Nederlandse Miles en More Visa kaart (samengevoegd)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door RobertFB, 4 okt 2018.

  1. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Helaas... vroeger had je nog Diners Club, maar die is al jaren geleden van de Nederlandse markt verdwenen. Qua sparen is er alleen de Mastercard van De Bijenkorf, daar spaar je alleen punten die je in die winkel kan besteden. En met elke Nederlandse Mastercard kan je 1 Airmile per vijf euro verdienen - alleen voor uitgaven in het buitenland, dus dat schiet niet op.
     
  2. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Als je de Mastercard als back-up gebruikt is de Bijenkorf prima (gebruik deze zelf ook). Sparen gaat niet snel, maar de Silver kaart kost minder dan 20 euro per jaar met een limiet van 5000 euro.
     
  3. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Die kaart van De Bijenkorf lijkt inderdaad nog de enige keuze voor een kaart met wat extra's. Maar deze zet zoals genoemd ook geen zoden aan de dijk qua spaarprogramma en een grote klant van die winkel ben ik eigenlijk ook niet. Eigenlijk kan ik dan net zo goed mijn Mastercard van de Rabobank weer gaan gebruiken totdat er een nieuwe interessante kaart op de markt komt.
     
  4. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Het lijkt erop alsof Qander met alle Visa cards ophoudt. Je kan ook geen nieuwe Flex Visa, Holland Visa en (natuurlijk) Hudson’s Bay Visa aanvragen. Ben benieuwd wat ze in januari bekend gaan maken.
     
  5. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Geachte meneer Sandor,

    In oktober 2018 zijn Miles & More en Qander een samenwerking aangegaan, waarin we de Miles & More Blue Card hebben geïntroduceerd op de Nederlandse markt. Helaas blijft het succes van het Nederlandse creditcardprogramma uit, waardoor we genoodzaakt zijn om onze samenwerking stop te zetten. Dit betreurt ons uiteraard zeer.

    Het stopzetten van het Miles & More creditcardprogramma heeft tot gevolg dat we door middel van deze e-mail de overeenkomst van uw Miles & More Blue Card opzeggen. Graag benadrukken wij dat deze opzegging geen gevolgen heeft voor uw Miles & More membership, deze blijft ongewijzigd.
    Hieronder leest u wat de opzegging wél voor u betekent.

    U kunt uw Miles & More Blue Card vanaf 1 mei 2020 niet meer gebruiken.
    Vanaf 1 mei 2020 wordt uw Miles & More Blue Card -en eventuele partnerkaart- geblokkeerd en is het niet meer mogelijk om aankopen of andere betalingen met de kaart(en) te doen. Ook uw maandelijkse kaartbijdrage wordt vanaf dit moment stopgezet. Uiteraard kunt u tot en met 30 april 2020 uw creditcard blijven gebruiken en worden de door u gespaarde award miles gewoon bijgeschreven op uw Miles & More account.

    Als u op 1 mei 2020 nog een openstaand saldo hebt, dan incasseren wij dit bedrag op de dag van de maand die u van ons gewend bent. Zodra het totale openstaand saldo is voldaan, wordt de rekening door ons gesloten. U hoeft hiervoor niets te doen.

    Farewell award miles
    Wij begrijpen dat dit bericht erg vervelend voor u is. Om u tegemoet te komen, bieden we u daarom 2.500 farewell award miles aan. Als u op 15 april 202 nog in het bezit van een actieve Miles & More Blue card bent, worden deze miles omstreeks 30 april automatisch op uw Miles & More account bijgeschreven.

    Hebt u nog vragen?
    Op www.miles-and-more-creditcard.nl/vragen vindt u een antwoord op de meest gestelde vragen.
    Komt u er toch niet uit? Dan kunt u ons altijd bellen. Onze medewerkers zijn van maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 17.30 uur bereikbaar op telefoonnummer 073 - 646 2530.

    Wij danken u hartelijk voor het in ons gestelde vertrouwen.

    Met vriendelijke groet,
    Qander Consumer Finance BV

    Mathijs van Grunsven
    Manager klantenservice
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Jammer dat het stopt, maar die 5/K miles die ik bij het stoppen van de Gold card krijg is een "netjes afscheid" wat mij betreft.
     
    sebas_ly vindt dit leuk.
  7. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Jammer dat het stopt. Ben blij dat ik de Duitse M&M mastercard heb aangehouden....Dit is dus de tweede keer dat de M&M card uit Nederland verdwijnt. Kennelijk te weinig belangstelling. Overigens lees ik op de website van Qander dat ze met alle creditcards gestopt zijn.
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2020
  8. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Zonde op de lange termijn, omdat het het behoudt M&M miles garandeerde. Het korte termijn perspectief is dat het een leuk aantal extra miles heeft opgeleverd voor een schappelijk prijsje.
     
    RobertFB vindt dit leuk.
  9. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Dat is inderdaad een zaak om goed rekening mee te houden.
     
  10. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Kom net 20 duizend miles tekort voor een reward nu... Helaas vlieg ik nooit met staralliance.
     
  11. EVO

    EVO Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Is dat inclusief de farewell bonus die je nog krijgt? Daarnaast hebben ze nu een actie dat als je voor 31.01.2020 een hotel boekt via hotels & cars miles & more je flink wat bonuspunten krijgt. Afhankelijk van wat je boekt kan je voor bijvoorbeeld 4 nachten in een hotel boeken voor pak en beet 450 euro en krijg je zo'n 15.000 miles. Het moet overigens wel de eerste keer zijn dat je via hen op deze manier een hotel boekt.
     
    Sandor en MVA20 vinden dit leuk.
  12. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Yup, inclusief de 5K bonus. Bedankt voor de tip.

    Misschien dat ik in de toekomst nog wel een keer een TAP business class vlucht pak met 200% credit. Niet mijn favoriete maatschappij maar wel vaak voordelig op routes die ik vlieg. En vaak ook oneway te boeken.

    Wel goed de houdbaarheid van mijn miles in de gaten houden vanaf nu...
     
  13. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Misschien ook een optie. Hoe heb jij de Duitse M&M mastercard verworven?
     
  14. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Is het niet zo dat de miles een jaar na het verdienen verlopen i.p.v. na de laatste transactie bij Miles & More?
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2020
  15. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Op Miles and More lees ik bij het gebruik van de Qander branded card;



    Uw award Miles vervallen niet na 36 maanden, maar zijn onbegrensd geldig als aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:
     
  16. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Okay, dat valt dan weer mee. Maar ik meende dat er iets was met Miles & More dat afweek van andere programma's. Als je bijvoorbeeld bij FB zonder dat je een credit card hebt eens in de zoveel tijd een vlucht maakt blijft je gehele saldo weer geldig voor een bepaalde periode (dacht 24 maanden o.i.d.). Echter, bij MM is het zo dat je op dat moment verdiende miles na, 36 maanden blijkt nu, verlopen ongeacht of je daarna nog gevlogen hebt. Klopt dit? Kan er zo snel niet iets over vinden via Google.

    Edit: Ja dus.
    https://www.miles-and-more.com/row/en/general-information/help-and-contact/help/mileage-expiry.html
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2020
  17. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dat klopt idd. Elk jaar had ik het probleem dat mijn oude miles verliepen en die paar vluchten met LH of LO was te weinig om genoeg saldo op te bouwen voor reward tickets.

    Daarom vorig jaar maar een CC genomen van een Poolse bank. Die zou in eerste instantie gratis zijn met een spend van x PLN/mnd, hebben ze de regels veranderd. Nu maar even narekenen of de jaarlijkse fee nog wel opweegt tegen dat ene reward ticket in 5 jaar.
     
  18. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Dat gaat nu voor ons Nederlanders dus niet meer. En was ook de reden dat ik de kaart had genomen (als backup voor amex en verlengen miles omdat *A niet m'n primaire alliantie is). Maar eens kijken wat ik met m'n opgebouwde saldo kan.
     
  19. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Niet de ideale besteding voor een frequent flyer maar in het verleden kon je bol.com cadeau kaarten kopen via M&M, mochten ze bijna vervallen.
     
    Sandor vindt dit leuk.
  20. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb vandaag eens gezocht of er nog een kaart in de Eurozone is die makkelijk te krijgen lijkt. De Duitse M&M-kaart heeft op dit moment een aantrekkelijke bonus en schijnt met wat moeite ook voor mensen buiten Duitsland aan te vragen te zijn. Je kan een buitenlands adres in het aanvraagformulier invoeren en de voorwaarden sluiten het niet uit. Wel schijnt het zo te zijn dat je een kaart zonder krediet krijgt en je er dus geld op moet storten om deze te kunnen gebruiken. De verhalen hierover zijn wat vaag.

    In Oostenrijk wordt ook een Mastercard aangeboden die aan M&M verbonden is. Deze kaart geeft je ook nog enkele voordelen bij Austrian Airlines. Verrassend genoeg zijn de voorwaarden in zowel het Duits als Engels te downloaden en wordt er in die voorwaarden gesproken over het versturen van kaarten naar buitenlandse adressen. Naast een buitenlands adres lijkt het erop dat je ook een buitenlandse IBAN in het online aanvraagformulier op kan geven. Meer informatie is hier te vinden: https://www.dcbank.at/miles-more-mastercard/privatkunden/

    Ik denk dat ik deze kaart ergens begin april ga aanvragen als opvolger van de kaart van Qander.
     
    Thijsk, MVA20, Didier13 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina