Overstaptijd Delta ATL/DTW/SLC

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door MoonJ, 4 apr 2020.

  1. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Als ik een vlucht wil boeken met SkyTeam naar de U.S. voor einde dit jaar krijg ik veel Delta operated vluchten te zien voor de terugweg met een overstap op zowel MSP, ATL, DTW en SLC voor de transatlantische vlucht. Nu zijn al deze layovers respectievelijk 30, 34 of 42 minuten. Ligt het aan mij of is dat niet te doen met switchen van een domestic naar Internationale vlucht? Tuurlijk, vaak land je domestic vlucht iets eerder dan gepland maar lijkt me dan nog steeds erg krap - boarden begint dan al voordat ik het eerste toestel uit ben?

    Iemand ervaringen met deze layovers? Zit ik me druk om niks te maken? En hoe zit het met als ik de overstap mis, niet per se door vertraging van de domestic leg maar gewoon omdat het een stuk lopen is / security etc? Ben ik dan de sjaak of boekt Delta me dan gratis om?

    Sta er echt verbaasd om dat ze zulke layovers van 30 minuten aanbieden.

    Thx in advance
     
  2. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Je hoeft bij het verlaten van de VS niet langs emigratie. Enkele maanden geleden heb ik een overstap van 10 minuten gehaald in Seatlle. Echt aan te raden is het niet ;)

    Ik zou persoonlijk naar een optie kijken met langere overstapstijden.
     
    danfl44, Bijzonderetickets en MoonJ vinden dit leuk.
  3. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Afgelopen met Delta teruggevlogen vanaf SFO, naar BCN via SLC/CDG. Bij vertrek al vertraging waardoor ik mijn aansluiting in SLC (45 min) zou missen. Gelukkig was ik nog in hotel en kon ik vandaar kijken naar omboek opties die Delta aanbood.

    Bij overstap op SLC of MSP loop je direct van gate naar gate, vaak ook nog in de buurt, dus in theorie zou een korte overstap mogelijk moeten zijn.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  4. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Minimale connnectie tijden voor DL operated vluchten zijn:

    ATL DL-DL DI .40
    MSP DL-DL DI .35
    DTW DL-DL DI .35
    SLC DL-DL DI .30

    Doe vooral MSP, DTW en ATL veel. SLC in mindere mate. Fijne vliegvelden om over te stappen. Daarbij probeer ook altijd rond de 35-40 minuten overstap te boeken, wanneer de vlucht op tijd is (meestal zijn ze iets te vroeg) nooit geen problemen. Bij grote vertragingen ben ik altijd omgeboekt naar een vlucht van mijn keuze.
    Het afgelopen jaar stond er bij kleine vertragingen (SLC, MSP en DTW) van Delta Air Lines altijd een Delta agent in de slurf klaar & met een Porsche :)
     
    lloydje33 en MoonJ vinden dit leuk.
  5. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    DTW is prima te doen in een half uur, ATL is rennen.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  6. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    SLC is ook prima te doen, vorige keer was het nog geen 10 minuten.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  7. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    We zijn niet allemaal delta DM....;)
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  8. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Als er nog een latere vlucht is richting huis zou ik het wel durven gokken. Anders zou ik voor een overstap gaan met meer tijd.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  9. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Dit is geen probleem en als er maar sprake van is dat je het niet haalt zijn ze proactief met omboeken. Als je erg twijfelt kan je Delta altijd een berichtje sturen via Facebook. Toen ik dat gedaan had bij een short connection in Seattle (bij aankomst vanuit Amsterdam) hadden ze het team daar op de hoogte gesteld en die hebben mij versneld door het vliegveld geloodst
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  10. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ok, thanks all! Maak hier uit op dat Delta niet de moeilijkste ermee is dus dat stelt gerust. Zelf heb ik liever wat langer op het vliegveld zodat ik even de lounge in kan maar kan weinig overstappen vinden die langer dan een uur zijn helaas.

    Er is wel nog een security check van Domestic naar International toch of kan ik echt van gate naar gate lopen zonder?
     
  11. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Bij domestic naar international hoef je niet door security en gaat je bagage ook automatisch mee. Kan vrij snel dus. Alleen als je domestic vliegtuig vertraging heeft wordt het al snel krap.

    Dezelfde vluchten van internationaal naar domestic zijn alleen wel wat minder prettig. SLC vond ik vrij traag de laatste keer. Laten Amerikanen eerst door customs, pas als alle Amerikanen door zijn gaat het pas open voor de rest van de wereld. Daarna moet je je koffer nog van de ene op de andere bagageband droppen, want Amerika. Als je nog niet eerder in de VS bent geweest moet je trouwens ook in een langere rij als je van intl. richting domestic gaat. Laatst met reisgenoot meegemaakt.

    Maar domestic richting international gaat vrij snel dus, geen security, geen gedoe met bagage, gewoon van gate naar gate lopen. En zoals hierboven gezegd was ATL voor mij ook rennen de vorige keer. Gate was al gesloten toen ik aankwam. Dus naar de omboekdesk waar een ground stewardess me kwam opzoeken omdat er door een technisch mankement vertraging was en ik alsnog op de laatste vrije stoel kon boarden. Alleen m'n bagage was toen wel vertraagd. Kwam de volgende ochtend alsnog met een bestelbusje thuis aan ;)
     
    MoonJ vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina