Oproep! Mileage run leraar!

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Centurion81, 15 dec 2017.

  1. Centurion81

    Centurion81 Blue Tier

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    129
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb ooit geleerd dat gekke vragen niet bestaan, dus:

    Wie o wie, welke pro, iemand die echt veel over dit onderwerp weet, kan mij leren hoe het hele mileage running in elkaar steekt, mij wat meer wegwijs kan maken met de Matrix Airfare Search etc. zodat ik het zelf wat beter in elkaar kan zetten. En hoe ik het beste mijn miles kan inruilen natuurlijk.

    Ik heb veel gelezen, ik zit dagelijks aan de Ita Matrix en kan er redelijk mee overweg tot nu toe, maar er zijn toch nog wat puzzelstukjes die ik niet "gevonden" krijg. Alle info die ik gevonden, gezien op Youtube, etc. heb, gaat maar tot x en niet verder.


    En nu het leukst: Natuurlijk gaat voor niets de zon op, dus degene die mij helpt krijgt van mij een ticket voor een mileage run cadeau!! (Natuurlijk geen first of business class Etihad of Emirates :) ) Of een geldbedrag, ook goed. Daar komen we in ieder geval wel uit.

    Ik ben zelf as we speak een week of 2, wellicht iets langer in Amsterdam/Nederland (op de paar vluchten die ik heb na). Ben redelijk flexibel, dus ik kan iedere kant op :).


    Dank je wel alvast!
     
    vlieggraagverweg, beuse242, Lionell en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Denk dat er wel een paar expert kandidaten hier op hef forum zitten die je kunnen helpen.

    Wat ik me afvraag; wat wil je bereiken met het mileage runnen? Status upgraden. Goedkoop aan Miles komen om in te wisselen.
    Als je de komende 2 weken al een paar vluchten hebt, zit je dan al niet aan die status?
    Met een amex centurion kaart heb je al redelijk wat status perks en waarschijnlijk redelijke diepe zakken. Wat is het je dan waard om bijvoorbeeld 3 dagen in economy naar zuid Amerika heen en weer te reizen (denk hier aan de trip van @Lionell ), om vervolgens met die Miles in business of first te vliegen?
     
    Lionell en Centurion81 vinden dit leuk.
  3. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Als je concrete vragen stelt op het forum dan zijn mensen ook heel behulpzaam.. maar een gratis ticket wil ik niemand door zijn neus boren haha.
     
    Lionell en Centurion81 vinden dit leuk.
  4. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Leuk dat je zo enthousiast bent! Volgens mij ken ik de kneepjes van de hobby vrij aardig, dus ik kan je zeker op weg helpen.
     
    Lionell en Centurion81 vinden dit leuk.
  5. Centurion81

    Centurion81 Blue Tier

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    129
    Trofeepunten:
    33
    Klopt!

    Maar voor mij de rede is, omdat het gaaf is! Ik weet waar ik vandaan kom. Ik weet hoe het is om maanden en maanden en maanden te sparen om net een 2 sterren hotel met schimmel in de douche te betalen in Hurghada. Om noodles mee te nemen op vakantie omdat ik niet genoeg geld had om iedere avond uit eten te gaan. Maar dat betekent niet dat ik niet genoten had!

    Het avontuur, met een doel dingen doen, gewoon een ticket boeken, naar Rio of Hong Kong of waar dan ook, een dag of een paar uur blijven, en weer de hele rit terug. Maar niet zomaar, nee met een doel!

    Maar goed, het is een persoonlijk dingetje :)
     
    Hutt, pieter-sa, beuse242 en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    De meeste hier doen de runs omdat ze een bepaalde tier bij een FF programma willen bereiken.
    De één doet dat bij ST, de andere bij OW airlines. Dan zoeken sommige vooral (goedkope) segmenten, weer andere doen het door middel van scherp geprijzde first/business class vluchten.

    Weer andere zoeken gewoon scherp geprijsde (business class) vluchten naar leuke bestemmingen of zoeken een manier om hun aantal verdiende miles/cent omhoog te krikken.

    Heb eerlijk gezegd geen goed beeld waar jij staat, welk FF je lid van bent etc..maar:
    Als je met ITA Matrix gaat werken zou ik iig ITA-Matrix-PowerTools - Userscript for Orbitz/DL/UA/AA/BA/CZ/IB/LA/LH/LX/TK gaan gebruiken:

    https://www.flyertalk.com/forum/tra...ipt-orbitz-dl-ua-aa-ba-cz-ib-la-lh-lx-tk.html
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2017
    Lionell, JustinCase en Centurion81 vinden dit leuk.
  7. Centurion81

    Centurion81 Blue Tier

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    129
    Trofeepunten:
    33
    Wat goed, dank je wel!

    Voor mij is het puur het avontuur. En natuurlijk om iets of wat ruimte terug te nemen na al die jaaaren de volle mep betalen :).
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Mileage runnen is leuk en ik zou het zo weer doen, het wordt alleen wat moeilijker om leuke runs te vinden. Ik weet mijn eerste run nog goed, weekendje naar Hawaii. Geboekt aan 430 euro ofzo, AMS-LHR-LAX-HNL, 8 uur in Waikiki en weer terug. En in de lounge op HNL nog 2 mensen van IF tegenkomen :)

    Nadien eenmalig in een week tijd qua afstand 2 keer de wereld rondgevlogen. 19 vluchten in 7 dagen, slechts 1 hotel, alles in economy... Ik had gelukkig wel lounge toegang overal. Helemaal van het padje af tegen het einde van de week, maar zo gaaf om te doen!

    Laatste runs die ik heb gedaan waren naar Tallinn, die waren puur voor de tier points van BA. Daar zit ik voor volgend jaar weer mee te puzzelen. Ik wil gerust eens kijken naar mogelijkheden, want het blijft leuk om te zoeken naar routes. Stuur me gerust een PM of e-mail. Of we kunnen hier ook zoeken, zodat anderen mee kunnen denken, dat is juist het leuke aan de groep mensen hier :)
     
  9. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Waren er echt nog 2 van die dwazen in de HNL lounge :-O ;)
     
    Grouchy, lloydje33, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Zelfs eentje die 's morgens om half 7 ging kijken of de bar open was... :D
     
    Grouchy, lloydje33, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Centurion81

    Centurion81 Blue Tier

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    129
    Trofeepunten:
    33
    En DAT is wat ik bedoel! Een trip voor 8h naar Honolulu, een week vliegen en helemaal van het padje zijn. Heerlijk!

    Waarom lijkt mij dat gaaf? Kan het niet uitleggen. Terwijl vrienden allemaal voor directe vluchten gaan, kies ik voor vluchten met overstappen. Ik reis sowieso al ontzettend veel, dan is dit alleen al een extra avontuur in m'n levensboek lijkt mij :)
     
    jeroen100, Grouchy, FlyingFonz en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Even voor de duidelijkheid, dat was ik niet :p
     
    rezag, Carel1, Ready2Board en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Vraag 1: wat wil je maximaal uitgeven aan een mileage run?
    Vraag 2: in welke periode wil je vliegen?
     
    Centurion81 vindt dit leuk.
  14. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Centurion81 vindt dit leuk.
  16. Centurion81

    Centurion81 Blue Tier

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    129
    Trofeepunten:
    33
    Dank voor je vragen @Lionell

    1) wat ik vaker tegenkom is dat de prijzen van 1-1.4 ct per mijl tegenwoordig voorbij zijn en dat het 2-2.5 tegenwoordig is allemaal. Ik denk dat het wellicht ook goed is om te weten waar ik ze aan uit wil geven; welk doel (even hardop praten/typen). Dat is een beetje het lastige.

    2) maakt mij niet uit, ik kan altijd (na 1 januari, nu even de feestdagen dingetjes). Maw ik hoef bv niet op een zondag terug te zijn om te gaan werken.

    Een trip van een paar dagen of een week lijkt mij ook wel weer heel gaaf. Verder is het goed om te vermelden dat het wat dubbel is bij mij, dus ik ben dan (op het moment) weer niet zo economisch dat ik geen hotel wil boeken om bv een dag extra in een stad te blijven. Van de andere kant is het ook weer lachen om na 6h weer het vliegtuig in te stappen voor de retourvlucht.

    Zoals je wellicht kan lezen ben ik echt nog zoekende. Ik absorbeer heel erg veel van jullie verhalen en de verslagen, dat is voor mij ook weer inspiratie. Maar ook andere miles en points gasten online bieden mij inspiratie. Kortom, het is een beetje Charlie and the chocolate factory: er is zo enorm veel keus!!
     
  17. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Centurion81 en danfl44 vinden dit leuk.
  18. Centurion81

    Centurion81 Blue Tier

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    129
    Trofeepunten:
    33
    Het klinkt als een prijsvraag wat het natuurlijk niet is :). Daarentegen is er iemand die mij wil helpen! Dus allen, dank jullie wel!
     
  19. Vakantieman

    Vakantieman Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Misschien een leuk idee die kennis weer centraal te delen? Ik kan me voorstellen dat er nog meer liefhebbers zijn
     
    Centurion81, Lionell, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja delen is altijd fijn, voor de nieuwelingen onder ons kunnen ze er iets uit leren, voor de miles junkies onder ons is het een test of ze zich kunnen onthouden van het boeken van een leuke trip :)
     

Deel Deze Pagina