Plaats hier je hotelervaring (alle ketens)

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door jongesander, 29 aug 2017.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Ah! Nou ik zla er volgende week eens naar vragen :)
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  2. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Naam hotel:
    Sheraton, Lissabon

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Marriott Bonvoy Titanium. Gratis ontbijt, bonus punten, alternatief ivm gesloten lounge

    Goede & slechte punten:
    +Als alternatief voor de gesloten lounge; meerdere flessen water op de kamer, flesje port op de kamer, je kan altijd drankjes halen bij de hotel bar, ontbijt in het restaurant, tussen 1700-1900 happy hour bij de bar. —> 5-10 kleine gerechtjes op een bord, en de ober bleef de wijn continue bijschenken:)
    +Zakelijk hotel, alles is vrij efficient
    -Zakelijk hotel, dus onpersoonlijk. Behalve de mensen bij de bar.
    -Zakelijk hotel, dus veel andere (titanium) elite members en bijna geen upgrade mogelijkheden aangezien er weinig suites zijn.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Ja
     
    Tim82, Urbanjazz, Daan3 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Hotel: Tapestry Hotel Atocha by Hilton
    status: diamond, voordelen van standaard kamer naar deluxe, gratis drankje aan de bar en gratis ontbijt.

    Goede punten:
    +nieuw hotel en centrale locatie
    +ontbijt is goed met buffet en op verzoek maakten ze ook een omelet.

    Minpunten:
    -prijs kan behoorlijk verschillen
    -kamer voelt vrij basic aan.

    Zou je terug komen?
    Ja
     
  4. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Naam hotel:
    Mercure Groningen Martini Plaza

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Gold. Upgrade naar de Privilege Room. Welkomstdrankje (x2). Ontbijt had ik bijgeboekt.

    Goede & slechte punten:
    + Vlotte check-in.
    - Ik was hier jarenlang eerder geweest, maar nu viel het mij pas op hoe oud het hotel is.
    - Ik kwam lastig in slaap door een tik in de verwarming. Ook mogen ze dubbelglas installeren om het geluid van de snelweg tegen te gaan.
    + Ontbijt was ok.
    + Makkelijk te bereiken met OV-fiets.
    - Check-out duurde te lang, waar is die bel als je 'm nodig hebt?!?!

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Tevreden niet, maar ik kom wel terug als ik weer in Groningen moet zijn.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2021
    lloydje33, Carel1 en Tim82 vinden dit leuk.
  5. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Herkenbare review @Fripsmaster ik was er afgelopen nacht (vrijdag op zaterdag) Geen upgrade gekregen; ''Zo te zien heeft mijn collega alle privilege kamers geblokt'' zeiden ze aan de receptie. Had jij een hele etage afgehuurd voor een show? :);)
    Herkenbaar dat geluid van de snelweg, al stoor ik me daar niet zo aan.
     
    lloydje33, Carel1 en Fripsmaster vinden dit leuk.
  6. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik was er donderdag op vrijdag. Balen dat je geen upgrade kreeg, ik was blij met die van mij (voornamelijk om de minibar). Groningen was niet normaal gezellig die avond, ik kom graag nog een keer terug.
     
    lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  7. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Naam hotel:
    Penha Longa (Ritz Carlton), Portugal

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Titanium. Upgrade naar een kamer met een park view, 1000 punten welkomstbonus (ik had met punten geboekt).

    Goede & slechte punten:
    + Prachtig resort, gelegen tussen Sintra & Cascais
    + Faciliteiten; zwembaden, gym, golf, vele (sterren) restaurants, Spa
    + Service; vriendelijk personeel. Late checkout (4uur) was niet mogelijk in m’n huidige kamer, en daarom gaven ze me een andere kamer waar ik kon blijven tot zo laat ik wilde.
    + Met punten was het maar zo’n 35k-40k punten (incl. Ontbijt), wat naar mijn mening erg weinig is voor zon resort.
    - De verleiding van de goede restaurants;)

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Ja, wellicht volgend jaar met punten boeken, voordat de dynamic pricing in gaat.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ambtenaruh, Ready2Board, Amsterdam en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Naam Hotel
    Radisson Blu Waterfront Stockholm

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Gold. Upgrade van Superior naar Premium.

    Goede & slechte punten:
    + Faciliteiten;gym, restaurant.
    + Service; vriendelijk personeel. Late checkout (mogelijk.
    + Geweldig ontbijt en prachtige locatie met view!

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Ja.
     
    ErwinLansing, EvdP, jphorn en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Er was eerder een recensie van @Bijzonderetickets .

    Naam hotel:
    Conrad Istanbul Bosphorus

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Diamond. Ontbijt, Executive Lounge, late check-out, upgrade naar Park Suite, verjaardagstaartjes op de kamer.

    Goede & slechte punten:
    ++ Vooraf had ik uitvoerig contact met het hotel, fijn dat er snel werd geantwoord.
    ++ Strakke check-in en check-out.
    ++ De kamer was ruim met een aparte woonkamer.
    ++ TV die uit een kast omhoog komt en TV kijken in de badkamerspiegel.
    +- Ontbijt was uitgebreid maar druk. Volgende dag in de EL ontbeten. Niet uitgebreid maar wel rustiger.
    ++ Heel behulpzaam personeel. Overal en altijd.
    ++ Het Manzara restaurant in de avond was fijn, goede menukaart.
    ++ De EL was goed; tussen 17:00-19:00 waren er hapjes en drankjes.
    ++ Het uitzicht vanuit de Summit Bar in de avond is prachtig.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Jazeker! De prijs-kwaliteit was meer dan goed, personeel ontzettend goed en mooi hotel. Niet te vergeten dat Istanboel een leuke stad is.
     
    Tim82, ErwinLansing, HarmDommisse en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Afgelopen weekend ook in dit hotel geweest, ben het met bovenstaande dingen wel eens ja.

    Ontvangst was erg traag door 2 mensen voor me die werkelijk alles vroegen tijdens de check in.
    De Canopy tasting was van 18 tot 19uur met Vermut en wat ansjovis/olijven.

    Jammer dat er geen bronwater op de kamer staat bij Canopy maar een watertap op de gang, in principe is dit natuurlijk prima, maar ik vind dat zo smerig, tapwater waar dan zon lichte chloorsmaak doorheen zit.

    Zie dat er 1000 punten zijn bijgeschreven, geen idee waarom, mijn normale punten moeten overigens nog worden bijgeschreven.
     
    Tim82, HarmDommisse, Amsterdam en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Ik zag ik de app dat mijn punten en stays nog niet erbij staan ook..... Jammer weer.
     
  12. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    33
    Naam hotel:
    Millenium Hilton New York downtown

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Hilton diamond, geen enkel voordeel. Enkel iets minder afgesnauwd dan de rest van de bezoekers.

    Goede en slechte punten:

    + toplocatie met mooi uitzicht op wtc memorial en de nieuwe toren. Dit is ook meteen het enige pluspunt.

    - Kamer zeer gedateerd. Alles was oud en versleten.

    - Zeer onvriendelijk personeel. Nog nooit meegemaakt dat personeel dusdanig niet gastvrij is tegen bijna alle klanten.

    - Alles in het hotel was dicht ivm covid.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?

    Ik denk het niet. Locatie was top maar de prijs kwaliteit ver beneden peil.
     
    Tim82, lloydje33, Carel1 en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Naam hotel:

    Hilton Schiphol

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:

    Diamond.

    Geen enkel voordeel gehad.

    Goede & slechte punten:

    + Locatie is perfect. Iets verder dan Sheraton maar je loopt zo vanuit het hotel naar de terminal.
    + Leuk uitzicht op de tarmac.
    + Ontbijt is op niveau.

    - ik had de duurste reguliere kamer geboekt. Ik kreeg eerst een downgrade naar een familiekamer. In de app stond dat het een upgrade was. Ik dacht echt alles wel zo'n beetje meegemaakt te hebben qua upgrade creativiteit, maar dit slaat alles.
    - in de communicatie later bleef men maar volhouden dat dit een upgrade was. Onzin, want het is een veel lager gelegen vloer. Dat de kamer iets duurder is doet niet terzake. Wat moet ik met twee extra bedden en een speeltent op mijn kamer?!
    - een echte upgrade werd geweigerd. Althans, ik kon een suite met attrium view krijgen, maar een suite met airport view was niet mogelijk. Super flauw, want je weet natuurlijk dat als iemand airport view boekt (en extra voor betaald) dat diegene dan ook echt airport view wil.
    - Er waren nog genoeg airport view suites beschikbaar, maar het was volgens het hotel "niet toegestaan op grond van de Hilton Honors voorwaarden" om dat als upgrade toe te passen. Een leugen van het zuiverste water natuurlijk, ze mogen upgraden naar wat ze willen. Een upgrade is niet verplicht natuurlijk, maar ga er dan geen dom verhaal van maken.
    - Heb natuurlijk wel eens vaker meegemaakt dat een upgrade niet mogelijk was of dat het hotel policy is om het niet te doen, maar meestal lossen ze dat dan heel netjes op. Kan van alles zijn: flesje wijn, tarief van een kamer lager, etc. Dit hotel ging er echter met gestrekt been in en bleef maar onzin spuwen.
    - badkamer water liep niet weg. Hele badkamer dus nat.
    - simpele amenity's zoals een badjas mag je toch wel verwachten in een Executive Kamer? Hier was echt niets aanwezig.
    - ontbijt vanaf 6.30 is laat voor een airport hotel.
    - Indische rijsttafel besteld op de kamer, goede verhalen over gehoord. Is minimaal twee personen en dat voor € 35,00. Toen dat vervolgens - een half uur te laat - kwam leek het echt nergens op. Zowel qua kwantiteit als kwaliteit (en nee, ik vergelijk het echt niet met de afhaalchinees).
    +/- lounge gesloten. In het restaurant is een vervanger gesitueerd. Prima voor een drankje, maar de hapjes waren van een heel laag niveau (mini loempia's en een feta salade, that's it).

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?

    Nee niet tevreden. Denk niet dat ik nog eens kom en als ik dat doe boek ik de goedkoopste kamer.
     
    Peter02, jphorn, VinceG en 7 anderen vinden dit leuk.
  14. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Naam hotel:

    Ibis Styles Den Haag centre

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:

    Platinum, een welkomstdrankje en een grotere kamer met nespresso machine.

    Goede & slechte punten:

    + De ligging in het centrum van Den Haag met alle denkbare voorzieningen op loopafstand.
    + Sfeervol oud monumentaal pand met uitstraling.
    + De inrichting was oké voor een Ibis Styles hotel.

    - Het hotel is extreem gehorig, ondanks dat in andere (tripadvisor) reviews niemand daar last van blijkt te hebben. Geluid van de straat valt mee, maar de kamerdeur kan niet zonder enorme dreun worden dichtgetrokken. De deur sluit niet goed af, er zit een ruime kier en daardoor hoor je de galmende geluiden van de gang in de kamer. Alle kamers zijn rondom een massief stenen trappenhuis gelegen... De gasten in de kamer naast me deden blijkbaar iets verkeerd met hun deur, want iedere keer als die open ging klonk er een alarm voor ongeveer 10 a 20 seconden. Niet lekker sochtends vroeg.
    - Na 20.00u s avonds mag je niks meer kopen bij de receptie voor op de kamer met als reden: ''Ik heb geen zin in 10.000 euro boete''

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?

    Liever naar het Novotel 400 meter verderop...
     
  15. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Helaas herkenbaar, paar weken geleden ook geweest als Diamond en dat hoekje in het restaurant als vervanger van de lounge is echt genant, ook nog een vent als bediening die het liefste iedereen wegkeek. Was in het verleden beter qua service en klantvriendelijkheid.
     
  16. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Naam hotel:
    Mercure Berlin Wittenbergplatz

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Gold, Upgrade naar privilege kamer inclusief minibar die elke dag bijgevuld werd, voucher voor een drankje en een flesje met een lokaal drankje.

    Goede & slechte punten:
    + Prima ligging direct naast de KaDeWe en Wittenbergplatz.
    + Ruime en stille kamer.
    + Zeer comfortabel bed.

    - Kamer heeft geen fatsoenlijk bureau om aan te werken.
    - Kamer werd niet schoongemaakt met als excuus Corona (minibar zat wel weer elke dag vol).
    - Hotel heeft geen gym.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Absoluut!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Carel1, HarmDommisse, jphorn en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Naam hotel:

    Mandarin Oriental Jakarta

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:

    Fans of MO (enige tier die er is)

    Kreeg twee mandarijnen bij het inchecken en een keurig doosje met een pen bij het uitchecken.

    Goede & slechte punten:

    Dit is een tikkeltje afwijkend van normaal want dit is dus gebaseerd op 5 dagen quarantaine.

    + Goede prijs / kwaliteit verhouding;
    + Ruime suite van 64m2 met heerlijke badkamer:
    + Grote walk in closet;
    + Personeel echt top, altijd vriendelijk en meestal snel reagerend;
    + Ligging in hartje Jakarta;
    + Maaltijden waren goed tijdens quarantaine;
    + Ontbijt in restaurant was al helemaal uitstekend. Houtskool gegrilde kip saté bij het ontbijt, dat is toch zalig?
    + Ik vond het service niveau allemaal top en gedetailleerd. Dat mijn Amex platinum kaart even gepoetst werd na het uitchecken was een nieuwe ervaring.

    - alles verliep qua communicatie via Whatsapp. Dat was negen van de tien keer prima, maar ze konden geen geschiedenis van het gesprek zien. Als je twee vragen tegelijk stelde kreeg je maar op één antwoord. Niks spannends natuurlijk en was ook wel grappig. Als ik vanuit het niets "thank you" stuurde dan kreeg ik altijd "our pleasure mr. Sander".
    - drankjes waren niet inbegrepen en een simpele cola was al vrij prijzig voor Indonesië.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?

    Ja uiterst tevreden en ook wel gecharmeerd van Mandarin Oriental (nog nooit eerder bij een MO verbleven).
     
    Carel1, HarmDommisse, Peter02 en 11 anderen vinden dit leuk.
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Naam hotel: Doubletree Jakarta

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:

    Diamond

    Aanvankelijk geen voordelen, maar zie onder.

    Goede & slechte punten:

    + Prima locatie;
    + Mooi groot zwembad;
    + Zeer uitgebreid ontbijt. Zo had ik het tot tot nu toe alleen in Kuala Lumpur gezien.
    + Ik had een Executive Kamer geboekt en het hotel was uitverkocht. Fair enough en ik vond het dus wel prima dat ik geen upgrade kreeg. De manager belde echter pro actief om zich te excuseren voor het ontbreken van een upgrade en hij gaf aan het tarief aan te passen naar een reguliere kamer.
    +/- Lounge dicht en daarom bezorgen ze het op de kamer. Eerst tien minuten gewacht voordat er iemand opnam, daarna duurde het veertig minuten voor het eerste drankje kwam. Daar iets van gezegd en daarna kwam ieder drankje na een minuut of twee.
    - Het hotel heeft twee liften. Dat duurt allemaal echt ontzettend lang met een uitverkocht hotel. Op iedere verdieping stopt de lift.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?

    Ja prima hotel voor een goede prijs. Denk dat ik voor de terugvlucht nog wel een keer boek.
     
    HarmDommisse, Peter02, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Hotel: Intercontinental Dusseldorf
    Kamer One bedroom suite with Balcony
    Status: IHG Spire Ambassador
    Upgrade: geen
    Ervaring: jammer dat er geen upgrades zijn als je een suite met balkon boekt. Het hotel zelf was vrij leeg dit weekend. Club lounge en bar zijn nog steeds gesloten, belachelijk. Room service was echter perfect, via een app en zeer snel.
     
    VinceG, HarmDommisse, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Hotel: De Rousch Heerlen
    Kamer: Deluxe suite met bad
    Status: geen keten
    Upgrade: geen
    Ervaring:
    Ik verblijf regelmatig in deze regio vanwege een groot medisch bedrijf hier, maar dit hotel was mij nog niet opgevallen. Maar zit in zelfde prijsrange als vd Valk waar ik meestal verblijf. (als ik niet in Maastricht een kamer boek:D).
    Maar dit was een aangename verrassing! Zeker een aanrader voor een lekker weekendje met zijn tweetjes of een familie of vriendenuitje aangezien iedere verdieping maar 4 suites heeft en op iedere verdieping een grote dinertafel en een zitje is. Dus je kan perfect een verdieping afhuren.
    Goed eten, mooie kamers, perfect bed en mooi uitzicht als je op de hogere verdiepingen zit. IMG_20211208_134745.jpg IMG_20211208_134756.jpg IMG_20211208_134810.jpg IMG_20211210_080340.jpg
     
    Bijzonderetickets, Tim82, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina