Oud & Nieuw in het vliegtuig

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Valentijn, 29 okt 2014.

  1. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    De meeste mensen zullen het waarschijnlijk wel vermijden, maar ik heb net expres een ticket geboekt zodat ik oud en nieuw in het vliegtuig ga vieren. Om middernacht zit ik aan de champagne ergens tussen München en Abu Dhabi op 10 kilometer hoogte ;)! Ik ben heel erg benieuwd hoe dat is! Vorig jaar op kerstavond met Cathay Pacific gevlogen (heel leuk, met een speciaal 'kerstmenu' en iedereen kreeg kleine cadeautjes!), dus dit leek me een leuk vervolg.

    Zijn er hier mensen die al eens met oud en nieuw in het vliegtuig hebben gezeten? En wat was jullie ervaring?
     
    Basjep en kevin990 vinden dit leuk.
  2. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Heb niet precies om 12 uur savonds in het vliegtuig gezeten, maar wel op de dag zo rond 11 uur ochtends. AMS - BCN met KLM, was eindelijk niet echt leuk. Crew onwijs chagrijnig, maar van Schiphol kregen we wel een oliebol :)
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  3. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    ik vier dit jaar kerstmis samen met KLM :)
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  4. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Paar keer tijdens kerstmis in het vliegtuig gezeten. Er hingen kerstkransen in de cabine en ze hadden een kerstmenu. Vorig jaar tussen Amsterdam en Singapore kreeg iedere passagier een sok gevuld met lekkernij.

    Voor diegene die tijdens kerst of oud & nieuw in een vliegtuig zitten, neem iets mee voor de cabin crew.
     
    TheoS, kevin990, Valentijn en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Ik neem vaak een doosje dropjes mee die ik uitdeel aan de cabin crew. Een paar maanden geleden stapte ik in Guatemala aan boord van een toestel van Delta en toen kwam een stewardess naar me toe die vroeg of ik toevallig weer van die lekkere snoepjes had, kennelijk had ik al eens met haar gevlogen :D!

    Ik ben bang dat ik vooral een chagrijnige chauffeur (en terecht!) van Etihad ga krijgen die mij op 1 januari om 7 uur 's ochtends van het vliegveld van Abu Dhabi naar Al Ain gaat brengen... :(
     
    flyerbe en TheoS vinden dit leuk.
  6. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    @Valentijn Chauffeur lief aankijken ;) Als het niet bevalt, volgend jaar dan maar O&N vieren thuis in Nijmegen?
     
  7. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Of bijvoorbeeld ergens op een tropisch eiland :cool:
     
  8. EGTS

    EGTS Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb ook oud en nieuw een keer in het vliegtuig gevierd. Vanuit Kaapstad naar Amsterdam met KLM. Erg werd ook in de Economy gratis champagne uitgedeeld, en de stewardessen feliciteerden iedereen hartelijk ;) En grappig om het vuurwerk eens van bovenaf te zien!
     
    thom bauwens en Valentijn vinden dit leuk.
  9. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Haha, maar dan niet alleen hé :oops:
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  10. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    viert Cathay dan wel oud en nieuw :p Ben je niet iets te vroeg voor Chinees Nieuwjaar ;)
     
  11. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Haha, Cathay was met kerst! Nu vlieg ik met Etihad, dus gewoon oud en nieuw op 31 december/1 januari! Chinees Nieuwjaar in het vliegtuig wordt een volgende uitdaging ;)!
     
  12. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    serieus.. wat moet iedereen toch in al ain tegenwoordig? Echt iedereen gaat daar heen...
     
  13. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Haha, dat was het enige Emiraat waar ik nog niet geweest was - dus ik wilde het 'lijstje compleet maken'! En ik vond zo'n lange rit natuurlijk een mooie besteding van de chauffeurservice van Etihad en Emirates ;)
     
    Mike vindt dit leuk.
  14. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Leuk! Was het een volle vlucht?
     
  15. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Even offtopic; hoe staan jullie tegenover huwelijksaanzoeken, verjaardag vieren ed in het vliegtuig? Toen ik vanaf MXP naar AMS vloog, had ik een groep van 20 mannen in de 737, die een vrijgezellenfeest kwamen vieren in Amsterdam en ik raakte in gesprek met de bruidegom die vertelde dat hij zijn verloofde ten huwelijk had gevraagd in een vliegtuig, wel bijzonder :)
     
  16. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Gaaf! Als je allebei een 'vliegfanaat' bent en je zit op een 'bijzondere vlucht', is dat natuurlijk ontzettend leuk! Vooral als je ook nog iets leuks kunt organiseren met de crew! Maar compleet random op een of andere vakantievlucht tussen de huilende kinderen doet dan weer een beetje af aan het moment denk ik ;)... Verjaardag vieren heb ik één keer 'per ongeluk' in het vliegtuig gedaan: dag vertraging door IRROPS en daardoor 13 uur van mijn verjaardag in het vliegtuig doorgebracht... Was niet per se 'vieren', meer 'jarig zijn in een vliegtuig' ;)
     
  17. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Met een groep iets vieren in een vliegtuig... Koop of huur een privéjet.
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  18. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Helaas was het vrijgezellenfeest al 'begonnen' in de lucht, is leuk voor even maar op een gegeven moment hadden ze toch wel teveel bier op! @Valentijn Lijndienstvlucht naar Mauritius/Seychelles is idd een beter idee dan een charter naar Curacao!
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  19. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Een jaar of 2-3 geleden heb ik met oud en nieuw in het vliegtuig gezeten van Seoul naar Istanbul met Asiana. De vertrektijd was op 31 december om 23:55 uur!
    Vanaf ICN vlieg je dan direct boven zee, dus is er niets te zien, maar het grappige was dat we een uur later boven China vlogen, waar het toen precies 12 uur 's nachts was! (1 uur tijdsverschil).
    En het was helder weer, dus je zag overal van die lichtflitsjes van het vuurwerk op de grond!

    Leuk om een keer meegemaakt te hebben, maar ik ben met de jaarwisseling toch liever gewoon beneden! ;)
     
    Valentijn en Jan van Putten vinden dit leuk.
  20. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    bedoel je het emiraat abu dhabi? want al ain is gewoon een stad in dat emiraat
     

Deel Deze Pagina