Omboeken USA-reis naar ander land ivm reisverbod

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door RuudHier, 15 sep 2021.

  1. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Maanden geleden heb ik al een oktober-trip geboekt naar de VS, tegen een goed tarief in WBC. Echter door het reisverbod lijkt het erop dat ik straks toch niet kan vliegen.

    Om die reden zit ik te kijken naar mogelijkheden om om te boeken naar Canada, maar online is het ticket alleen naar andere USA-steden te wijzigen. Telefonisch heb ik ook nog even contact gehad, en dan kan men het wel, maar YYZ ipv SFO is ruim 2000 euro bijbetalen. Terugvlucht vanaf LAX zou hetzelfde blijven kosten.

    Kent iemand nog een slimme andere manier om dit om te boeken zonder dat de ticket duizenden euro's duurder wordt?

    Ik zie dat het vanaf BRU ipv AMS gewoon de helft kost om de hele route te doen. Wat the actual fuck. Dus da's een backup-plan nu. Ook leuk voor XP maar jammer van de ontzettend onnodige BRU-AMS vlucht.
     
  2. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Even handig erbij te vermelden bij welke airline je hebt geboekt (DL, KL of AF) want DL kan je bijvoorbeeld niet echt naar een ander land dan de U.S. omboeken. Zelf zag ik dat tarieven juist nu erg voordelig waren bij KLM voor de WBC dus wellicht andere data kiezen? Gezien Oktober nu natuurlijk kort dag is, dan zijn de prijzen van KLM vluchten altijd hoger
     
  3. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    @MoonJ het is KLM WBC ;-)

    En inderdaad, oktober is kort dag, maar het ticket heb ik al 4 maanden ofzo. Alleen als je dan gaat wijzigen is het blijkbaar alsof je een nieuw ticket koopt qua prijs.

    Maar misschien doe ik de route via BRU wel, alleen even kijken hoe ik op de terugweg mijn koffer in AMS krijg.
     
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    DL kan je wel omboeken naar een ander land, volgens mij is @Goldfly onlangs op basis van de 300 mile rule (geboekt bij DL) nog naar Mexico omgeboekt.

    Dat je KLM WBC vliegt betekent niet per se dat je het ook bij hen geboekt hebt, het kan ook een DL codeshare zijn op KL metal ;)
     
  5. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Voor de terugreis naar Brussel kan je de trein kiezen voor het AMS Brussel segment. Je kan dan ZYR (Brussel-Zuid) gebruiken voor de eindbestemming van de terugreis. Koffers haal je in AMS op, bij NS international haal je je treintickets op en de trein hoef je niet te nemen. Hiermee krijg je ook nog eens de XP's voor AMS-ZYR.
     
    RuudHier vindt dit leuk.
  6. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Je kansen dat KLM iets voor je wil betekenen zijn het grootst wanneer er een schemawijziging is. Is er iets gewijzigd in je boeking nadat je hebt geboekt?
     
    RuudHier vindt dit leuk.
  7. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Oh ja klopt, ik bedoel eigenlijk dat je opties gelimiteerder zijn. Ik keek zelf namelijk, voordat ik uiteindelijk toch toestemming kreeg om naar de U.S te reizen, naar andere mogelijkheden. Als ik bij KLM had geboekt had ik lekker naar het Caribisch gebied kunnen omboeken, alleen Delta bied AMS - CUR natuurlijk niet aan. Bedoel dat je opties van bij Delta omboeken naar een vlucht die niet op z'n minst via de U.S gaat, bijna onmogelijk is...
     
    RuudHier en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  8. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Ja, werkelijk elk deel van de reis is geannuleerd of omgeboekt inmiddels. Helaas gaf men telefonisch aan enkel iets te kunnen betekenen als het dezelfde bestemmingen betreft.

    Gaaf hoor! Ik zat even te zoeken op reizen vanaf BRU en eindbestemming ZYR maar dat lukt niet. Echter het kan gewoon allemaal van/naar ZYR. Ook geen onnodige vlucht van Brussel naar Amsterdam.

    Op de heenweg kan ik zelfs ZYR-CDG-YYZ doen, en dan vliegen in een nieuwe AF A350. En op de terugweg via AMS dus langs de NS International-balie om in ruil voor wat XP een kaartje op te halen? Ideaal hoor :)

    Op deze manier kijk ik ook nog even naar mogelijkheden om ook via CDG terug te vliegen en dan de trein terug te nemen. Er zijn wat meer directe vluchten vanaf bepaalde steden en ik weet nog niet precies vanaf welke stad ik terug zal vliegen nu.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  9. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Je kan ook ZWE proberen als eindbestemming. Dit is Antwerpen. Bij een aantal reizen die ik had geboekt was er ook geen mogelijkheid om naar ZYR te gaan via AMS. Maar wanneer ik ZWE invoerde kwamen er wel resultaten. Ondanks een ander eindbestemming waren de prijzen gewoon normale retourprijzen.
     
    Ambtenaruh en RuudHier vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina