New York

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Friso89, 3 mei 2015.

  1. Friso89

    Friso89 Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Beste members,

    Ik vlieg dinsdag naar New York voor een 6-daagse citytrip. Heeft 1 (of meerdere) van jullie wellicht tips voor leuke restaurantjes/barretjes in Manhattan? Ik verblijf thv Grand Central Station, maar het hoeft natuurlijk niet in de buurt van mijn hotel te zijn (ik neem een 7-daagse subway pas). Liever niet al te dure tenten, want was niet van plan om bakken met geld uit te gaan geven :D

    Mochten er nog andere handige tips zijn, dan zijn die uiteraard ook welkom!

    Friso
     
    vlieggraagverweg vindt dit leuk.
  2. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Leuk!

    In Chinatown had ik een leuk restaurant gevonden! een Thai. Zal vanavond thuis even kijken of ik het adres/de naam kan achterhalen.
    Het is bekend dat een drankje bij je eten behoorlijk prijzig is! Een restaurant met BYOB ("bring your own bottle") is dan een goede optie!
    Wel even in NL even een paar flesjes wijn inslaan :)

    Ik weet niet wat je planning/budget is maar al naar de NY pass gekeken? Afhankelijk van wat je allemaal wil bezichtigen kan het voordelig zijn om deze pas aan te schaffen.
    Met deze pas heb ik de 9/11 tour gedaan, bovenop het empire state building en het Rockefeller Center geweest en fietsen gehuurd in Central Park.

    Veel plezier!
     
    Friso89 vindt dit leuk.
  3. TimoW

    TimoW Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Ik was vorige maand in NY en ik ben naar 2 rooftop bars geweest. Het is best prijzig, maar het is wel echt super vet. Ik ben zelf student dus heb ook niet veel te besteden, maar als je dan toch in NY bent is dat zeker een aanrader.
    Ik ben bij de ink 48 - A Kimpton Hotel en 230 fifth geweest.
    https://www.facebook.com/Ink48?fref=ts
    https://www.facebook.com/230FIFTHRooftop

    Nog een andere tip. Ik weet niet of je aan hardlopen doet, maar ik had mijn hardloopschoenen meegenomen en ben in het weekend gaan hardlopen in Central Park. Dat is ook wel vet. Zoveel New Yorkers die daar hardlopen, sporten, chillen enz. Dan voel je je ipv toerist ook een beetje een local haha.

    Veel plezier!
     
    Friso89 en Ready2Board vinden dit leuk.
  4. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Je moet er van houden maar de oesterbar onder in het grand central station vind ik zelf echt een heerlijk plekje om te eten.

    Ik heb een aantal jaar geleden de Wall Street tour gedaan met insiders. Je moet wel een beetje interesse hebben in de financiële markten maar ik vond het persoonlijk erg leuk en interessant.

    NY pass is zeker de moeite waard. Scheelt wachten en ook zeker geld.
     
    Friso89 en WorldTraveller vinden dit leuk.
  5. Chek Lap Kok

    Chek Lap Kok Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb heerlijke biertjes gedronken bij http://www.judgeroybeannyc.com/
    zitten op West 56th Street
    Zie website voor meer info

    Voor de echte durfals :) 's avonds primetime op z'n Hollands fietsen over Time Square
     
    Friso89 vindt dit leuk.
  6. Elve

    Elve Newbie

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    18
    Wij hebben in Soho bij best paar leuke tentjes gegeten. is voor bijna elk budget wel wat te vinden. En verder zou ik ook de NY city pass aanraden. hiermee krijg je behoorlijk wat korting. Houd er wel rekening mee dat er 2 verschillende passen zijn. de NY city pass en de NY pass. met verschillende prijzen en te bezoeken atracties.

    Verder zijn er ook leuke sport wedstrijden te bezoeken. Wij zijn naar de New york yankees wezen kijken. was best leuk om een keer mee te maken.
     
    Friso89 vindt dit leuk.
  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Als je van taart houdt is the magnolia bakkery a must. Ik neem meestal een stuk nee en ga het dan in het park aan de rivier opeten.
     
    Friso89 vindt dit leuk.
  8. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Magnolia Bakery, Pure perfectie qua cupcakes:oops::oops:! Ik vond de outlet van MB aan Upper West Side wel drukker dan op Grand Central.
    Verder alle toeristendingen afgaan; Rockefeller, Empire state, Brooklyn Bridge, Manhattan Bridge en savonds een keer naar Broadway!
    @Flying doc Red Velvet cupcakes van Magnolia <3, nòg beter dan Dudok appeltaart
     
    Friso89 en Flying doc vinden dit leuk.
  9. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Hell yeah! Ik zou ook aanraden om in the village wat rond te neuzen. Wat mij betreft de leukste wijk in NYC. Wiliamsbrough is wat mij betreft alweer heel 2013...
     
    Friso89 vindt dit leuk.
  10. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    @Flying doc
    Die wijk is zo #hipster haha. Iedereen daar met z'n Starbucks Venti Cool Caramel Frappuccino, mét non-fat whipped cream, extra pompje vanilla syrup etc.

    NYC is natuurlijk ook heeeeerlijk om te shoppen (hoewel mannen daar over het algemeen minder mee hebben dan vrouwen ;)) maar naast het 9/11 memorial staat Century 21, dat is een department store waar ze van alles hebben en je zeker je slag kan slaan met (merk)kleding, schoenen, juwelen, beauty en gadgets.
     
    Friso89, Flying doc en Jan van Putten vinden dit leuk.
  11. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    @Innersoul Te hipster wat mij betreft, het was eerst nog leuk om te ontdekken, net als the high mile.
    Ook voor de heren kan inslaan hier interessant zijn. Iets buiten NYC in Jersey (garden mall bijv) is het belastingklimaat veel prettiger. Met name voor Apple producten, Amerikaanse kledingmerken en kunst zijn goede deals te vinden. Ik lunch ook graag in musea zoals MoMA. Eens iets anders dan de lokale burger-joint.
     
    Innersoul en Friso89 vinden dit leuk.
  12. vlieggraagverweg

    vlieggraagverweg Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Friso89 vindt dit leuk.
  13. Friso89

    Friso89 Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Een hoop tips... Bedankt iedereen! De NY Pass heb ik inderdaad gezien, maar had het even uitgerekend en met de activiteiten die ik nu op de planning heb staan haal ik dat er niet uit.

    Mocht ik zelf nog wat ontdekken, dan zal ik dat ook hier plaatsen. Meerdere tips zijn natuurlijk altijd welkom! Ik heb gewoon wifi in het hotel en zal af en toe even checken of er nog wat nieuws is gepost.

    Friso
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  14. Sjef

    Sjef Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Brandy's Piano Bar aan de upper East Side! brandyspianobar-punt-com
    Bij Whole Foods kan je heerlijke pizza, sushi en andere maaltijden kopen en ter plekke eten of meenemen. Super alternatief als je een avond niet in een restaurant wil gaan zitten. Veel plezier en groeten, Sjef
     
    Friso89 vindt dit leuk.
  15. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    De NY pass moet je inderdaad even uitrekenen hoe voordelig het daadwerkelijk is. De MoMa hanteert bijvoorbeeld adviesprijzen voor de entree. Alles boven de $1,= is goed. Geef vooral naar vermogen ;)
     
    Friso89 en Jan van Putten vinden dit leuk.
  16. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Natuurlijk kan je beter krijgen, maar Shake Shack is toch wel een favoriet van mij in NYC.
     
    Friso89 vindt dit leuk.
  17. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Ja kan aan museum hacken doen in het MoMa :)
    Koop online je ticket, bij binnengaan heb ik enkel het ticket op men foon moeten laten zien.
    Aan onze ingang scande ze niet, ik weet niet of het aan elke ingang zo gaat...
    Daarna online een refund gevraagd, wat je om welke reden dan ook kan doen :)
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  18. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
  19. Friso89

    Friso89 Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    En we zijn weer thuis! Heb uiteindelijk nog een cupcake bij Magnolia Bakery op én heb een aantal biertjes in het zonnetje weggetikt bij 230 Fifth:rolleyes:
    Op de terugweg gevlogen in Economy Comfort van Delta. Zal er deze week nog een verslagje van typen!

    Nogmaals dank voor alle tips in ieder geval!
     
    FlyRicky, vlieggraagverweg, TimoW en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. vlieggraagverweg

    vlieggraagverweg Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    ik ben toevallig nog op zoek naar een goedkope verblijf voor in juli. Iemand tips?
     

Deel Deze Pagina