Plaats hier je hotelervaring (alle ketens)

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door jongesander, 29 aug 2017.

  1. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Naam hotel: Hilton Antwerpen Old Town

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen: Diamond

    + ontbijt
    + late check-out
    + upgrade naar een Twin Junior Suite

    Goede & slechte punten:
    + direct in het centrum
    + vriendelijk personeel
    + via de parkeerplaats kan je zo het hotel binnen lopen

    - De lounge was helaas niet open. Ook geen voucher ter compensatie voor in het restaurant. Wel had ik op de kamer een fles wijn en Belgische chocola.

    - Het hotel voelt alsof toe is aan een renovatie.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Ja maar dan wel als de lounge open is.
     
    Tim82, VinceG, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Naam hotel: Doubletree Amsterdam Centraal

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen: Diamond

    + ontbijt
    + upgrade naar een Executive Suite

    Goede & slechte punten:
    + dicht bij CS
    + vriendelijk personeel (shoutout to trainee Valerie)
    + de Skylounge is geweldig

    - De lounge was niet open maar ditmaal wel een voucher ter compensatie om te gebruiken in de bar.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Ja.
     
    Timo, VinceG, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Naam hotel: Mercure & Residenz Checkpoint Charlie

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Gold
    Fles water en nootjes
    Late checkout
    Twee drankjes

    Goede & slechte punten:
    + Goede centrale ligging in Berlijn
    + Zeer ruime kamer
    + Heerlijke douche, ik ben best kritisch vwb douches, maar vond deze echt top
    + Kaartje en een chocoladetaart voor mijn verjaardag

    - Bar was gesloten
    - Kamers werden alleen op verzoek schoongemaakt, maar dat is bij meer ketens zo momenteel volgens mij
    - Prijzig ontbijt, dus mooi buiten de deur ontbeten

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?

    Weet ik niet. Het hotel zelf was allemaal prima maar de buurt doet mij niet zoveel. Ik denk voor personen die voor de eerste keer in Berlijn zijn de locatie top is, maar voor de wat meer ervaren Berlijn bezoeker die ook nog wat aan het "avondleven" doet, je beter in Prenzlauer Berg of Kreuzberg/Friedrichshain kan zitten. Maar aan de andere kant zit je wel overal zo met het OV.
     
    Tim82, lloydje33, Timo en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.205
    Trofeepunten:
    483
    Naam hotel:
    Hilton Amsterdam

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Diamond

    - Upgrade naar junior suite (wel even om moeten vragen);
    - Gratis ontbijt;
    - Twee drankjes op het Garden Terrace + paar snacks

    Goede & slechte punten:

    ++ Personeel was top. Enthousiast en vriendelijk;
    + Heerlijke relaxte locatie aan de Noorder Amstel;
    + De mogelijkheid bestaat om gedurende de hele dag gratis koffie, thee en frisdrank te bestellen als alternatief voor de lounge.

    - Service Garden Terrace beetje traag en de Executive Snacks waren van lage kwaliteit. Zal een incident zijn.

    +/- Parkeren kost bij het hotel € 40,00. Via ParkBee € 28,00 en dat bleek exact hetzelfde parkeerterrein te zijn.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?

    Ja ik ben tevreden. Als de prijs juist is zou ik nog wel eens komen.

    Ik heb hier een uitgebreider verslag met foto's voor de liefhebber.
     
    Tim82, lloydje33, Vliegende_Keep en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. STK9

    STK9 Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    63
    Naam hotel: Mercure Roma Corso Trieste
    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen: Gold

    + geen upgrade (deluxe room met jacuzzi geboekt, was de hoogste categorie)
    + welkomstdrankje (helaas niet proactief aangeboden): geldig voor wijn, bier, fris en warme dranken
    + kosteloze early check in om 13:00 en late check-out tot 17:30
    + 2x punten (summer promo) + punten van de 2e kamer waarin vrienden verbleven

    Goede & slechte punten:
    + geweldige rooftop kamer met enorm groot terras en heerlijk bubbelbad, ook de kamer zelf en de badkamer zijn erg mooi gerenoveerd!
    + ontbijt goed voor Italiaanse begrippen en niet duur (€10 p.p.)

    - openbare ruimtes van het hotel zijn nog niet gerenoveerd
    - locatie niet in het centrum maar in een nette wijk waar vele ambassades zitten. Centrum met Uber of metro makkelijk en snel te bereiken.
    - koffiezetapparaat zonder cupjes of theezakjes (wellicht covid)

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Ja.
     
    Daan3, jphorn, Tim82 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. STK9

    STK9 Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    63
    Naam hotel: Hotel NEST Paris La Défense - MGallery (voorheen Sofitel)
    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen: Gold

    + upgrade van deluxe room naar NEST room
    + welkomstdrankje: geldig voor wijn (ook wijnen à 20 euro/glas), bier, fris en warme dranken
    + late check-out tot 15:00
    + 4x punten (new hotel promo)

    Goede & slechte punten:
    + hotel is mooi gerenoveerd, mooi design en de kamers zijn ruim
    + heerlijke badproducten van cinq mondes
    + in weekenden niet duur omdat het hotel in de zakenwijk ligt, maar slechts 5 minuten met de metro die direct naast het hotel ligt naar de Champs-Elysees.
    + lekker ontbijt met à la carte-opties dat ook naar wens gratis op de kamer geserveerd wordt
    + vriendelijk personeel

    - moeilijk te vinden voor taxi/uber
    - de echte 5 sterren touches als doorman, concierge, etc, missen (wellicht door covid). Zou het eerder 4 sterren + geven.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Ja, zeker voor de prijs (door laagste prijsgarantie ong. 100€ p/n). Volgende maand weer terug!
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2021
    Daan3, jphorn, Tim82 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Naam hotel:
    Century Old Town MGallery Praag

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Ik heb Accor Gold status (bijna Platinum) en boekte een Superior Room. Bij aankomst kregen we een Executive Room toegewezen. Deze heeft een luxere badkamer, een zit/slaapbank, een koffiemachine (Illy) en waterkoker. Geen strijkplank. Tevens twee flesjes water en een welkomstplateau met rood fruit en twee schuimkoekjes.

    Mening en ervaring:
    Mooi ingerichte kamer, precies onze smaak. De kamer was behoorlijk ruim en keek uit op de binnenplaats. We hadden dit bij onze voorkeuren aangegeven, omdat we verwachtten dat het in het centrum aan de voorzijde erg rumoerig zou zijn, maar dat bleek achteraf niet het geval. Desalniettemin een geweldige kamer in een prachtig hotel. Dit is stijlvol reizen, je voelt je geen toerist.

    De bedden vinden we te zacht (daar was op het forum ook al voor gewaarschuwd). Het gaat hier om een zogenaamd "Sofitel MyBed", waarbij er een soort dik dekbed bovenop het matras ligt. Het idee is waarschijnlijk dat je op een wolk slaapt, maar het wordt daardoor erg bobbelig en klam. Achteraf hadden we dat extra dekbed gewoon meteen moeten verwijderen.

    We misten een bureau om aan te werken. In plaats daarvan één stoel en een laag tafeltje. Gelukkig is er Starbucks in de buurt waar we konden werken. De gevulde minibar met betaalde drankjes hebben we leeg gemaakt om onze eigen drankjes te kunnen koelen.

    Perfecte locatie, zowel voor OV als voor shoppen, restaurants, etc.

    IMG_9541.JPEG IMG_9543.JPEG IMG_9547.JPEG IMG_9548.JPEG IMG_9754.JPEG

    Pluspunten:
    - Waanzinnig mooi hotel, tot in detail gerenoveerd in een historisch pand
    - Zeer prettige ontvangst
    - Erg vriendelijke staff
    - Geweldige locatie
    - Dichtbij metrostation, tramhaltes en groot winkelcentrum
    - Goed tarief (4 nachten voor ca. 300 euro)

    Minpunten:
    - Bedden te zacht
    - Taxichauffeur kende het niet
    - Het hotel heet Century Hotel, terwijl we MGallery zochten (in de app en in de bevestiging is de naam helemaal bizar vertaald: 'Eeuwenoude stad Praag')
    - Geen directe OV-verbinding met vliegveld (bezienswaardigheden wel goed bereikbaar met OV)
    - We hebben op de laatste dag ontbijt geboekt ("met discount") maar betaalden uiteindelijk €30 met twee personen. Voor dat geld kan ik in Praag ook elders riant ontbijten. Ontbijt zelf was overigens OK met buffet waarbij je moest aanwijzen wat je wilde eten.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2021
    Daan3, Timo, Fripsmaster en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Goed om te lezen dat het precies hetzelfde is als 3 jaar terug toen ik hier was. Er is wel een OV verbinding met vliegveld maar daarvoor moet je met de metro en stuk met de bus. Wel lachwekkend goedkoop trouwens het OV daar.
     
    jphorn vindt dit leuk.
  9. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik lig juist heerlijk op een Sofitel bed. Bedden met een topper erop kan ik normaal niet zo waarderen (gaan dikwijls half eraf enzo), de grootste reden voor mij om bv Ibis te ontwijken. Maar in een Sofitel bed slaap ik altijd erg goed. Blijkbaar verschilt dat nogal van persoon tot persoon. Ik kreeg trouwens een mailtje dat de Sofitelbedden nu 25% afgeprijsd zijn, maar ze kosten nog steeds zo rond de 5000€ inclusief de kussens etc.
     
    STK9 en Sandor vinden dit leuk.
  10. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    :eek::eek::eek: Ik bedank even ;-)
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  11. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Naam hotel:
    Sofitel Brussels Europe


    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Ik heb Accor gold. We kregen een upgrade naar een superior kamer vanaf classic. Op de kamer lag een reep Neuhaus chocolade, geen idee of dat op iedere kamer ligt, of als (gold) welkomstgeschenk bedoeld was. Later uitchecken was geen probleem.
    Het welkomstdrankje werd heel leuk opgediend met een soort borrel plankje met blokjes kaas, olijfjes en nootjes enzo. Super royaal en leuk.

    Pluspunten:
    +Kamer super stil ondanks ligging aan een bruisend terrassenplein. Het was warm en de terrassen zaten tot laat vol, spelende kinderen etc beneden, direct onder de kamer. Niks van te horen.
    +Ondanks dat de zon de hele dag vol op de kamer stond was het lekker koel met de airco.
    +Prettige omgeving van hotel, leuk plein met veel restaurants en terrassen.
    +Het tarief in laagseizoen, weekends enzo maken de paar tientjes die dit hotel extra kost t.o.v. bv een Mercure meer dan waard.

    Minpunten:
    -Geen metro in de buurt, beetje verder weg van het centrum van Brussel.
    -Personeel spreekt gebrekkig Engels, en gebrekkig tot geen Nederlands.
    -Geen persoonlijke ''touch''zoals een geschreven welkomstbriefje ofzo. Maar dit is misschien een beetje vergezocht.

    Ik kom hier zeker nog eens terug. Voor mij het beste hotel in Brussel waar ik tot nog toe ben geweest.
     
    Daan3, STK9, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Naam hotel:
    25Hours Hotel The Trip Frankfurt (Duitsland)

    Geboekt vanwege de 4x puntenbonus. We gebruikten het als uitvalsbasis voor rondtouren in de omgeving (Mainz, Wiesbaden, Rheingau, Riesling-gebied).

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Ik heb Accor Gold status en boekte een Medium Room. Dit is ook de kamer die ik heb gekregen, dus geen upgrade. De receptionist bedankte ons ook niet voor onze loyaliteit, zoals gebruikelijk. Ook geen welkomstdrankje. Tegenvaller. Desondanks toch een prima en rustige kamer aan de achterkant, met uitzicht op de parkeerplaats.

    Na onze ervaringen een weekend eerder (bij MGallery, erg luxe) was 25Hours wel even wennen. Bijvoorbeeld geen koffie- en theevoorzieningen en geen strijkplank. Wel een minibar die je gratis mag leegmaken (2x water, 1x bier, 1x cola, 1x minizakje chips en 2 Kinderchololade-reepjes) en een draagbare Jawbone Up speaker om je muziek af te spelen. Dat is wel een leuke touch.

    Parkeren bij het hotel kost €17,50 (met liftsysteem). Dit hebben we niet gedaan omdat de Westend-parkeergarage op 150m afstand een nachttarief van €3 heeft. Dat gaf ons meer vrijheid om 's ochtends vroeg op pad te gaan, zonder op andere auto's te moeten wachten.

    Mening en ervaring:
    Bij aankomst was ons meteen duidelijk dat dit het voormalige Aloft Levi's hotel is waar we twee jaar geleden al eens hebben geslapen. Bij het boeken was ons dat niet echt opgevallen.
    Het jeans-thema is nu weggehaald, maar het is nog steeds 'hip' van insteek met veel kleurrijke retro-inrichting. De kamer was ruim en had een goed bureau. De douche was ook prima en het bed was lekker hard.

    Qua buurt moet je er wel van houden. Bij ons eerste bezoek (2019) schrokken we al van de grote hoeveelheid verslaafden en daklozen rondom het hotel. Er zitten ook veel sexclubs en peepshows, er ligt veel afval op straat en overal liggen smoezelige mensen op de stoep. Eenmaal binnen in het hotel heb je daar overigens geen last van.

    Het hotel is vlakbij station, Starbucks, supermarkt en financiële wijk, maar de leuke buurten met winkels en restaurants zijn een flink stuk verderop, zo'n 1,5 tot 2 kilometer. Volgende keer zou ik eerder in een hotel in Frankfurt-Sachsenhausen (stadsdeel ten zuiden van de Main) gaan zitten.

    IMG_9977.JPEG IMG_9978.JPEG IMG_9979.JPEG IMG_9980.JPEG

    Pluspunten:
    - Hip hotel (als je ervan houdt)
    - Rustige kamers
    - Dichtbij hoofdstation
    - Veel stopcontacten (yay!)

    Minpunten:
    - Slechte buurt
    - Dure parking (€17,50) in vergelijking met parkeergarages in omgeving
    - Verlichting in WC werkte niet (dat moet de schoonmaker toch ook gemerkt hebben?)
    - Airco had luide rammeling
    - Matig geïnteresseerd personeel, geen aandacht voor loyaltystatus
    - Soms wat té geforceerd hip
    - Prijs aan de hoge kant in vergelijking met het geleverde
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2021
    Timo, Fripsmaster, STK9 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Naam hotel:
    Hilton garden Inn Vilnius center


    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Honors Diamond
    Had al hoogste klasse geboekt, maar kreeg een hoekkamer als "upgrade". Was mooie ruime kamer.
    Schaaltje met Macarons en een kaartje, 2 flessen water, extra koffiecups. Inclusief ontbijtbuffet en een voucher voor een drankje.
    Vond ik allemaal wel erg netjes

    Pluspunten:
    +Ruime kamer. Nieuw hotel. Heerlijk bed
    +erg vriendelijk
    +locatie
    +parkeergarage

    Minpunten:
    -In de badkamer zowel vloerverwarming als spiegelverwarming continu aan. Nu was het ruim 30 graden en kon er geen raam open, dus airco was nodig. Gedurende de nacht zet ik die liever uit anders wordt je totaal uigedroogd wakker. Maar vanwege de warmte die uit de badkamer kwam warmde het heel snel weer op zodat de airco aan moest blijven.
    -erg jong personeel. Vriendelijk, maar vergeten zo veel. En vragen het ook niet als ze het niet begrijpen.
    -pinautomaat deed elke keer spontane reboot na betaling met amex waardoor betaling mislukte. Dit was overigens ook bij het hotel waar ik hierna verbleef.....

    Zou wel terugkomen als ze de warmte opgelost hebben. Het is een fijn en fris hotel.
     
  14. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Naam hotel:
    Hilton Reykjavik Nordica


    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Honors Diamond
    Kreeg een hoekkamer als "upgrade", maar kan het geen upgrade noemen. Bij uitcheck heb ik ook gevraagd wat het voordeel van deze kamer (lees: hok) was en de dame glimlachte alleen maar. Het hotel zat aardig vol met amerikanen op leeftijd dus dat was misschien de reden dat er niets meer beschikbaar was.
    ontbijt en lounge toegang.

    Pluspunten:
    +Dat je dubbele punten krijgt. kan eigenlijk niet echt iets positiefs bedenken.
    +ja heb wat gevonden: mooi uitzicht vanaf 7/8e verdieping!

    Minpunten:
    -Chagrijnige check in agent. Pff kon geen glimlach vanaf. (kwam misschien ook omdat het hotel vol zat met amerikanen op leeftijd en die waren erg veeleisend. Maar dan nog.
    -Versleten interieur
    -TV groter dan de kamer
    -douchen in het bad
    -dikke rijen om 07:00 bij het ontbijt met amerikanen op leeftijd......Heb ik zo vroeg echt geen zin in.

    Ehm zou ik terugkomen? Zou eigenlijk zeggen van niet, maar heb ook geen beter alternatief gevonden.
    Dit hotel zou "iconisch" zijn in Reykjavik, maar jah dat kan ook niet anders als je een van de weinig grote hotels bent. Binnen kunnen ze wel een opknapbeurt gebruiken.
    Verder vond ik de service nogal stug, dus weet het niet.
     
    noppie, jphorn, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Kwalificeren IJslanders in z'n algemeenheid niet hoger qua ranking op "stugheid"?
     
    VinceG vindt dit leuk.
  16. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ja dat zal vast wel. Verbaasd me ook niets eigenlijk. Het is dat de zon scheen, maar Reykjavik kan ik nou niet echt een boeiende stad vinden. Je hebt er alleen natuur.
    Daarentegen iedereen die ik ontmoet heb in het ziekenhuis was heel aardig en vrolijk. En als je in hospitallity werkt dan moet je gewoon leren glimlachen :D
     
  17. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Naam hotel:
    Waldorf Astoria Amsterdam

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Honors Diamond

    Ik kreeg een upgrade naar iets hoger kamersegment aan de achterkant van een van de grachtenpanden met uitzicht op de tuin. Er stond flessen water op de kamer. Tevens stond er een taartje op de kamer. Het ontbijt was als Diamond lid inbegrepen.

    Goede en slechte punten:
    +Fijne rustige kamer
    +Relatief kleinschalig met 93 kamers
    +Mooi hotel met een keur aan historische elementen
    +Heel vriendelijk personeel
    +Centraal gelegen
    +Lekker ontbijt
    +Goed restaurant (de reden van het bezoek)
    -Prijzig

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Zeker. De volgende keer zou ik dan waarschijnlijk wederom proberen (deels) met punten te boeken. Ik betaalde 169k punten voor twee nachten i.p.v. wat anders zo'n 1.100 euro zou zijn geweest (wat toch behoorlijk in het weekendjes weg budget hakt).
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2021
  18. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
     
    jphorn, Vliegende_Keep, Daan3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dank voor het overzicht. HI Hamburg heb je bij Nederland gezet, een gedurfd annexatieplan?
     
    Thijsk, VinceG, Fripsmaster en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Gefixt:D
     
    Thijsk en Carel1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina