Nieuw serviceconcept KLM

Discussie in 'Nieuws' gestart door ErwinLansing, 4 jul 2017.

Tags:
  1. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Bedankt voor de reminder over het nieuwe serviceconcept bij KLM. Het eerste artikel heb ik toen vertaald naar onze deense site en eindigde met de woorden dat ik er naar uitkeek om van het concept te kunnen genieten de komende maand.

    Het is nu de komende maand en ben vorige week terug gekomen uit Jo'burg. Het serviceconcept was... opvallend afwezig!

    Ik was het zelf helemaal vergeten, maar er was ook niets van te merken in de aankondigingen (hoewel ik die misschien heb overgeslagen uit gewoonte :) ) en het menu vertelde ook alleen over de standaard net-na-vertrek net-voor-landing maaltijden, wat op zich ook goed uitkwam met mijn dagritme en de vluchttijden.

    Kortom, Dine On Demand heb ik nog te goed.

    IMG_0917.jpg IMG_0918.jpg IMG_0919.jpg
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Dat kan kloppen. Officieel is het pas afgelopen zaterdag ingevoerd!
     
  3. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Bummer, net te vroeg! Aan de andere kant, ik miste het niet :)
     
  4. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Heb je toevallig de Black Angus hamburger gegeten?

    Twee maanden geleden deze gekregen aan boord naar JFK...opzich leuk opgemaakt met allemaal miniatuurtjes van Kesbeke tafelzuren. (Augurkjes, uitjes etc.)

    Maar het was en bleef karton om te eten. En heb het dus ook na twee happen laten liggen...
    BC eten onwaardig!
     
  5. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Nee, ik durf gewoon geen koe te eten in een vliegtuig, te vaak teleurgesteld. Ik ging voor de thai-style beef salad (een soort carpaccio met thaise saus, heerlijk!), de vis voor hoofdgerecht (ietsjes droog, maar verder lekker) en de chocolade/lime mousse en kaasplankje als dessert. Een van de beste maaltijden in de lucht, en stukken beter dan AF eerder dit jaar, wat erg jammer was, die zijn juist goed met eten, maar blijkbaar niet die dag.
     
    Sandor en SanHor vinden dit leuk.
  6. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Het op de Thaise salade met rundvlees geïnspireerde gerecht van Jonnie vond ik ook top. Het gerecht dat ik de laatste keer daarna had vond ik overigens minder. De broccoli daarin was lichtelijk doodgekookt. @ErwinLansing Overigens is beef ook koe. ;-)
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2017
    FlyingFonz en ErwinLansing vinden dit leuk.
  7. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Precies! Gaat goed als carpaccio, maar iets van steak lukt nooit echt goed in een oventje in de galley. Dan toch maar chicken or pasta ;)
     
  8. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Over "nieuwe" serviceconcept gesproken, de laatste twee keer dat ik uit SIN terugvloog in EC werd er geen drankje meer geserveerd alleen een klein tasje met een watertje en nootjes. De maaltijd was ook geminimaliseerd naar een koude wrap en niets te kiezen. Overigens wel met een salade en nagerecht. Eerste keer dacht ik dit is een foutje of iets misgegaan met de catering, maar lijkt toch structureel.

    Ik heb deze route regelmatig in BC of premium gedaan, maar dacht dat het +/- 8 maanden geleden iig nog een drankje werd geserveerd en daarna een echte (keuze) maaltijd in EC.

    Kan me vergissen, maar vind het wel jammer. Zeker van de eerste ronde met drinken.

    Weet iemand of dit de nieuwe standaard is op nachtvluchten naar AMS? Misschien vergis ik me.
    Heenweg was gewoon normale service.
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Er wordt op sommige vluchten geëxperimenteerd met een nieuw serviceconcept. Doordat er minder cabinecrew wordt ingeroosterd (de beruchte -1 CA maatregel) is er geen tijd om een aparte drinkservice te doen.
     
  10. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Op nachtvluchten is de service meer gericht op de passagier zo veel mogelijk rust te geven en is de service hierop aangepast met een light meal ipv volledige maaltijd.
    De goodnight goodiebag krijgen passagiers zodat ze snel kunnen gaan slapen (vertrek uit SIN is rond 22.00) en veel passagiers hebben rond dat tijdstip dan al een warme maaltijd gegeten. De drinkronde is vervangen door het tasje met water. Ik heb zelf deze vlucht in maart en april nog gevlogen en de service nog aan nagevraagd aan collega's die hier verantwoordelijk voor zijn

    Als je iets anders dan drinken wilt, staat er achter in de galley nog voldoend drankjes beschikbaar.
     
    Daan, FlyingFonz en ErwinLansing vinden dit leuk.
  11. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    @Innersoul bedankt voor je antwoord. Ik maak uit je posts op dat je voor de KLM werkt. Blijf het mooi vinden hoe KLM minder service kan (proberen te) verkopen maar het marketing technisch insteekt alsof ze de passagier een gunst verlenen. ;)
     

Deel Deze Pagina