Ooit uitgedaagd omdat je van je Elite voordelen gebruik maakt?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TheFlyingDutchboy, 4 aug 2014.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Zoals de titel al zegt, zijn jullie ooit geconfronteerd/aangesproken/uitgedaagd terwijl je gebruik maakt van bijvoorbeeld priority services die je bij je Elite status krijgt?

    Ik wel!
    Vorig jaar bij vertrek van LAX met KLM. Stond een redelijk lange rij bij Economy/Bag Drop. Niemand bij de Skypriority/World Business Class rij, dus ik daarheen met mijn familie. De agent was nog wel met een passagier bezig dus ik stond bij de streep nog even te wachten. Zegt een man uit de Eco rij geirriteerd tegen mij 'de rij begint daar hoor'. Dus ik vertel hem dat ik hier gewoon in mag checken.
    Dan verheft ie zijn stem en begint een monoloog tegen ons en wie het horen wil 'waarom zij wel en ik niet?! Asociaal blahblah'. Op een gegeven moment zegt hij tegen z'n vrouw 'JA ALS ZIJ HET MOGEN, IK OOK!' en vervolgens wil hij onder de tensa barrière naar de SP rij. Gelukkig houdt z'n vrouw, die het allemaal niet zo leuk vindt, hem tegen. Van mij had hij het mogen proberen, maar ik hoop dat de agent hem zonder WBC/SP boardingpass had teruggestuurd.

    Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?
     
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    vaak genoeg de geirriteerde blikken gehad, als je langs een lange lange rij loopt als je bij de gate door de security check moet :)
    Als je in pak loopt lijken mensen het toch sneller te accepteren dan als je in je t-shirtje en met je klimrugzak langs ze loopt :D
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Vooral het feit dat KLM's idee van Priority boarding bij sommige gates 'de passagier moet zelf de rij skippen en naar voren lopen' is, is erg ongemakkelijk.
     
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    In april in de IC in Berlijn, lange rijen aan de gewone check-in, niemand bij de Ambassador check-in. Dus ik tegen m'n vriendin: "let op, dit wordt lachen..."
    En inderdaad ik zette nog maar een stap voorbij de rij of werd gelijk aangesproken door een andere hotelgast dat ik gewoon moest wachten. Ha niet dus en liet m'n Amb kaart zien, ik werd bijgestaan door de receptioniste die ook vriendelijk vermeldde dat ik Amb was en dat ik prioriteit kreeg. Als ze ook interesse hadden in het Amb programma, dan konden ze een folder krijgen :D
     
    vlieggraagverweg, LVH en Ready2Board vinden dit leuk.
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Haha precies Up in the Air!
     
  6. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ja, of dat niet gereguleerd wordt dat de ruimte bij het Sky Priority bordje vrij wordt gehouden...
     
  7. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Brilliant :)
     
  8. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik had laatst wel een keer dat de Club Carlson check-in net zo druk was als de overige desks (overal 2 a 3 wachtenden), maar de CC desk duurde zoooveel langer. De andere desks gaven ook geen prio. Bummer.
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Vaak genoeg zie ik dat Elite Members desks helemaal niet bemand zijn.
     
  10. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    paar keer gehad bij de pullman hotel in brussel, bij e priority desk gestaan. Komt er niemand opdagen toch maar ff een klacht gedaan.

    excuses van de on duty manager plus 2000 punten extra :)

    Zelfde geld ook voor het inchecken, paar keer met een valide status bij de BC checkin gestaan. Altijd genieten, hoe mensen reageren op een gastje met een backpack die incheckt op de BC checkins.
     
    Flying doc, Deletedmember76 en Mike vinden dit leuk.
  11. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Dat ja :D
     
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Delta vindt de setup op AMS blijkbaar ook bagger voor Skypriority. SP passagiers krijgen op Delta vluchten voortaan een grote, herkenbare Skypriority 'flyer' zodat het grondpersoneel snel de in aanmerking komende passagiers herkennen en kunnen laten boarden. Deed KLM dit nou ook maar.
     
  13. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik weet eigenlijk ook niet of ik er op zit te wachten om super herkenbaar over Schiphol te lopen.
    Als de GA de procedure gewoon normaal toepast heb je als SKYP nergens last van...
     
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ik denk dat het effectiever is eligible passagiers uit de rij te plukken dan iedereen die tegen beter weten in in de rij is gaan staan terug te sturen met alle chaos van dien.
     
  15. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    dat is mijn punt, als de procedure goed wordt toegepast valt de chaos wel mee. Maar je hebt wel een assertieve GA nodig.
     
  16. LdVinci

    LdVinci Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb het zelfs met de grondstewardess meegemaakt van OK op PRG. (om het maar zo te zeggen, toegegeven, ik rook niet helemaal fris, verslonsde kleren etc, en een (gesloten) flesje wijn in de hand). Ik inchecken bij Priority, waar een dame werd ingewerkt plus een manager. De dame vroeg me erg onvriendelijk of ik in de rij wilde staan. Ik vroeg waarom. Omdat dit Priority is en dat alleen voor Business class en elite is. Tadaa, daar kwam het pasje tevoorschijn. De dame was flabbergasted, de manager bood zijn excuses aan.
    Heeerlijk haha!:p
     
    Flying doc, LVH en Ready2Board vinden dit leuk.
  17. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ja, mooi is dat, dat je als ogenschijnlijke 'nobody' (of in ieder geval 'not-status') aan komt lopen, en dan toch rechtmatig van prioriteit gebruik kunt maken :)
     
  18. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Hoe zijn de ervaringen als je met mede passagiers reist die geen sky priority hebben?
    Mag je dan wel daarmee in de rij staan?
     
  19. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    bij mij nog nooit iemand weg gestuurd van sky priority/priority boarding line omdat ik wel status heb en mijn partner niet...
     
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Bij mij was dat nooit een probleem.
     

Deel Deze Pagina