Overzicht luchthavens met ''Nieuwe Scanners''

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door lloydje33, 2 aug 2022.

  1. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    BAH - Bahrein heeft ook moderne scanners
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. nitro64

    nitro64 Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Wilmington NC (ILM/KILM) heeft ook nieuwe scanners na een verbouwing.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Ga op AMS misschien 1 op de 10 keer naar secondary. En mn tas/trolley zit altijd vol met snoeren, camera, laptop etc..
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Op Schiphol is het altijd afwachten. Soms aantal maal achter elkaar voor secondary en zo weer een aantal keer niet. Het ligt echt aan degene die achter de computer zit. En als ik voor secondary moet dan is het 99 van de 100 keer mijn portemonneetje met los geld.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Het is inderdaad correct dat de scanners zelf het probleem niet zijn, althans die geeft genoeg aan om te beoordelen, echter als de screener onervaren is dan kan deze niet binnen de gestelde tijd beoordelen en dan gaat veel naar secondary.

    In principe als ze iemand inwerken dan zet men 2 man in voor secondary en handelt deze relatief snel af omdat zij op dat moment ook nog de mogelijkheid hebben om te beoordelen en de bagage alsnog goed te keuren.

    Een screener wordt echter gecontroleerd, ook iedereen scherp te houden, dus zal deze in het begin echt terughoudend zijn, want als je een testobject mist dan is er wel een probleem.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  6. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ach, ik heb liever dat een tas 1 keer te veel naar de secondary gaat, dan 1 keer te weinig. Ervaar zelf verder ook geen opstoppingen bij de secondary check. Op UK vliegvelden daarentegen....:confused:
     
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Ik ga bij KLM eigenlijk een SPA flesje eisen in plaats van Thonon water, want juist dat Thonon water zorgt bij de transfer security altijd voor een secondary....

    Maar het is in ieder geval beter dan in Dusseldorf waar ze echt bij iedere passagier weer minitieus naar het vloeistoffenzakje kijken naar de inhoud van de containers zodra ze deze apart in het bakje leggen, dat zijn dus echt compleet nutteloze zaken en is complete window dressing en heeft niets maar dan ook niets met veiligheid te maken.
     
  8. ASM

    ASM Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    13
    JFK Terminal 7
     
  9. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    IAH heeft ook de nieuwe scanners voor de handbagage en ook de gezichtscanners aan de gate.

    Prima luchthaven. Was binnen een kwartier landside en heb geen global entry.
     
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Milan Linate heeft ook nieuwe scanners. Alles mocht blijven zitten. Net als op Schiphol een false positive op een paraplu….
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Ready2Board vindt dit leuk.
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    LCY is nu volledig over op de nieuwe scanners.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Door die nieuwe scanners gaat het daar wel lekker afgelopen half jaar, moet ik zeggen. Dit was een luchthaven waar ze echt pietleuterig deden over plastic zipper bags met maximaal één liter inhoud.

    Gezien er ook geen priority security is, is het een goede ontwikkeling dat de gewone security nu verbeterd is.
     
  14. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Dat is wel een beetje brits wat vloeistoffen betreft. Maar zeker als straks alle verbouwingswerkzaamheden klaar zijn is het een top vliegveld. Voor mij een van mijn meest favoriete vliegvelden. In het weekend is het sowieso fantastisch. Maar beperkt aantal vluchten, heerlijk rustig! :D
     
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    En dat terwijl ze daar niet eens liters hebben ;-)

    Voor mij toch wel een vliegveld met teveel chaos (krappe gangen en gates, beperkt zitruimte, vooral bij horeca en beperkt restaurantaanbod), waar je vooral bij vertraging nogal eens verloren bent. En er is redelijk wat vertraging met frequente mist. En als je daar weer staat met een vertraagde vlucht, zijn er weinig alternatieven, ten opzichte van LHR, waar je snel omgeboekt kunt worden.

    Maar.. als je in oost-Londen moet zijn of op een bestemming met snelle verbinding me de DLR, kan niets tegen LCY op. Behalve de Elisabeth line ;-)
     
  16. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    MCT, alles mag blijven zitten.
     
  17. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    FRA en FCO hebben beiden ook nieuwe scanners.
    FCO verliep gesmeerd. en FRA was een drama. Leek erop dat ze nog niet zo lang geleden geinstalleerd zijn. 30 minuten in de priority lijn.....
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  18. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik zag gisteren dat op LHR T5 nu eindelijk de scanners vervangen worden. Dat werd tijd! 2 weken geleden al de nieuwe gebruikt op T4. (was wel priority lane)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina