Plaats hier je hotelervaring (alle ketens)

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door jongesander, 29 aug 2017.

  1. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Naam hotel: Waldorf Astoria Amsterdam. Status: diamond. Aanzienlijke upgrade qua kamer, indrukwekkende welkomstgeschenken en gratis ontbijt voor twee personen. Goede en slechte punten: +fantastische service, +uitstekend ontbijt, +luxe ervaring op alle mogelijke fronten, -verblijf met punten maar denk niet dat ik 500-700 per nacht zou betalen voor een normaal verblijf
     
    HarmDommisse, VinceG, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Naam hotel: Hilton Garden Inn Vilnius, status: diamond, upgrade qua kamer en welkomstgeschenk. Goede punten: kwalitatief een stuk beter dan de meeste Garden Inns, erg vriendelijk en oplossingsgericht personeel. Uitstekend ontbijt. Geen minpunten en zou zeker terugkomen.
     
    lloydje33, Bijzonderetickets en Carel1 vinden dit leuk.
  3. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Naam hotel: Hilton Milan. Status diamond: voordelen, gratis ontbijt en upgrade van queen naar king kamer in een leeg hotel (schraal). Goede punten: twee welkomstdrankjes, goed ontbijt. Slechte punten: gedateerd hotel en personeel dat niet oplossingsgericht is/niet behulpzaam. Zou je terug komen: denk het niet.
     
    lloydje33, Bijzonderetickets en Carel1 vinden dit leuk.
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Heb hier ook wel eens over zitten te denken. Dank voor het delen! Welke kamer heb je uiteindelijk gekregen?
     
  5. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Standaard kamer geboekt en uiteindelijk een king grand premier met kanaaluitzicht gekregen. Fantastische kamer. Zeker een aanrader om een keertje te ervaren.
     
    HarmDommisse, VinceG, Amsterdam en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Heb Gold en punten genoeg. Toch het overwegen waard.
     
  7. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Naam hotel: Hilton Rotterdam

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Gold. Kamerupgrade was niet beschikbaar, dus was vast redelijk goed bezet.
    Water en 2 gratis drankjes uit de minibar en keuze uit het volledige ontbijtmenu dat op de kamer geserveerd wordt.

    Goede & slechte punten:
    + kamers in werkelijkheid gezelliger dan op vele foto's die ik gezien heb.
    + prettige ontvangst
    + ontbijt tijdens covid
    + goede menukaart
    + heerlijk bed
    - parkeren misschien. Maar nu is dat prima te doen.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Ja zeker. Ik had altijd een beetje mijn twijfels over het Hilton Rotterdam. meeste foto's die ik zag online zagen er niet sfeervol uit. Tegendeel is waar. Al zijn er wel wat design onhandigheden op de kamer. (stalen stoelpunten en gehoekte tafeltjes die ver weg van het bed staan). Maar wilde toch al lang hier eens overnachten, maar ben eigenlijk nooit in de buurt. of ben wel in de buurt, maar dan is het niet nuttig om te blijven overnachten.
    Vertrok gisteren laat uit Brugge en had geen zin meer om 3 uur naar Amsterdam te rijden en dan was ik ook later dan de avondklok en geen mogelijkheid meer om te eten. was nu precies op tijd binnen om nog te eten en voor de avondklok. Dus heb last minute geboekt.
    Erg fijne overnachting! Mooi uitzicht op het hofplein. Je zou denken dat het verkeer en vooral de tram enorme herrie maakt en goed hoorbaar is, maar dat valt heel erg mee. Geluidsisolatie is goed!
    Blij dat ik geweest ben en nog maar 1 nacht verwijderd van diamond status :D IMG_20210311_202742.jpg IMG_20210312_072702.jpg IMG_20210312_081934.jpg
     
    Peter02, Ready2Board, MoonJ en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Naam hotel: Doubletree by Hilton Amsterdam NDSM Werf

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Gold. Upgrade naar hoekkamer en 2 flessen water en een fruitmand.

    Goede & slechte punten:
    + Mooie kamers en lekker ruim
    + prettige ontvangst
    + airco werkte goed
    + heerlijk bed
    - parkeren misschien maar ik was met de pont dus geen issue voor mij
    - kamer werd erg warm door de zon die continue erop stond. De gordijnen dicht doen wil je ook niet want dan zit je in het donker

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Absoluut! Heel vriendelijk personeel en niets is te gek. Mooie upgrade gekregen en je betaalt hier een nette prijs. Ik was hier om een dagje te werken. Leverde nog heel veel puntjes op ook :cool:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MoonJ, Bjorn, Tim82 en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Naam hotel: Kimpton Vividora Hotel Barcelona

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Platinum Elite. 3 dubbele Upgrade naar Superior King, €10 bar credit en late check-out.

    Goede & slechte punten:
    + Mooie moderne kamers
    + Heerlijk comfortable bed
    + Zeer vriendelijke en relaxte medewerkers
    + Prettige communicatie via Whatsapp
    + Gratis fiets/longboard huur
    + Dakterras met zwembad en cocktailbar
    - Muziek stond erg hard bij het ontbijt
    - Kwaliteit van het A la Carte ontbijt kan beter

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Zeker. Dit was mijn eerste keer in een Kimpton hotel en dat is goed bevallen. Het hotel is pas een jaar oud en helaas al 3 keer gesloten geweest door de pandemie. Het ligt in het hartje van Barcelona in de wijk Gotico, dus goed centraal. De receptiemedewerker vertelde dat er een aantal verdiepingen in het hotel nog helemaal niet in gebruik zijn geweest. Het hotel is super modern en hip en de medewerkers zijn wat losser en relaxter dan je wellicht gewend bent in een IHG hotel. De kamers hebben leuke details zoals een yogamat en portable speaker. In de zomer is het dakterras met zwembad en cocktailbar (In het weekend met live DJ) een echte plus. Een stukje Ibiza in het hartje van Barcelona....
     
    MoonJ, Grouchy, ErwinLansing en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Naam hotel: Holiday Inn Eindhoven

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:

    Spire Elite:

    - Upgrade van standaard kamer naar Executive Kamer.
    - Welkomstgeschenk met handgeschreven kaartje op de kamer.

    Goede & slechte punten:

    ++ Ontzettend enthousiaste ontvangt door een vriendelijke medewerker;

    ++ Welkomstgeschenk met een kaartje vind ik altijd een dikke plus;

    + Nespresso machine op de Executive Kamer;

    + 12/K punten is goed ten opzichte van de normale kamerprijs;

    + Parkeerkosten á € 16,50 per dag werden niet in rekening gebracht.

    - Een ruime kamer, maar kleine badkamer met een douche in het bad;

    - Echt een ontzettend kleine televisie met slecht beeld. Maakte voor ons weinig uit, maar het is echt niet meer van deze tijd;

    - Ontbijt was € 16,50 per persoon. Als je niet op punten boekt betaal je voor twee personen ongeveer een tientje extra. Blijft merkwaardig dat je als top-tier elite die de verdiende puntjes komt inleveren flink meer moet betalen. Het ontbijt was "ok", buffetvorm (take-away) maar niets bijzonders en daarmee geen € 33,00 voor twee personen waard.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?

    Ja het was een prima overnachting. Het vriendelijke personeel en welkomst attentie maakten het verschil. Lastig te beantwoorden of ik nog eens zou komen: Pullman Eindhoven zit in dezelfde prijs range en lijkt mij een klasse beter.
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2021
    Grouchy, VinceG, Timo en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Naam hotel: Doubletree Royal Parc Soestduinen

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:

    Diamond status:

    - Upgrade naar Golfcourse view room;
    - Ontbijt.

    Goede & slechte punten:

    Heb in dit hotel denk ik meer dan 100 keer geslapen i.v.m. werk. Meerdere keren per week, maar nu al ruim een jaar niet geweest. Toch grappig hoe je dan ineens "anders" naar het hotel gaat en veel meer ziet hoe mooi de omgeving is bijvoorbeeld.

    + Leuk dat ik - ondanks het dragen van een mondkapje - gelijk herkend werd door de agent van de receptie;

    + Kamers zijn nog steeds up to date en comfortabel;

    + Ontbijt was take-away en one size fits all, maar behoorlijk uitgebreid. Pannenkoeken, ei, meerdere broodjes, sap, koffie en yoghurt: het was heel compleet en smakelijk.

    + Kamers vanaf het type "Deluxe" hebben vanaf nu een Nespresso machine, inclusief vier Nespresso cups. Een hele vooruitgang!

    - Het hotel is en blijft zuinig in het weggeven van suite upgrades. Ondanks 2/2 suites beschikbaar geen Diamond upgrade naar een suite. Niet om gevraagd overigens. Natuurlijk is het hotel allerminst verplicht dit te doen en ik begrijp ook dat een suite iets meer kosten met zich meebrengt qua schoonmaak. De meeste Gold leden krijgen ook een upgrade naar een Golf Course kamer. Daarmee is er dus geen differentatie punt voor Diamond leden;

    - Van alle Hilton hotels in NL waar ik dit jaar ben geweest is dit het enige hotel dat behalve het ontbijt geen andere loyaliteitsvoordelen aanbood: er was geen water op de kamer aanwezig, geen "thanks for your loyalty kaartje", stukje fruit. Je bent natuurlijk verwend door het feit dat andere hotels dat wel doen, maar het valt daardoor natuurlijk wel op.

    Ondanks de twee kritische noten een heel prettig verblijf gehad. Dit verblijf kwam gelijk na het verblijf bij Holiday Inn. Je merkt dan echt dat een Doubletree een flinke stap omhoog is ten opzichte van een Holiday Inn.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?

    Jazeker. Heerlijk om in een bosrijke omgeving te kunnen verblijven en ondertussen flink wat Hilton punten te kunnen pakken. Vooral als straks het zwembad weer open is en je weer wat op het terras kunt drinken komen wij zeker nog eens terug.
     
    Yoran Wijkstra, Grouchy, VinceG en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Naam hotel: Hotel Indigo Madrid - Princesa

    Ik heb gold status, en heb gekozen voor het welkomstdrankje (2x pax), aangezien 2 glazen wijn in geld veel meer waard zijn dan de schamele 500 welkomstpunten.

    Goede punten:
    + Het hotel ligt heel gunstig, in een prettige centrale wijk met een metro station voor de deur en hoop bushaltes.
    + Personeel erg vriendelijk, deed echt zijn best voor me om alles goed te doen.
    + Het ontbijt, lekker worden bediend in het leuk ingerichte restaurant was wel heel prettig. Eigenlijk waren er geen ontbijttijden; ook een half uur na de ontbijttijden werd er nog lekker een glaasje jus geperst en koffie geserveerd voor het inclusieve ontbijt.
    +Leuke inrichting met lekker bed.

    Minpunten:
    - Een Superior king room geboekt met extra zithoek etc, maar direct buiten tegen het kamerraam aan stond een bistrotafeltje op een soort dakplateau, waar een aanpalende kamer gebruik van maakte om tot 2u snachts wijn te drinken en te kletsen en roken. Als ik het kamerraam open zou zetten, zou ik de fles wijn zo omduwen met het raam. Gezien de overvolle asbak werd het zitje frequent gebruikt. (zie afbeelding)
    Toen ik de dag erop ging klagen bij de receptie zag ik een herkenbaar knikje... Ik zou zeggen weggooien die zooi.
    - De kamers zijn vrij gehorig, vooral deuren op de gang die dichtklappen zijn goed te horen.
    - Beetje chaotische check uit; ontbijt was 1x te veel in rekening gebracht. Lukte niet om een goede factuur uit te draaien. Het printerbonnetje van de pin-automaat was leeg en er was geen nieuwe rol in het hotel aanwezig. Maargoed het hotel is net een week of 2 sinds een jaar weer open dus hopelijk zijn dat wat opstart problemen. 20210409_095745[1].jpg
     
    Carel1, lloydje33 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  13. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Goed te lezen, wij hebben deze voor eind mei staan. Beetje gegokt op meer versoepelingen t.z.t., dat we ook in het restaurant terecht kunnen. Heb nog geen status bij Hilton, maar wel besloten daar voor te gaan zo gauw het past.

    Van de zomer Hilton Rotterdam proberen.
     
    lloydje33 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  14. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Leuk, Hilton Rotterdam is ook een fijn hotel.

    Sowieso heb je nu na 2 stays Silver status. Het schijnt dat de MVP fasttrack naar Gold (slechts 4 stays in 90 dagen) ook werkt.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2021
  15. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Yes die doet t nog. Anders kun je ook nog de reguliere status match challenge doen. Die gaat door tot diamond (5 nachten gold, 9 diamond binnen 90 dagen)
     
  16. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Naam hotel: Doubletree ny Hilton Lisbon Fontana Park
    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Diamond
    2 flesjes water en gratis ontbijt.
    Upgrade naar Deluxe kamer met terras.

    Goede & slechte punten:
    + Locatie is lekker centraal aan rustige straat en een parkje
    + prettige ontvangst
    + terras
    + ontbijt tijdens covid
    + roomservice
    + heerlijk bed
    + parkeren
    - Design kamer die niet praktisch is. (spiegelwanden in het toilet. Douche in bad en onmogelijk om onder de douche te staan)

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Weet ik niet. Ben niet zo van de design hotels die niet praktisch zijn. Maar de locatie is wel prima. Hoeveel tijd breng je nu door in een kamer?
     
  17. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Bedankt voor de tip! Zit een beetje te kijken, wat voor mij het makkelijkste is om gold Hilton te worden. Deze status match challenge had ik nog niet voorbij zien komen :)
     
  18. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Oh dat is interessant. Dat zie ik niet zo terug in m'n profiel, ik zou nog 3 nachten tot zilver moeten (2 stays/nachten van 2020). Anders meld ik me aan voor de Gold Fasttrack. Zou een kwestie van dagen tot goedkeuring moeten zijn, verwacht ik?
    edit; voor de duidelijkheid, ik zie de '2 stays = gold' niet terug. De MVP fasttrack naar Gold heb ik inmiddels gevonden :)
     
    Peter02 vindt dit leuk.
  19. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Ik zie dat ik een fout heb gemaakt: ik zei na 2 stays Gold, maar ik bedoelde Silver. Je krijgt Gold bij de MVP fasttrack na 4 stays. Werkt inderdaad prima heb ik onlangs vernomen. Prima mogelijkheid!
     
    Peter02, SvnKngs en lloydje33 vinden dit leuk.
  20. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Aangezien ik hier en daar lees dat mensen de fast track voor Hilton Gold overwegen en dit hotel nog ontbreekt in deze lijst met ervaringen, deel ik mijn ervaringen van 3 dagen HbH Arena. Waarschijnlijk het goedkoopste Hilton hotel in Nederland om snel status mee te behalen! 4x een losse stay van ca. 50/60 euro maakt je voor ruim 200 euro Gold Member t/m maart 2023.

    Naam hotel: Hampton by Hilton Arena Boulevard

    Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen:
    Silver. Flesjes water in de hand meegekregen naar kamer en mijn status werd vluchtig bedankt tijdens de check in.

    Goede & slechte punten:
    + Prijs!! Circa 54 euro per nacht voor twee personen inclusief ontbijt. Vraag me af of je überhaupt een goedkoper hotel gaat vinden die dat biedt in Amsterdam.
    + Vriendelijk personeel
    + Prima isolatie. Station Bijlmer Arena ligt letterlijk naast het hotel en geen geluidsoverlast gehad, ondanks de hoekkamer het dichtst bij het station.
    + Mogelijkheden om eten te bestellen bij naastgelegen restaurants (tijdens COVID). Menukaarten zijn bij receptie aanwezig. Indien gewenst gratis bezorging tot aan kamerdeur.
    + Extra koffie halen is geen probleem tijdens ontbijturen (t/m 10.30) én lekkerder dan de oploskoffie op de kamer.
    + Uitzicht op de Arena is voor mij altijd een plus, plaatje bijgevoegd.
    + Ontbijt is simpel maar prima, helemaal voor de prijs.

    - Kamers zijn wat gedateerd, net als de bureaustoel voor het thuiswerken. Overigens exact dezelfde kamer als in Hoofddorp bij HbH, dit zal de Hampton standaard zijn.
    - Geen mogelijkheid om ramen te openen in kamer
    - Ik vind de bedden wat hard, maar dat is persoonlijk
    Heb ik me gestoord aan deze minpunten? Nee, zeker niet met de betaalde prijs in mijn achterhoofd. Grootste gemis was dan dat het raam niet open kon tijdens twee dagen werken vanuit het hotel.

    Tip voor de mensen die on a budget willen reizen: Parkeren kan in een van de vele parkeergarages. Voordeligste manier voor meerdere dagen parkeren is echter P+R Arena, mits je voor vertrek en betalen even heen en weer gaat naar een centrumlocatie. Tot 96 uur (4 dagen) betaal je 1 euro per dag, mits je laatste check-in met je OV in het centrum (vanaf Amsterdam Amstel) is. Je kunt dus na het uitchecken in het hotel de metro nemen naar Amsterdam Amstel, uitchecken, weer inchecken en weer terugreizen. Dit kost je een half uurtje tijd, maar scheelt aanzienlijk. Kosten zijn dan 1,75 + 1,75 voor de metro en aantal dagen x 1 euro voor parkeren. Verschil t.o.v. parkeergarage bij de Lidl (P21?) is flink. Daar betaal je 13,50 per nacht wat natuurlijk ook een redelijke prijs is als je maar een nachtje blijft.

    Ben je tevreden en zou je nog eens komen?
    Ben erg tevreden. Als je geen Gold bent is het qua prijs-kwaliteit gewoon een goed hotel. Als Gold/Diamond member kan ik me echter voorstellen dat je sneller naar DT NDSM gaat. Prijsverschil is (op dit moment) klein en ontbijt is dan standaard inclusief, dus dan lijkt dat me een betere keuze.
    IMG_892BBA98C97D-1.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2021
    ErwinLansing, VinceG, EvdP en 6 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina