Overdag in Muscat?

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Daan3, 8 sep 2015.

  1. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Iemand nog tips voor Muscat voor een paar uur? Aankomst vanuit binnenland 's ochtends en vlucht naar AMS pas 's avonds laat.
     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik ben zelf eind 2013 voor twee uur naar Muscat geweest. De Grand Mosque is erg indrukwekkend en een bezoek waard! Voor de rest ben ik nergens geweest:p
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2015
    Daan3 vindt dit leuk.
  3. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Flying doc en high_class vinden dit leuk.
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Robert.J vindt dit leuk.
  5. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    In een grijs verleden ben ik over land Oman binnen gekomen mede om een 40 euro visum uit te sparen. Hoe zijn de visum-eisen/kosten nu voor een dagtripje?
     
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    visum is zakelijk geregeld, partner is al in Oman. Alleen is het internet waar hij zit zo slecht, dat hij zelf niet uit kan zoeken wat te gaan doen in Muscat. Vandaar mijn vraag. Maar terug naar jouw vraag, ik heb geen idee van de prijs.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  7. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik weet het niet precies meer, maar volgensmij heb ik eind 2013 ongeveer €45 betaald voor een maandvisum. Even pinnen bij het loket en je visum-bonnetje rolt uit het pinapparaat:p Kan je simpelweg doen bij arrival. Enige harde vereiste was dat je paspoort nog minimaal 6 maanden geldig moest zijn na aankomst.

    Edit: ik kan me herinneren dat een visum voor maximaal 10 dagen een kwart van de prijs van een maandvisum was.

    Edit2: om concreet terug te komen op je vraag: een visum voor een dagtripje zal je omgerekend dus iets meer dan €10 kosten.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  8. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Het vliegveld is alleeb bereikbaar per taxi en het is 1 uur rijden naar de stad.
    De souk in het centrum + paleis van de sultan, zijn oom de moeite waard. Het vliegveld is een wirwar van verdwaalde indiërs, één grote rommel!
     
  9. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Als man is er niet al te veel problemen, maar als er een vrouw mee reist zal ze haar lichaam goed moeten bedekken als ze over straat loopt. Wij werden vriendelijk verzocht om de knieën van mijn vrouw te bedekken. Was te bloot in hun ogen
     
  10. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Het is natuurlijk persoonlijk wat je leuk vindt maar ikzelf vond Grote Moskee van Sultan Qaboos erg mooi maar het militair museum vond ik ook leuk.
    Weet niet waar je partner verblijft maar ik vond het Crowne Plaza een lekkere plek om te hangen. Goed personeel, paar lekkere restaurants en toch vrij dichtbij de stad. (KLM crew heb ik hier ook een paar keer gezien)

    Voor de immigratie heb je een toeristenvisum nodig. Deze kost 10 OMR. Je moet hiervoor bij binnenkomst naar een van de twee balies gaan om het visum te kopen. Als je trouwens de week ervoor in Dubai of Qatar bent geweest en je hebt nog in je 21-dagen over op je visum uit die plaats, dan hoef je geen visum in Oman te kopen.
    Een andere optie is om naar de ontvangstlounge te gaan en daar 10 OMR extra uit te geven. Je aanvraag wordt dan door een dame verzorgt die je naar een aparte balie brengt en je zo de wachtrij kunt overslaan.

    Met taxi in Oman is het even opletten, ze hebben nl. geen meter. Vanaf het vliegveld zijn er officiele airport taxis met vast prijzen voor naar bepaalde plekken. Die betaal je aan de balie en dan krijg je een voucher voor de taxi. Anders dan op het vliegveld dus vooraf een prijs afspreken.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  11. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Volgende week zit ik weer een dagje in MCT. Nu begrijp ik dat men geen über heeft. Zijn er alternatieve ?
     
    Robert.J vindt dit leuk.
  12. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Normale taxi's zijn prima te betalen en mijn ervaringen zijn goed.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  13. erictravels

    erictravels Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Oman is veel meer dagen waard dan een dagje in de hoofdstad, enkele jaren geleden heb ik er een week een auto gehuurd en nog enkele dagen liftend / met openbaar vervoer afgelegd. Er is echt heel veel te zien en de bevolking is enorm vriendelijk. Kastelen zoals in Nizwa, het etnisch huis in Alhamra, het schildpadden reservaat in Ras-al-Jinz, wandelen in de bergen in Jebal-as-Shams, de oase Nakhal of overdag aan de baai van Muscat.

    In Muscat is de taxi inderdaad heel goedkoop, als je een auto zou huren, neem wel een GPS mee van thuis want een GPS huren is peperduur. Rijden is heel relax vermits het land dunbevolkt is. Als souvenir kan je de lokale halwa kopen, een zoetigheid gemaakt van bruine suiker, eieren, honing en kruiden. Ze verkopen die soms in typische schaaltjes zodat je acheraf nog een leuk schaaltje hebt.
     
    high_class en Flying doc vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina