Nederlandse Miles en More Visa kaart (samengevoegd)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door RobertFB, 4 okt 2018.

  1. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Bij Revolut beweren ze geen exchange fee aan te rekenen tot 5000 pond per maand.
     
  2. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Dit kan ik inderdaad bevestigen, echter geldt dit alleen voor maandag tot en met vrijdag. In het weekend rekenen ze er een kleine koersopslag bovenop. Doordeweeks altijd bijna zelfde identieke koers als de Currency app aangeeft, soms ietsje beter, soms ietsje minder (paar cent verschil, afhankelijk van hoogte bedrag). Verder als je in euro’s overmaakt en betaald in euro’s totaal geen transactiekosten. Zie de bijgevoegde afbeelding voor overzicht van conversie, welke maandelijks reset.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. sebas_ly

    sebas_ly Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Het verschil tussen Revolut en Curve is dat je bij Revolut een zelfstandige IBAN bankrekening krijgt en daar verschillende passen bij kan aanvragen (Maestro, Mastercard, Visa, allen debit). Om te betalen moet je het saldo op je Revolut IBAN rekening opladen door middel van overboeking of opladen middels creditcard (bijvoorbeeld de M&M Visa). Dit saldo kun je vervolgens besteden door te betalen met een van je Revolut passen of door het geld over te maken naar een andere IBAN. Net als bij je reguliere bank dus.

    Bij Curve krijg je een Mastercard debit, zonder IBAN rekening, die je in de app kan koppelen aan een Visa/Mastercard debit/creditcard die je al hebt. Stel je hebt 4 verschillende kaarten en je koppelt ze allemaal aan Curve, dan vervangt je Curve card als het ware deze 4 passen. In de app kun je selecteren welke pas je inzet voor het betalen, bijvoorbeeld je M&M visa.

    -Ik heb nog nooit kosten berekend gekregen voor het opladen van mijn Revolut met de M&M kaart. (denk aan gemiddeld enkele honderden EUR opladen per maand)
    -Over het algemeen zijn de wisselkoersen bij Curve en Revolut iets gunstiger.
    -Voordeel van Revolut is dat je kan kiezen voor een Maestro pas, deze wordt in NL het beste geaccepteerd (denk aan Albert Heijn) i.t.t. mastercard/visa.
    -In andere landen wordt daarentegen soms geen Maestro geaccepteerd, daarom handig om ook een Master/Visa te hebben.
     
    mijora en rhw vinden dit leuk.
  4. rhw

    rhw Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Bedenkt voor je hier aan begint wel dat het niet echt heel erg snel opschiet. M&M miles worden door de verschillende puntengoeroes tussen de 1.2 en 1.4 dollarcent gewaardeerd, dus ongeveer 1 tot 1.25 eurocent. Afgezien van de welkomsbonus en eerste half jaar gratis, moet je dus minimaal 800 euro per maand met de kaart uitgeven om alleen al de kaartbijdrage er uit te halen. Op jaarbasis begin je dus pas na 9600 euro misschien iets te verdienen. Overigens komt deze som voor zowel de Blue als de Gold op hetzelfde bedrag uit dus als je eraan begint altijd de Gold nemen! :)
     
    mijora, Thijsk en sebas_ly vinden dit leuk.
  5. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Dit is wel een hele nieuwe manier om te berekenen of het de moeite waard is om een M&M creditcard te nemen - de meeste Visa cards kosten geld, maar inderdaad is die van de ANWB de goedkoopste, dus moet je het verschil tussen de kosten van de kaart en die M&M als uitgangspunt nemen. Maar door deze card heb je nog meer voordelen, zoals het feit dat je miles niet verlopen, de verzekeringen e.d. Je kan natuurlijk ook gewoon geen enkele card nemen, geen miles sparen en de tickets gewoon kopen
     
  6. mijora

    mijora Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Erg bedankt voor jullie input, waardeer ik zeer!

    Voor de reisverzekeringen hoef je het niet te doen, als particulier in elk geval. Mijn vriend heeft een tijdje in de (reis)verzekeringen gewerkt en de vergoedingen die je via zowel Visa als Amex voor bijv. bagage krijgt is echt belachelijk laag in vergelijking met onze huidige doorlopende reisverzekering bij de ABN. Bij Visa is dat maar EUR200 max per item, ook als het om een camera of laptop gaat (en daar gaat het eigen risico van EUR50 ook nog van af!). Bij de ABN is dat al snel richting de max EUR1750/EUR2000. Even 1 voorbeeld, maar het werd op meerdere punten afgekeurd hier. Ik had gehoopt de reisverzekering er hierdoor ook te kunnen vervangen, maar dat laten we maar even zoals het is. Het zal voornl. gericht zijn op zakenreizigers die via hun werk wel goed verzekerd zijn. Nee die verzekeringen zijn behoorlijk wassen neus.

    De Revolut card heb ik echt net binnen gekregen, de Visa M&M ook aangevraagd (inderdaad de Gold, dat rekensommetje was snel gemaakt!), dus binnenkort maar eens even de bedrijven voor de vaste lasten bij langs om het om te zetten naar mijn nieuwe IBAN nr! Als het allemaal lukt, komt dat wel op 1500-2000 euro per maand en dat zou toch moeten aantikken. Aangezien we zo'n beetje 1x per jaar een verre reis maken (wel eerder met Star Alliance dan Skyteam vliegen), zal ik het dus echt van de bestedingen moeten hebben, willen wij over een paar jaar business class naar Japan vliegen! #moettochergensbeginnenmettravelhacken ;-)

    Ik heb overigens voor Amex ook bij alle bedrijven nagevraagd, maar dat was inderdaad niet mogelijk, dus dan maar op deze manier met een omweg en wat extra administratie maar als ons dat dichterbij ons doel brengt, heb ik dat er zeker wel voor over. Als Revolut met Amex opgewaardeerd had kunnen worden, had ik het eerst via die weg geprobeerd, maar om daar op te gaan wachten heeft ook weinig zin. En de acceptatie valt me toch ook wel vies tegen, Paypal zie je nl. ook niet altijd. Als mijn gratis jaar erop zit, zeg ik die wel op, wellicht opnieuw aanvragen 1 jaar gratis op naam van mijn vriend + bonusmiles cashen.
     
    Ambtenaruh, Godenzoon14 en RobertFB vinden dit leuk.
  7. mijora

    mijora Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    @ sebas_ly, lukte het een beetje je vaste lasten op de Revolut IBAN te krijgen? Ik bel me toch een eind in de rondte want online wordt het GB IBANnr nergens geaccepteerd, en na bellen blijken er toch wel aardig wat bedrijven te zijn die perse Nederlandse IBAN nummers vragen, ondanks dat het al sinds 2014 mogelijk moet zijn.

    Voor anderen die een poging wagen, zie ook bericht van de DNB google op: BuitenlandseIBAN_tcm47-314713 pdf 2019061323 met meldpunt emailadres en al. Mijn lijstje met bedrijven die nog niet voldoen aan de richtlijnen gaat hier mooi heen.

    Overigens errug te spreken over de Revolut card in tot nu toe Roemenie en Londen dus erg bedankt voor de tip! Zie ook mijn bevindingen in de comments van 2 juli 2019 gebruik in Londense metro voor de geïnteresseerden insideflyer / reis-american-express-london-underground . Geen kosten met pinnen, geen kosten met betalingen, metro gebruik etc.
    Ben wel een beetje aan het terugkomen van de Amex (nu 6 maanden in gebruik), die extra provisie kosten tikken toch wel erg aan en de acceptatie is wel dramatisch. Ben erg benieuwd hoe de komende tijd met de M&M card gaat, ga nu daar even vol op in zetten. Amex/KL heeft nl. maar 1 transactie in het jaar nodig om de miles te behouden.
    (sorry voor de incomplete/rare links, maar heb blijkbaar nog niet genoeg gepost om dit te mogen doen :) )
     
    sebas_ly vindt dit leuk.
  8. sebas_ly

    sebas_ly Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Het klopt dat maar weinig bedrijven buitenlandse IBAN nummers accepteren. Ik heb een aantal lasten die ik zelf overboek. Bijvoorbeeld aflossen studieschuld, zorgverzekering (Anderzorg, jaarlijkse betaling), sportschool. In het verleden betaalde ik huur ook per overboeking, met hypotheek zal het wel iets lastiger worden.
     
    mijora vindt dit leuk.
  9. mijora

    mijora Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Van alle 10 instanties heb ik nu een bevestiging van 9 dat het kan, waarvan 1 ik zelf handmatig moet overmaken (Greenchoice), de rest via autom incasso (Aegon, ABN verzek, Belastingdienst, ANWB, Friesland verzek, en wat overheidsdingen voor water en andere belastingen) en er loopt nog 1 instantie een klacht (Telfort) die gaan kijken of ze het niet alsnog voor elkaar kunnen krijgen.

    (Btw, valt me tegen van Anderzorg, een online verzekeraar die zijn "online" spul niet op orde heeft...)

    Moet zeggen dat ik met de eerste 2 bedrijven niet goed ging, en de moed me een beetje in de schoenen zakte. Maar heb bij beiden een klacht ingediend, verwezen naar DNB link en prompt kon het bij ABN ineens wel en Telfort gaat nog kijken.

    Zowaar dat het digitaal bij overheidsinstanties prima wil, soms even een formulier ondertekenen of extra info aanleveren, maar wie had dat gedacht, overheid die voorloopt op commerciële partijen... En ja zelfs mijn hypotheek is nu gelukt!

    Ja het kost even wat tijd, online kwamen vaak rode errors omdat het Revolut GB IBAN nummer langer is dan een NL IBAN is, dus bellen is een must, en wat hielp: een portie geduld en humor met de klantenservice medewerkers omdat het niet gebruikelijk is en ze vaak even moeten zoeken, maar aanhouder wint en anders is er dus nog de klachtenoptie met dreigement naar DNB meldpunt en een sneer dat zelfs de overheid dit voor elkaar heeft en zij als commerciele partijen niet :p.

    Kom maar op met die miles, business class here we come!
     
    Jeroenn, sebas_ly en Thijsk vinden dit leuk.
  10. Jeroenn

    Jeroenn Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Heeft iemand recent nog ervaring met het opzeggen van deze kaart en dan met name of ze je nog een aanbod doen (meer punten of lagere fee) zoals dat bij de AMEX kaarten vaak gaat?
     
  11. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Ja gevraagd, duidelijk antwoord dat ze daar niet aan doen bij Quander.
     
    Jeroenn vindt dit leuk.
  12. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Ik ben trouwens onlangs door Miles & More benaderd om een enquête in te vullen over de M&M Visa kaart. Ze boden 500 miles in retour dus meteen ingevuld ;-)
    Enquête was duidelijk gericht op de Nederlandse markt. Ze vroegen specifiek ook welke loyalty programma's ik nog meer actief gebruik en of ik hier een CC aangekoppeld had, hoe belangrijk ik bepaalde CC voordelen vond, etc. Kreeg de indruk dat 'ze' actiever in de Nederlandse markt willen gaan roeren.
    (Ben FT bij Lufthansa en heb de M&M Visa blue)
     
  13. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Heb ook deze enquête ontvangen en dus 500 miles gepakt.
     
  14. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Vorige maand de kaart aangevraagd met een limiet van 2.500 euro. De sign up bonus is nu trouwens (maar) 5.000 miles.

    Moet eerlijk zeggen dat deze Visa kaart aardig wat gaten vult die AmEx laat liggen en het daardoor sneller gaat dan verwacht met de puntjes.

    Inmiddels mijn ICS kaart opgezegd. Was nooit echt tevreden met ICS.

    Tip: de Sligro accepteert ook Visa kaarten! ;)
     
  15. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Hier ook
     
  16. ReneG

    ReneG Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    18
    Ik ook. Heb alleen nog geen mile gezien :-(
     
  17. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Kon tot 4 weken duren, meen ik me te herinneren.
     
    lloydje33 en ReneG vinden dit leuk.
  18. Warren

    Warren Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Deze kende ik nog niet, zojuist eentje aangevraagd. Jammer dat de bonus miles alleen 5k is.
     
  19. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Inmiddels 500 miles bijgeschreven voor de Befragung!
     
  20. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Hier ook! Erg netjes weer
     

Deel Deze Pagina