Nieuw en binnenkort voor het eerst Business in een 747 :-)

Discussie in 'Nieuw bij insideflyer.nl' gestart door Mindsurfer, 3 mei 2019.

  1. Mindsurfer

    Mindsurfer Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Hallo allen,

    Ik ben nieuw hier, 42 jaar en altijd al een liefde voor vliegtuigen gehad. Helaas financieel niet zo heel veel mogelijkheden gehad om veel te vliegen. Met name de 747 'Queen of the skies' vind ik te gek (nooit in gevlogen), evenals het merk KLM.

    Laatst had ik een meevaller en daarom besloten mezelf te verwennen met een Business class ticket AMS-Cancun met KLM in de geliefde 747 (nu het nog kan!). Het lukte me ook nog eens om stoel 1A vast te leggen en 77A (upperdeck) voor op de terug weg. Vlieg op een zaterdag in juni heen en op een maandag terug. Zo veel zin in!

    Wat ik me alleen nog af vroeg;
    - wat zijn de kansen van een toestel wissel op deze route naar bijv. 777? Zou ik echt van balen.
    - hoe zit het met kans op eventuele overboekingen en downgrades? (mijn ticketklasse is Z, geen idee wat dat betekent en ik ben FB Explorer) en hoe zeker is je stoel nummer (hoor nog wel eens dat het bij inchecken toch weer andere stoel kan worden)
    - las dat je voor MEX al 4,5 van te voren kunt inchecken, dan mag ik ook al in de Crown lounge toch:)?

    Dank alvast en mochten jullie nog tips hebben, ik hoor ze graag
     
    Didier13, arjen05, Godenzoon14 en 11 anderen vinden dit leuk.
  2. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Wat leuk dat je deze ervaring aan jezelf cadeau hebt gegeven!

    Stoelwissel hoor ik eerlijk gezegd niet zo vaak (vooral niet 1A, omdat dat een seat zonder buur is, dus geen reden om iemand bijvoorbeeld samen te zetten). Vluchten naar Mexico zijn eigenlijk altijd met de 747. Heb deze routes nu ongeveer 15 x gevlogen en altijd met de Queen of the Skies. Wijzigingen kunnen, maar dat zou m.i. enkel bij problemen zijn.

    De lounge kun je in wanneer je wilt volgens mij. Ik zou je echter niet aanraden om er 8 uur voor te plannen, zoveel is er ook niet te doen ;)

    Veel plezier in ieder geval! Ik hoop dat het een geweldige ervaring wordt :)

    Edit: Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je via Mexico Stad vliegt, toch?
     
    Roberto, Mindsurfer en FlyingFonz vinden dit leuk.
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Geniet ervan en zoek een paar mooie huisjes uit!
     
    Mindsurfer vindt dit leuk.
  4. Mindsurfer

    Mindsurfer Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Dat is dan goed nieuws... eigenlijk altijd 747 naar MEX en zelden stoelwissel.
    Vlucht is inderdaad via Mexico-City. Gaat 14:30 vanaf AMS geloof ik, maar ik ga mooi lekker laat ontbijten in de lounge dan ;):). Dank voor de wensen!
     
    JustinCase en FlyingFonz vinden dit leuk.
  5. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Veel plezier, ik had het zelfde met de 747 dus ik pak hem in augustus vanaf JFK naar ams. Had ook nog de mazzel dat stoel 1A vrij was.

    Overigens de Lounge is niet zo super bijzonder. Denk als je daar een uurtje rondhangt voor je gaat Boarden tijd zat is. of je moet er gaan netflixen maar wat is dan het punt van de lounge.

    Had vorig weekend een overstapje op CDG en was lekker enthousiast over de lounge maar door vertraging was ik het na 5u in die lounge toch echt wel beu...


    Heel gaaf dat je deze ervaring mee mag maken ;)
     
    Deleted_member_487 vindt dit leuk.
  6. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Check in is op AMS voor alle KLM vluchten vanaf 4:30 open. 4,5 uur van te voren geldt voor de vlucht MEX-AMS.
     
  7. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Leuk! Nog een keer benadrukken dat je echt niet te lang in de lounge wil hangen. Sommige lounges zijn daar geschikt voor, de Crown Lounge niet. Tegenwoordig arriveer ik eigenlijk nooit meer langer dan 1 - 1,5 uur voor vertrek op Schiphol.
     
    Deleted_member_487 vindt dit leuk.
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Helemaal mee eens. Ik had vorige week een overstap van 4 uur op AMS, ik was nog niet in lounge 52 geweest, maar inclusief de sightseeing was ik die na een uur ook wel zat.
     
    Deleted_member_487 vindt dit leuk.
  9. Krekel

    Krekel Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    13
    De 747, zo jammer dat dit prachtige vliegtuig aan het verdwijnen is. Ik vlieg er vaak mee naar YYZ, nagenoeg altijd boven in businessclass omdat dat zo lekker rustig is. Voor mij is de 747 het mooiste vliegtuig wat er is...
     
    ppt, MrEhrmantraut, Ambtenaruh en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik vlieg zaterdag naar YYZ ook op het upper deck, terug beneden helemaal voorin.
     
    lloydje33 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  11. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    63
    Goed gedaan! Absoluut een mooie ervaring. Wij zijn ook grote fans van de 747 en hebben er mee gevlogen naar naar New York, Los Angeles en Curacao. Dagvlucht altijd upperdeck op stoelen 77K en 77J. Nachtvlucht beneden omdat dat wat rustiger is tijdens het slapen (er lopen dan geen piloten en stewardessen heen en weer van en naar de cockpit). Veel plezier !!
     
    michiel1, Carel1 en ppt vinden dit leuk.
  12. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Nice! Laatst ook voor het eerst in een 747 naar LAX - Wilde dit al jaaaaaren, heb er van genoten! Wat vliegt dat als een "huis"... - Geniet er van!
     
    Carel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina