Ooit uitgedaagd omdat je van je Elite voordelen gebruik maakt?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TheFlyingDutchboy, 4 aug 2014.

  1. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Ik probeer me heel hard te herinneren waar die beveiliger nu precies controleert bij die trap naar boven. In mijn herinnering staat die te controleren voor mensen die van andere balies komen en daar de trap omhoog willen en niet de mensen die vanaf de skypriority checkin af komen?

    Plakken ze trouwens uit automatisme wel priority labels aan je bagage bij KLM als je daar incheckt?
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Uit ervaring doen ze echt niet moeilijk over priority check-in/bagage/boarden. Security staat los van KLM personeel.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Laatst vloog ik van SZG naar AMS met HV. SZG is een zeer kleine luchthaven en er stond dus een hele lange rij voor security (>60min). Er is echter een priority lane voor J class en Star Alliance status holders. Echter lukte het deze keer om met FB gold op een HV vlucht de priority lane te gebruiken, gelukkig want het werd krap qua tijd... Uiteraard leidde dit tot enkele boze gezichten van mensen die al ruim een uur stonden te wachten....
     
    Denzi vindt dit leuk.
  4. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Haha, ik had laatst voor de 3/4de keer ofzo bijna een keer ruzie toen ik terugkwam uit Engeland omdat ik langs de 'paspoort' controle rij liep (richting Privium toe).

    Eenmaal lukte mijn Iris scan niet goed en deed iemand die net aan de beurt was erg moeilijk over dat ik voorkroop. achjah, 'first world' problems
     
  5. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Op zich begrijpelijk, tenzij personeel je vooraan de rij loodst.
     
  6. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik moet zeggen dat ik meestal juist ervaar dat mensen geen enkel probleem hebben met het gebruik maken status-voordelen. Ik heb een aantal keer ervaren dat kinderen enthousiast vooruit het vliegtuig in rennen en dat hun ouders dan excuses aan mij aanbieden en de kinderen corrigeren met teksten als "Even wachten, dit is een belangrijke meneer". Een soortgelijke ervaring met iemand die achter me bleef wachten toen in in "de slurf" even mijn veters ging strikken.

    Zoals bij eigenlijk alles geldt: Walk in like you own the place en het komt goed ;)

    Ik merk overigens ook grote verschillen tussen wanneer ik in mijn Fjallraven-broek met mijn grote gele North Face duffle bag schiphol binnenloop of wanneer ik een pak/jasje aan heb. Een jasje helpt absoluut, @Valentijn kan dat vast beamen ;)
     
    lloydje33, high_class, Denzi en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    jij ziet er sowieso belangrijk uit :D
     
    DutchFrequentFlyer vindt dit leuk.
  8. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Tegenwoordig alleen nog boardingpases voor BC/F of elite status. Er staat nu naast de beveiliger ook een Previum check waardoor je de trap op gelijk weer je Previum pas in een zelfde apparaat mag stoppen waar de overige mensen in de priority lane hun boarding pass moeten scannen om toegang te krijgen tot security. Geen idee waar dat 2 keer Privium scannen goed voor is...
     
  9. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Laatst met vrouw en 2 kids naar de KLM crown lounge geweest. Daar aangekomen keek de dame me aan achter de balie en zei meteen bij het scannen van mijn boardingpass, "U weet dat u maar 1 introducé mee mag nemen?" Tot ik haar vertelde dat iedereen 'gold' had en ze dat inderdaad ook zag op de boardinpasses, begon ze spontaan te blozen. Ze zei nog: "U heeft awardtickets geboekt?" Een knipoog voldeed. Altijd grappig om te zien hoe mensen op voorhand al hun conclusie trekken.
     
    Barend, Ready2Board, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Hoewel ik zelf geen status heb bij een airline, mag ik als dienstreiziger van een bekende luchtvaartmaatschappij soms ook gebruik maken van priority boarding.
    Laatst vloog ik naar Parijs en stond in de priorty lane en voor mij wilde een man boarden en hoorde ik de grondstewardess zeggen tegen de meneer in de Economy lane iets in de trant van 'Ja, deze mensen hebben altijd voorrang, die gaan altijd voor'. Begon die man in de Economy lane helemaal drama te maken dat de grondstewardess niet vriendelijk was :rolleyes:
     
  11. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Dat moet fijn zijn als ff-schrijver eindelijk een SP te kunnen gebruiken ondanks status. Hoe komt het dat het soms kan. Is daar geen beleid voor?
     
  12. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Er is daar wel beleid voor, wat ze liever intern houden ;)
     
  13. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Had afgelopen donderdag geen ruzie maar vanaf het moment dat we in de bus stapten was het echt een grote race naar de paspoort controle waar op dat moment slechts een persoon aan het werk was. Dan is het inderdaad wel een beetje lullig voor die gasten die me een paar minuten daarvoor bij de roltrap nog opzij geduwd hadden, dat je ze dan alsnog voorbij loopt bij de paspoortcontrole...

    Gisteren op Schiphol was de Privium scanner weer eens kapot en er waren een stuk of 6 mensen waaronder ikzelf die voor gingen. Daar waren de mensen die als eerste stonden te wachten in de rij niet blij mee. Kon ik me wel voorstellen...
     
    Lionell en Denzi vinden dit leuk.
  14. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    336
    Trofeepunten:
    63

    Ik moet in december met vrouw en 3 kids naar HKG. Ben benieuwd of de lounge mij toelaat met 3 kids, die geen Skyteam plus lid zijn.

    Anders laat ik de 3 kids bij de balie achter.. ;-)

    Heeft iemand tips of suggesties om 3 kids de lounge binnen te loodsen?
     
  15. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Hoe groot zijn ze......
     
    Flying doc en Wes vinden dit leuk.
  16. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    336
    Trofeepunten:
    63
    7, 4 en 1 jaar

    Ik kon ook leden die alleen zijn en de lounge ingaan, vragen of ze mijn kids mee naar binnen willen meenemen.
     
  17. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Je kunt met punten gelukkig ook gewoon toegang kopen hoor.
     
  18. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    336
    Trofeepunten:
    63
    Ik vlieg via DUS en CDG, kan je met award miles ook betalen bij die airports?
     
  19. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    336
    Trofeepunten:
    63
    Iemand ervaring met kopen van lounge toegang op CDG? Met name het aantal miles ben ik geinteresseerd.
     
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    1 jaar is geen probleem. Met 7 en 4 jaar geef ik je weinig kans op gratis toegang, zeker als het vakantie is en het al druk is. DUS is een derde partij lounge dus daar kan je geen toegang kopen. Op CDG wel. Je kan toegang kopen voor €25-€45 of 3500-6500 miles. Voor CDG moet je denk ik aan de hoogste bedragen denken. Dit vind ik zelf vrij fors, dus het ligt eraan hoe lang je layover is.
     
    Flying doc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina