NH Rewards ervaringen

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Friso89, 30 jan 2015.

  1. Friso89

    Friso89 Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Hallo beste members,

    Heeft iemand van jullie ervaring met deze keten en zijn loyaliteitsprogramma? Ik was/ben op zoek naar een hotel bij Brussel Airport. Daarbij stuitte ik op een interessant tarief voor een hotel van de NH Hotel Group en zag dat ze ook een loyaliteitprogramma hebben (waar op Ikvliegveel.com nog niet zo veel over is geschreven).

    http://www.nh-hotels.nl/nhrewards

    Ben benieuwd!

    Groet,

    Friso
     
  2. Tuvalu

    Tuvalu Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    28
    Over het loyaliteitsprogramma kan ik niets zeggen.

    Maar ik vindt het wel een goede keten, zeker bij hotels in Spanje, waar de groep vandaan komt. Ben in Spanje vaker in NH hotels verbleven en had bijna altijd goede ervaringen. Vaak moderne, frisse hotels, en de service vond ik ook prima.
     
  3. Friso89

    Friso89 Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor je berichtje! Dan is het kennelijk nog niet zo'n bekend loyaliteitsprogramma bij de leden,gok ik. Tijd om daar eens achter te komen!;)
     
  4. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Het programma zoals het nu is bestaat pas net iets langer dan een jaar, voorheen kon je alleen punten sparen en deze ze niet aan status. Verder ben ik het met Tuvalu eens. Ik boek vaak NH Hotels als ik relatief goedkoop ergens wil verblijven maar niet in een plaatselijk hotel. Als ik een NH boek weet ik wat ik ongeveer kan verwachten en dat is wel prettig. Met de punten die ik gespaard heb, heb ik nog nooit iets gedaan.
     
  5. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Heb vaak in NH Calderon te Barcelona verbleven. Vind ze veelal een executive standaard uitstralen, modern klassiek. Ben het met kevin990 eens, ik weet ongeveer wat ik kan verwachten. Ben wel lid van het programma maar niks mee gedaan. Zie net dat ik nog 2 punten heb...
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    De afgelopen twee weken heb ik twee keer bij de NH Group verbleven. Eerst in het NH Collection Liberdade in Lissabon. Een zeer goed hotel met prima standaardkamer, vriendelijk personeel en een uitstekend ontbijt. Het was lekker modern en strak ingericht. De Collection hotels doen wat meer boutique aan. Zeker een aanrader!

    Daarna was het het NH Leonardo da Vinci in Rome. Een groter hotel en ook niet zo nieuw. De driepersoons kamer was wel ruim en we konden om 11:00 al inchecken, wat erg gewaardeerd werd. Echter leek de kamer wel een stuk 'slonziger' vergeleken met Lissabon. Sommige dingen waren slecht afgewerkt of niet bijgehouden en sommige standaard items ontbraken. Nu weet ik niet of dat aan het land, leeftijd of gewoon het management van het hotel lag. Ook hier was het ontbijt wel goed en ook de bedden zijn consistent comfortabel. Locatie vele malen beter dan de andere ketenhotels. Echter was de douchedruk erg laag, altijd een pet peeve. Het dieptepunt was echter het feit dat je voor het gebruik van de computer €0,35/minuut moest betalen. Ook als je bijvoorbeeld een boardingpass moet printen. Dit valt naar mijn mening toch echt wel onder de standaard services van een 4* ketenhotel!

    En dan het NH Rewards programma. Helaas heb ik daarmee tot nu toe erg slechte ervaringen, het is borderline misleidend. Ten eerste, op de aanmeldpagina staat dat je een 'welkomstgeschenk' van €15 bij aanmelding krijgt bij je volgende verblijf. Daarna blijkt dat de €15 pas bij je tweede verblijf besteed kan worden.

    Dan komt nog het ergste obstakel. Als basismember krijg je 3% van je uitgaven in punten die je vervolgens in kan wisselen voor cash korting. De website meldt: 'Uw punten zijn alle dagen van het jaar geldig, zonder voorwaarden.' Echter moet je om punten gebruiken wel minimaal een flexibel tarief boeken! Tenzij je altijd al een flexibel tarief boekt bespaar je netto dus bijna niks.

    Kortom; over de hotels zelf ben ik tevreden maar het loyaliteitsprogramma is absoluut niet interessant. Het loont wel om lid te worden omdat de member rates goedkoper zijn dan derde aanbieders.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Nog een rare bepaling: punten sparen kan pas vanaf je tweede verblijf. :confused:
     
  8. Bas517

    Bas517 Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    NH heeft het gehele programma vernieuwd blijkbaar, heeft iemand er ervaring mee tot zo ver? Ik zoek nog een keten die binnen mijn budget valt, en ik zou gemakkelijk platinum kunnen halen. Vooral die room upgrade is dan wel erg goed aangezien ik makkelijk 200 nachten per jaar in hotels zit.
     
  9. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Geen ervaring mee, maar afhankelijk van de locaties waar je slaapt zou ik in jouw geval bij 200 nachten focussen op een ander keten dan NH hotels.
     
  10. Bas517

    Bas517 Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben afhankelijk van een aantal dingen zoals afstand tot kantoor, budget en of het lokale kantoor een account bijeen hotel heeft, dus mijn flexibiliteit is helaas beperkt. NH is nu in mijn voordeel omdat ik daar in 1 stay direct Platinum haal, en je bij Gold (20 nachten) al kan vragen om een upgrade.
     
  11. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Vragen om een upgrade mag altijd ;)
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  12. Bas517

    Bas517 Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Maar je succesrate zou wat hoger zijn met een mooi kleurig logootje achter je naam :) Ik ben uiteindelijk toch niet voor NH gegaan, gewoon voor een serviced apartment gekozen met losse keuken, slaapkamer en woonkamer.
     
  13. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ze hebben momenteel een actie waarbij je 50 bonuspunten krijgt voor verblijven t/m eind oktober. 50 punten zijn 50 euro korting waard, dus misschien wel interessant om binnenkort een nachtje in een NH te verblijven :).
     
  14. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    moet je je hiervoor nog aanmelden of gaat dit automatisch als je lid bent?
     
  15. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ik kreeg een mail van ze, maar de actie liep t/m 17 september...
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  16. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    Voor degenen zonder rewards account bij NH: na eerste verblijf (nog in dit jaar) nu 100 punten (€1 per stuk) gratis, binnen 30 dagen te besteden. Mijn punten zijn net binnen en blijken 2 maanden geldig te zijn!
     
    VinceG vindt dit leuk.
  17. Batusai

    Batusai Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Heb bij nh rewards ook het volgende gevonden, dat je plat member kan worden als je kan aantonen dat je aandeelhouder bent. Als je meer dan 3000€ aandelen hebt krijg je platinum na doorsturen bewijs. Dus als de beurzen zich ooit herstellen is dit een mooie optie
     
    Bram7200 vindt dit leuk.
  18. Bazzy

    Bazzy Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb ook gebruik gemaakt van bovenstaande actie en heb ook de 100 punten bijgeschreven gekregen. Ik had geboekt bij NHOW Rotterdam via een actie met 90% korting bij Expedia. Dus verbleven voor nog geen € 17,- en nu dus nog 100 punten toe. Zeer goede deal dus.
     
    FlyRemco vindt dit leuk.
  19. Batusai

    Batusai Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Dus geboekt bij expedia, en toch via nh hotels punten gevraagd en gekregen? Aan de check in gedaan dan?
     
  20. Bazzy

    Bazzy Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    Ja, bij check in de pas uit de app laten zien. Had het zelf ook niet verwacht, maar niet geschoten is altijd mis.
     

Deel Deze Pagina