Gebeurde niks dus de dag erna nogmaals gevraagd en toen kreeg ik dezelfde kamer op een hogere verdieping. Jammer van de miscommunicatie want er waren wel notitities gemaakt maar niks mee gedaan.

    Kortom kleine foutjes die niet hoeven.

    Ben je tevreden en zou je nog eens terugkomen?
    Ja zeker tevreden maar zoals anderen al aangaven te veel focus op perfectie en toch gaan er kleine dingen fout. Zelf zou ik hier alleen terug komen als een van de andere hilton opties in dubai vol/duurder is.
     
    Amsterdam, Tim82, VinceG en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Dat is voor mij echt reden om of meteen een andere kamer te vragen (eisen) of een ander hotel te zoeken. Dat vind ik werkelijk zo smerig.
     
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Eens, voor mij dan naast de fouten ook de grootste reden om hier niet meer naar toe te gaan.
     
    jphorn vindt dit leuk.
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Naam hotel: Hampton by Hilton Amsterdam Arena
    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen: Gold, 2 drankjes van de bar

    Goede en minder goede punten:

    + Locatie naast Bijlmer CS+ Arena/Ziggo dome
    + Vriendelijk personeel
    + Prima ontbijt
    + Airco/Wifi top
    + geluidsisolatie ook

    +/- Ik kreeg relatief een goede redemptierate (30k vs 210 euro cash)
    - Beetje oud allemaal
    - Smalle queen bedjes
    - relatief duur (zeker met events is 180+ geen uitzondering, das het hotel echt niet waard)
    - geen minibar in de kamer
    - douchewater ging alle kanten op


    Ben je tevreden en zou je nog eens terugkomen?
    Ja tevreden maar ik zou hier niet slapen als ik in centrum Amsterdam moet zijn dan liever iets meer betalen en DT Centraal of DT NDSM kiezen. Voor concerten Ziggo/ evenement in de arena is het prima. En de treintjes en vliegtuigen zijn wel leuk om naar te kijken.
     
  11. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Naam hotel: Intercontinental Ljubljana

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen: Gold; upgrade van een deluxe room naar een clubroom. De clublounge was nog dicht ivm covid, de kamer was exact dezelfde als geboekt maar een etage hoger (een beetje een dooie mus effect). Een welkomstdrankje in de bar en de welkomstpunten. Op de kamer lag een reep chocolade en een potje met gedroogd fruit.

    Goede punten:
    + Heel ruime en betaalbare kamer, was ruim 55m2 voor 160€ per nacht voor 2 personen incl ontbijt.
    +Modern, fris en ondanks de hoogte vrij rustig hotel, er zijn volgens mij maar 10 kamers per etage, dus geen hordes mensen.
    +Rustige kamers, prima slaap comfort.
    +De badkamer van ongeveer 20m2 met een prachtig uitzicht vanuit bad!
    +Het ontbijt. Het ontbijt was prima en de keuze op het buffet was vrij ruim en van de kaart kan je diverse gerechten bestellen zoals eggs benedict etc. Op de bovenste etage kijk je mooi uit over de stad.

    Mindere punten:
    Ik kan niet echt wat bedenken, behalve dat de ingang niet gemarkeerd is, het is een heel zware zwarte deur aan de zijkant van het gebouw zonder logo ofzo. We waren eerst al 2x erlangs gelopen opzoek naar de ingang...

    Ben je tevreden en zou je nog eens terugkomen?
    Zeker weten! Het beste Intercontinental hotel in Europa waar ik ben geweest, de tarieven zijn ook zeker zeer ok.

    Badkamer:
    20220402_214102.jpg

    20220402_214127.jpg

    Welkomstgebaar:
    20220402_214158.jpg
    Uitzicht vanaf de kamer:

    20220403_110118.jpg
     
  12. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    - Naam hotel: Hilton Stockholm Slussen

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen: Gold, 2 flessen bruis water. (geen keus)

    Goede en minder goede punten:

    + Locatie, dichtbij Metro Slussen, 5 min van Södermalm en 10 min van Gamla Stan.
    + Vriendelijk personeel
    + Prima ontbijt, gluten en lactose vrij verkrijgbaar

    +/- Douche water was ineens niet echt warm meer te krijgen

    - Kamers boven de weg Centralbron - Söderledstunneln zijn gehorig en je voelt het zware verkeer / trein voorbij komen.
    - Nogal erg druk met conventies etc. Hierdoor weinig herkenning voor je status en drukte bij het ontbijt.

    Ben je tevreden en zou je nog eens terugkomen?
    Ja, onlangs de drukte is het een prima plek qua ligging.
     
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.172
    Trofeepunten:
    483
    Naam hotel: Mercure Madrid Plaza de Espana.

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:

    - Gold status. Drankvoucher gekregen. Geen upgrade (wel beschikbaar, verder niet naar gevraagd).

    Goede & slechte punten:

    + Locatie is prima. Vlakbij een metrostation en op loopafstand van Gran Via, Sol, etc.
    + Prijs-/Kwaliteit verhouding prima in orde;
    + Redelijk nieuw hotel. Kamers zijn niet overdreven luxe maar wel goede bedden. Minibar, waterkoker, etc. Ook de badkamer is goed met een vrij ruime douche en voldoende badkamer artikelen.
    + Wifi: meer dan 100 mb/s is voor hotels echt erg goed.
    + Ontbijt: ik was verrast hoe uitgebreid dit is. Veel Spaanse gerechten, uiteraard wat meer op vlees georiënteerd. Maar ook meer zoetigheid dan goed is voor je dieet. Daarnaast goede koffie, vruchtensappen, etc.
    + Lobby bar leuk ingericht, prima wijntjes en biertjes en veel minder saai dan de gemiddelde hotel lobby.

    - check in was een beetje ongeïnteresseerd. De (verder vriendelijke) agent was ondertussen aan het vergaderen en nam ook nog even de telefoon op. Het verliep daarom allemaal rommelig.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?

    Ja dit hotel is wat mij betreft echt prima. Nieuw, goede ligging, goede prijs, echt niets op aan te merken. Vooral erg prettig dat je weet dat het bed goed is. Veel non keten hotels in de omgeving hebben nogal harde matrassen, zijn verouderd etc. Natuurlijk zijn er veel luxere opties in Madrid maar de prijzen zijn ook stevig.
     
    jphorn, Daan3, VinceG en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Naam hotel:
    Crowne Plaza Amsterdam South

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Diamond Ambassador. Upgrade naar Junior Suite en loungetoegang.

    Goede en minder goede punten:
    ++ Uitstekende upgrade voor een verblijf op punten.
    ++ Prima ligging 5 minuten lopen naar NS/Metro station. Met de trein in 6 minuten op Schiphol.
    + De Lounge is eenvoudig ingericht. In de middag (misschien wel de hele dag) bier (Heineken), wijn, koffie en frisdrank.
    + Ontbijt zag er goed uit, maar was te laat opgestaan om het te gebruiken. Moest nu ontbijten in de FB lounge op Schiphol, volgende keer dus eerder opstaan.
    + Personeel was vriendelijk
    Geen minpunten

    Ben je tevreden en zou je nog eens terugkomen?
    Zeker.
     
    Bjorn, Tim82, jphorn en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Naam hotel:
    Holiday Continental Lissabon

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Diamond Ambassador. Ik had al de duurste kamer (Suite) geboekt (€ 126 per nacht) dus geen upgrade mogelijk. Een kitkat en dagelijks 2 flesjes water. Na vragen, gratis ontbijt.

    Goede en minder goede punten:
    + Ruime suite met apart zitgedeelte. Badkamer met bad en douche
    + Niet in het centrum maar wel dichtbij een metrostation.
    + Goed ontbijt.
    + Vriendelijke medewerkers
    + Goede WiFi
    - Het hotel kan wel een renovatie gebruiken. Het meubilair ziet er gedateerd en versleten uit.
    - Er wordt bezuinigd op kleine dingen, zoals geen shampoo, kartonnen bekers. Een van de 2 wastafels was verstopt.
    - Wij waren om 16.20 in het hotel en de kamer was nog niet klaar.

    Ben je tevreden en zou je nog eens terugkomen?
    Ik weet het nog niet. Ik was hier een regelmatige gast sinds 10 jaar. Het hotel zag er voor die tijd aardig uit, maar maakt nu een wat verlopen indruk. Het IC waar ik de laatste keren heb verbleven is veel beter, maar ook vaak aanmerkelijk duurder.
     
    Tim82, jphorn, lloydje33 en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Naam: Fairmont MacDonald Edmonton

    Elitestatus en voordelen: geen status, kreeg overnachting kado, upgrade naar deluxe kamer met uitzicht op de rivier.

    ++ in chocolade gedipte aardbeien + kaartje op de kamer wegens verjaardag
    ++ nogmaals attentie wegens pasen
    ++ klassieke charme
    + gezellige bar, veel bezoekers en goed personeel
    + goede bedden
    + locatie
    + grote gym met redelijk zwembad
    + uitgebreide brunch te boeken op zondag, wel prijzig
    + eten in restaurant was heel goed
    +- klassiek oud betekent ook dat sommige dingen aan vervanging toe zijn, zoals de badkamer.
    - buitenzijde hotel kan wel verfje gebruiken
    - eten en drinken prijzig

    ben je tevreden en zou je terugkomen:
    Ja, zeker tevreden, voor een Fairmont betaalbaar overnachten.
     
    Tim82, Vliegende_Keep, jphorn en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Naam: Hilton Mainz
    Elitestatus en voordelen: Diamond. Kreeg ontbijt en toegang tot de executive lounge. Geen upgrade zelfs na vragen.

    ++ Goede bedden
    ++ river view is mooi uitzicht
    ++ ruime en opgeknapte kamers
    + makkelijk parkeren
    + niet ver van Frankfurt airport
    -- executive lounge is deel van restaurant van 17:30 tot 19:30 met wat nootjes, koude pizza en een salade. Klein koelkastje gevuld met wat sap en fris. Na vragen werden er ook flessen wijn neer gezet.
    -- het hotel is een beetje zielloos.

    ben je tevreden en zou je terugkomen:
    Ach tevreden? Heb een goede nachtrust gehad. Had hier al eerder verbleven en toen ook geen upgrade of andere erkenning van status.
    Het is dermate dicht bij Frankfurt airport dat ik hier liever verblijf dan Hilton Frankfurt airport. Wel luxere kamers, maar geen raam dat open kan en ook geen uitzicht.
     
    jphorn, Carel1, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Naam: Hilton Garden inn Mannheim
    Elitestatus en voordelen: Diamond. Kreeg ontbijt en 1 drankje/snack uit de shop en een voucher for een gratis drankje in het restaurant. Upgrade naar King Deluxe room

    ++ Goede bedden
    ++ Centraal in Mannhein
    ++ Mooi nieuw hotel met gezellige binnentuin
    + makkelijk parkeren (garage onder hotel naast centraal station)
    + 45 min van Frankfurt airport

    ben je tevreden en zou je terugkomen:
    Ja zekers! Heel erg vriendelijke ontvangst. Ik was erg vroeg en deed haar best om gelijk een kamer te vinden. Het hotel is splinternieuw en erg gezellig en huiselijk ingericht. Het restaurant is ook leuk en lekker eten. Leuke moderne drankjes.
     
    jphorn, Carel1, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.172
    Trofeepunten:
    483
    Dat is toch gewoon raar? Dat hotel heeft zelfs categorieën waarbij het enige voordeel een betere view is. Enerzijds no big deal maar ik vind dat je zo niet omgaat met top tier elites. Als ze geen Hilton waren sliep je er waarschijnlijk niet.

    Nog een specifieke reden daarvoor? Heb hier later dit jaar een kamer geboekt. Als het niks is hoor ik het graag, dan kan ik nog annuleren.
     
  20. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Dat klopt helemaal. Nog 2 nachten en dan heb ik weer Diamond veilig gesteld voor 2 jaar. Ja is gewoon jammer.


    In principe is het een uitstekend hotel hoor. Al vind ik het ontbijtrestaurant heel erg krap en op drukke tijden dus heel erg vervelend. Verder ook niet echt heel gezellig.
    het is een echt airport hotel. Prima kamers en uitstekend bed.
    Uitzicht is op voorbijrazende auto's en een raam kan niet open. Dat zijn mijn grootste bezwaren.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina