Omboeken

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door cvr, 15 mrt 2020.

  1. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28
    Even jullie advies vragen: ik heb vandaag (zondag) een vlucht die ik al sinds vrijdagmiddag probeer om te boeken. Op de website krijg ik op de laatste pagina van de omboeking "wegens een technische storing...", op mijn WhatsApp bericht heb ik sinds vrijdagmiddag alleen maar een algemene reactie gekregen en als je belt zijn ze of in gesprek of je wordt er na een tijdje uit geknikkerd.

    Natuurlijk begrijp ik dat het extreem druk maar het zou toch wel handig zijn als dit is opgelost voordat de oorspronkelijke vlucht vertrekt.

    Mocht het iets uitmaken: ik ben FB gold.

    Alvast bedankt!
     
  2. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Probeer het eens in de App. Dat zou wel kunnen werken.
     
  3. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28
    Dank je, ook geprobeerd. Je gaat dan via de app naar de website en eindigt op de laatste pagina (betaling) met dezelfde foutmelding
     
  4. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Tja, dan kun je alleen nog bellen. Niks aan te doen helaas
     
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Neem aan dat je cookies hebt verwijderd en andere browser hebt geprobeerd?
     
  6. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28
    yep, ik heb zojuist na 45 min in de wacht te hebben gehangen eindelijk iemand gesproken en het is geregeld.

    Ik had vanochtend ook nog een FB Messenger bericht gestuurd, daar werd binnen een uur op gereageerd (toen had ik het net geregeld). Het Whatsapp verzoek stond al uit sinds vrijdagmiddag, je zou toch zeggen dat beiden bij hetzelfde social media team terechtkomen...

    Vreemde tijden...
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  7. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Snap dat dit een drukke tijd voor hen is echter heb ik het KLM social media hulplijn altijd erg inconsistent gevonden. Kreeg een keer op mijn kop dat ik hen via twee kanalen benaderde en of ik het op 1 kon houden. Tsja, als ik na 15 uur geen reactie krijg op Twitter dan probeer ik Facebook...
     
  8. Zr40

    Zr40 Newbie Premium Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Is dat bij KLM anders? Hier wacht ik al sinds donderdagochtend op een reactie van Air France (via Twitter) omdat zelf annuleren via My Trip niet werkt.

    Bij Marriott precies hetzelfde trouwens. Daar kan ik wel zelf annuleren, maar in tegenstelling tot wat het bijgewerkte cancellation policy stelt, krijg ik te zien dat de prepayment toch echt nonrefundable is. Ook hier wacht ik sinds vrijdag al op een reactie via Twitter.
     
  9. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Het enigste wat helpt is bellen is mijn ervaring. En dan dank ik god op mijn blote knieën dat ik de Platinumlijn kan bellen. Krijg meestal binnen een minuut iemand aan de lijn. Ook in deze vreemde tijd.

    Heb berichten uit staan op Twitter en whatsapp sinds donderdag. Geen enkele reactie buiten het bericht van hun kant of de vraag goed afgehandeld is. Zou bijna denken dat ze (bepaalde) binnenkomende berichten negeren.

    Ook probeer ik American Express Reizen te bereiken om mijn vlucht van YYZ-TUS die vandaag gaat te annuleren. Delta verwijst me namelijk naar het reisbureau. Buiten het feit dat ze afgelopen weekend dicht zijn geweest (wat mij verbaasd in deze tijd) verbreken ze nu gelijk de verbinding met de mededeling "Please call again". Ik weet dat het druk is en dat dit een ongewone situatie is, maar ik denk wel dat AMEX travel communicatief het beter aan kan pakken. Les geleerd, boek altijd bij de maatschappij zelf...........
     
    VinceG en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  10. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Als je eenmaal contact hebt, dan gaat het snel. Binnen een paar minuten een voucher binnen voor het volledige bedrag. Te gebruiken voor 19 december 2020. :)
     
    Daan3 en Melchior vinden dit leuk.
  11. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Ik zou inderdaad even bellen; heb vanochtend ook 15 min in de wacht gehangen maar toen was een zelfde soort probleem zo opgelost.
     
  12. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28
    Bijzonder, ik wacht al 24 uur op 2 vouchers en zie de 2 reizen die ik geannuleerd heb (inclusief een trip die nu zou lopen) nog allebei in "mijn reizen" staan op de site. Volgens de helpdeskmedewerker zou het 2-3 dagen kunnen duren voordat ik de vouchers zou ontvangen dus ik ben nog niet ongerust :)
     
  13. Wammes_NL

    Wammes_NL Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    43
    Vanmorgen was telefoon gewoon niet bereikbaar, paar keer proberen om er door te komen. Daarna echt in 3 minuten geregeld.
     
  14. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Heb jij het over de helpdesk van American Express Travel? Bij mij is het bedrag geboekt op het oorspronkelijke reserveringsnummer en met dit nummer moet ik in de toekomst de nieuwe boeking maken. Ik moet dan ook via AMEX Travel de nieuwe boeking doen en niet bij Delta zelf. In principe heb ik dus geen voucher gekregen, maar eigenlijk ook wel. :) Ik heb in ieder geval alles bevestigd gekregen. En daar gaat het om :)
     
  15. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Vraagje die enigszins gerelateerd hieraan is; Hoe annuleer je een ticket bij KLM op de site of App? Kan het nergens vinden. Ticket direct bij KLM geboekt.
     
  16. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
  17. ACE48

    ACE48 Newbie Premium Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Hoezo 19 december 2020? Ik dacht dat de vouchers een geldigheid zouden hebben van een jaar na uitgifte? Is het dan toch een jaar na oorspronkelijke boekingsdatum geworden?
     
  18. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Tjsee, daar heb ik nog geen eens bij stilgestaan. Was al blij zat dat ik 10 minuten voor oorspronkelijke boarding time de bevestiging kreeg dat de annulering een feit was. En ik ben toch van plan het vliegtuig weer in te stappen zodra het weer (veilig) kan. Ik hoop dat dit in oktober/november weer kan.
     
  19. ACE48

    ACE48 Newbie Premium Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Dit kan voor een hoop mensen behoorlijk nadelig gaan uitpakken :(
     
  20. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Bij KLM krijg je een voucher die een jaar geldig is na uitgifte. Misschien dat Amex minder gunstige voorwaarden heeft.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina