OTA geeft geen geldige PNR: wat te doen?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door FlyRemco, 9 jul 2022.

  1. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Vanwege coronabesmetting eerste deel van onze vakantie naar Madeira moeten annuleren.
    We zouden 14 juli naar SPC La Palma doorvliegen, nu besloten om alsnog 13 juli naar La Palma te gaan.

    Voor TUI OR1623 10:30 waren nog maar 2 stoelen beschikbaar, terwijl we met z'n 3-en gaan.
    Dus voor de derde via Seat24 een combiticket Vueling VY8344 (07:00) naar TFS en Binter NT765 (15:20) naar SPC geboekt. Nu blijkt de boekingscode op de website van Vueling niet geldig.
    Gisteren 1,5 uur gebeld met Seat24 en met ze gechat: ze gingen de PNR opvragen bij Vueling en laten weten. Vlucht zou wel confirmed zijn. Vueling verwijst naar Seat24.

    Nu is mijn vertrouwen in deze OTA zeer laag en ik zie de vlucht angstvallig dichterbij komen..
    Wat zouden jullie doen?

    Achteraf zag ik dat er wel stoelen beschikbaar zijn voor OR1623 naar TFS met tussenlanding op SPC, dus eventueel moeten we daar nog een ticket op bijboeken en dan in La Palma eruit. Zonder ruimbagage lijkt dat te doen..
     
  2. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Zou als eerste de boekingsbevestiging nog eens goed nalezen. Reisbureaus hebben vaak zelf een boekingsnummer en daarnaast de luchtvaartmaatschappij ook. Kijk dus even goed en ook in de bijlage etc. Verder kun je anders kijken of je een ticketnummer gekregen hebt, daar kun je vaak hetzelfde mee.
     
  3. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt voor je reactie @Miya. Uiteraard was dat stap 1, zonder succes :)

    Vanmiddag maar weer eens gechat met Seat24, duurde even maar ze kwamen met account aanmaken op corendon.nl. Beetje vreemd voor een Vueling vlucht maar toch gedaan. Bleek inderdaad dat zij het daar hebben geboekt. Corendon geeft aan dat er niet online ingecheckt kan worden en op Schiphol in de rij moet worden gestaan om dit alsnog bij Vueling te doen. Fijn zonder ruimbagage.. Ook bij Corendon geen geldige boekingscode kunnen vinden.

    Gelukkig zijn de tickets dus wel goed afgegeven!
     
    Miya vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina