Nieuw! Met een doel voor ogen..

Discussie in 'Nieuw bij insideflyer.nl' gestart door NJlo, 17 jul 2016.

  1. NJlo

    NJlo Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Hoi!

    Met een affiniteit voor getallen en reizen, en wat oud-Hollandse gierigheid kon het niet lang duren tot ik me eens in de travelhacking zou storten. Deze site en dit forum lijken tot dusver de beste bron van informatie voor Nederlanders.

    Wellicht kan ik jullie bij dezen om tips vragen voor mijn favoriete reis: Disney World te Florida. Mijn vriendin en ik zijn er afgelopen januari geweest (voor een vrij goede deal, maar 'helaas' gingen we na twee dagen park naar Miami..) en bij mij is de Disney bug weer helemaal terug. Men lijkt het gek te vinden bij een 25-jarige, redelijk lange harige man, maar de mate van perfectie en de ongelooflijke grootsheid (grofweg de provincie Utrecht) van dat resort maakt het mijn ultieme vakantie.

    Echter, het is vrij duur. That's where travel hacking comes in. Ik kwam -een blog over reizen naar WDW die ik niet kan linken omdat ik nog maar net lid ben van dit forum - tegen, waar iemand met weliswaar een jaar werk, een reis van zo'n $4000 voor pakweg $1 maakte.

    In hoeverre is dat mogelijk vanuit Nederland? Je kunt hier allereerst niet heel veel credit cards met dergelijke rewards vinden, en er zijn daarbij niet heel veel uitgaven die ik per credit card zou kunnen doen. Is het bijvoorbeeld haalbaar om rustig met een Flying Blue card zo'n reis bij elkaar te sparen in een jaar of twee?

    Alle verdere tips zijn meer dan welkom :) Dank!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hi @NJlo , allereerst welkom op het forum!

    Verwacht geen wonderen van travel hacking! Er kruipt ontzettend veel tijd en moeite in...

    Zoals je zelf schrijft zijn de kredietkaart bonussen hier in Europa zo goed als onbestaand, helaas... Het sparen van miles bij eender welke maatschappij hangt af van de frequentie waarmee je reist en de klasse waarin je reist.

    Jammer genoeg zijn veel airlines aan het overschakelen naar programma's waarmee je miles verdient op basis van de prijs van je ticket ipv de gevlogen mijlen.

    Als je goedkoop wil vliegen dan kan je beter zoeken naar deals tegenwoordig, dan proberen om op korte termijn veel miles bij elkaar te sparen.
     
    Robert.J, Flying doc, NJlo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Welkom @NJlo!

    Gaat het er je om dat de hotels met name zo kostbaar zijn, of zit de pijn met name in de vliegtickets?

    Als je op je tickets wat wilt besparen dan kun je ook goed zoeken op Tampa of Miami in plaats van Orlando. Met name Miami komt redelijk vaak voorbij in aanbiedingen. Met een huurauto van een paar tientjes zit je dan gemakkelijk in Orlando.
     
    Robert.J, Lionell en NJlo vinden dit leuk.
  4. NJlo

    NJlo Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor de reacties!

    Afgelopen januari hadden we voor het vliegen naar Orlando (Stanford) een heel goede deal. Ongeveer 300pp voor vliegtickets heen en weer én een huurauto voor een week. Waarschijnlijk een error fare want na onze boeking stond ineens het dubbele bedrag op de website ;)

    De pijn qua kosten zit 'm voornamelijk in die parken zelf. Rond de 100 dollar per kaartje per dag, hotels van Disney zelf zijn ook niet goedkoop.. Dan is zo'n truc om met Starpoints een hotel gratis te boeken wel heel uitnodigend ;)

    Goed idee om Tampa en Miami te checken! Zal daar voortaan ook op zoeken.
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina