Nieuwe business travel rugzak

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Denzi, 26 jan 2017.

  1. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Hoi allen,

    Ik zit te kijken om mijn huidige tas te vervangen die ik voor werk gebruik. Typerend gaat hier een laptop in, tablet, te veel kabels en omdat ik veel moet reizen voor mijn werk wat andere dingen die niet goed passen in mijn handbaggage.

    Op dit moment heb ik een shoulder strap van Tumi en ik wil over naar een (traditionele) rugzak omdat het gewoon comfortabeler is en vaak ook praktischer. Heeft iemand hier ervaring in? Ik zoek iets wat chique is en van hoge kwaliteit. Al zal ik hem niet snel gebruiken om naar het strand te gaan of als een daypack tijdens een trekking, work+travel only.

    Hebben jullie tips? Momenteel kijk ik naar de Tumi T-pass en de Montblanc extreme rucksack, maar ik lees gemixte reviews over de kwaliteit en ik wil er wel één die minimaal 5+ jaar meegaat als ik zoveel geld eraan bestaat.

    Alvast bedankt,
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  2. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Hoi. Ik ben ook aan het oriënteren. Ik werd laatst geattendeerd op Urban Bozz. Misschien iets voor jou?
     
    Denzi vindt dit leuk.
  3. solofarie

    solofarie Blue Tier

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    [​IMG]
    Deze bevalt mij heel goed.
     
    Lionell en Denzi vinden dit leuk.
  4. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Erg prijzig maar ik ken wat mensen met de Knox van Tumi en die zijn er erg over te spreken. Stevige tas met veel opbergruimte en een prima plek voor je laptop. Hij is alleen wel wat aan de grote kant waardoor hij niet echt heel goed onder de stoel voor je past.
     
    Denzi vindt dit leuk.
  5. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    957
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Gebruik zelf een zwarte Samsonite PRO DLX-4. Erg tevreden mee, niet te zwaar/groot en van binnen goede bescherming voor laptop. En toch voldoende zakelijk.
     
    Denzi vindt dit leuk.
  6. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Zelf geen ervaring met de backpack maar de Peak Design everyday backpack is ook een mooie optie.

    Zijn bekend geworden door andere rugzakken via kickstarter. Deze backpack is voorzien van veel "handige" ruimtes en is zelfs waterproof dacht ik maar dat moet je even nazoeken.
     
    Denzi vindt dit leuk.
  7. Bento

    Bento Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    Denzi vindt dit leuk.
  8. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Thnx allen :) De Peak Design vind ik niet zo mooi, ik heb al de borealis, maar vind hem niet echt geschikt. Samsonite is ook een coole keus maar ik denk dat ik de DLX-4 niet groot genoeg vind. De minaal aan de andere kant ziet er echt vet uit.

    @Bento heeft de minaal ook een sleeve om hem te combineren met een (carry-on) trolley? Ook, hoe vind jij dat die in grootte is? is het nog te combineren met een (max grootte) carry-on trolley?
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2017
    solofarie vindt dit leuk.
  9. Bento

    Bento Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    De Minaal is zo gemaakt dat deze bij de meeste airlines voldoet aan de maximale carry-on afmetingen. Zoek maar eens filmpjes op Youtube van de Minaal 2.0, dan zie je hoe veel je er in kwijt kan.

    Zolang je 'm op je rug houdt en niet helemaal vol stopt zien ze 't misschien niet bij de balie maar ik zou het er niet op gokken. De Minaal Daily kan je onder problemen als "personal item" meenemen naast je normale trolley. Je kan de rug straps ook wegritsen dan lijkt het meer een aktetas.

    Ik weet niet wat je met een sleeve bedoeld.
     
  10. Janssen82

    Janssen82 Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Ik zweer bij Samsonite, goede tassen voor een niet al te gekke prijs :)
     
  11. Genyi

    Genyi Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Het dragen van een rugzak heeft een casual uitstraling, ook al kies je voor een zakelijk model. Ik vind het een slechte combinatie met een business suit of zelfs al met business casual kleding.

    Als het gemak toch zwaarder weegt, dan zou ik kiezen voor een product waarbij je makkelijk kan wisselen naar alleen een handvat of schouderband voor momenten dat een zakelijke persoonlijke presentatie belangrijk is.
     
    FlyingDutchman87 vindt dit leuk.
  12. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Niet mee eens Genyi :). Mijn schoudertas nu is ook redelijk in een sportieve look. Het is toch 2017 in mijn gedachten, anders zou je ook kunnen aanhouden dat iedereen met een aktetasje of een koffertje rondloopt en dat is toch ook niet het geval.

    Je ziet dat steeds meer mensen hun eigen accenten in hun kleding en accesoires passen, zowel met pakken, stropdassen, manchetknopen, business casual, smart casual kleding etc etc.

    Aan het eind van de dag gaat het erom dat je er verzorgt uitziet vind ik. En of je dan een koffer, traditioneel aktetas, schouderstrap of rugtas hebt maakt in ieder geval voor mij niet uit.

    Ben overigens nog twijfelen met welke ik wil, maar heb ook nog wel een maandje om erover na te denken!
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  13. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Ik doe niet aan chique voor laptoprugzakken, dus ik heb gewoon een Case Logic, en die bevalt erg goed. Nou werk ik als technisch consultant, en daar is een "rechttoe rechtaan" rugzak wel geaccepteerd. Ik kan me voorstellen dat het in de management consultancy of sales anders ligt. Maar eerlijk gezegd vind ik dat je dan eigenlijk helemaal niet met een rugzak zou moeten aankomen.

    Edit: ik ben het dus eens met Genyi ;)
     
  14. Bento

    Bento Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    Bij de Minaal kan je de schouderstraps wegwerken en 'm als briefcase dragen of er een messenger strap bij kopen. Ideaal.
     
  15. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ben zelf een hele grote fan van de Kaban charger pack van The North Face. Misschien te overwegen;)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Die rugzak bevalt me wel, heb alleen geen behoefte aan het charger pack. Iemand nog tips voor een spatwaterdichte daypack waar een 15 inch laptop in past? Ik ga in mei 3 wkn door Sri Lanka trekken. Heb een Deuter rugzak waar de rest van m'n spullen in gaan. Ik heb deze al sinds 2011 en zweer erbij, maar heb nog nood aan een kleinere daypack tijdens deze trip, dus alle tips welkom. :)
     
  17. FBR89

    FBR89 Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben zelf in het bezit van een rugzak van het merk Douchebags.
    De Base 15L en Hugger 30L kunnen allebei mee als handbagage en er zit een apart component in voor een Laptop met zachte bescherming. De voorzijde gaat volledig open waardoor alles makkelijk te pakken is, en bij de Hugger zit er een waterdicht component bovenop waar je losse kabels en eventueel reis papier in kan opbergen.

    Tot nu toe zeer tevreden mee en zeer degelijk gebouwd. Kijk dan wel voor de nieuwste modellen aangezien hier niet met grote letters Douchebags op staat, als zakelijke reiziger zijn dat woorden die geen goede eerste indruk achterlaten kan ik mij zo voorstellen.
     
  18. Genyi

    Genyi Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Mee eens en het is ook goed dat er geexperimenteerd wordt met kleding details. Mijn kritiek kwam niet voort uit conservatisme.

    In het specifieke geval van de backpack icm zakelijke kleding, klopt het basisplaatje niet. De backpack roept associaties op met studenten, kamperen, ontspanning en zorgeloosheid. Dit is niet te compenseren met een zakelijk uitziende backpack.

    Het zal je carriere niet maken of breken, maar als je de puntjes op de i wilt hebben, zou ik voor een koffertje kiezen. Lees ook de diverse reakties van anderen ....
    https://www.google.com/search?q=backpack+over+a+business+suit
     
  19. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    @Lionell probeer eens de Victorinox Rath Slim


    @Genyi dat is misschien wel zo. En ik zie wel dat het blijkbaar slecht is voor je pak, dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Maar voor de rest vind ik alle 'reacties' stammen uit conservatisme. But let's agree to disagree. Als ik ooit een kans mis op werk, er in een nadeel door kom of een baan mis in een toekomstig sollicitatiegesprek dan laat ik het je weten
     
  20. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Wat mij altijd bij zal blijven van mijn eerste bezoek aan een buitenlands klant was dat de 'technische man' er bij kwam zitten. Die had letterlijk een shabby trui, trainingsbroek en slippers (en godzijdank nog wel sokken) aan. Ik had niet de indruk dat z'n been gebroken was o.i.d.
    Sindsdien heeft 'net' nog maar een hele kleine voorsprong op 'praktisch'.
     
    Denzi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina