Nederlandse Miles en More Visa kaart (samengevoegd)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door RobertFB, 4 okt 2018.

  1. sebas_ly

    sebas_ly Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Nee, je krijgt ook gewoon een EUR iban rekening bij het standaard gratis pakket. (https://www.revolut.com/en-NL/a-radically-better-account)
    Dus geen conversie!
     
  2. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Mooi, ga meteen een account openen - alleen overschrijvingen of ook incasso's?
     
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Mooi, de Revolut heb ik al. Maar eens kijken voor de visa dan
     
    sebas_ly vindt dit leuk.
  4. sebas_ly

    sebas_ly Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Incasso's zijn wel mogelijk, maar de het is wel een in GB gevestigde EUR rekening, niet alle bedrijven geven de optie om een buitenlands nummer te gebruiken voor incasso's.
    Daarom probeer ik zoveel mogelijk zelf ove rte schrijven.
     
  5. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Hmm, interessant. Misschien wel de moeite om een aantal vaste lasten mee te betalen. Als ik mijn vaste lasten hier mee kan betalen dan zou me dat jaarlijks mooi wat M&M punten opleveren.
     
    sebas_ly vindt dit leuk.
  6. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Zou je het eens uit kunnen leggen wat je doet met Revolut icm MC? Ik kom er op de website niet uit
     
  7. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
  8. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Wat zijn de kosten die Revolut rekent als je top up via de M&M Visa card doet?
     
  9. sebas_ly

    sebas_ly Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Die zijn €0!
     
  10. sebas_ly

    sebas_ly Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Als pasje van Revolut heb ik de maestro, dat is in NL handiger. Verder doe ik dus top-ups met de m&m Visa, zo zet je dus geld op je bankrekening bij Revolut.
    Vervolgens kun je daarmee overal pinnen of geld overschrijven naar een iban rekening.
     
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    dit staat op de site van de consumentenbond die RobertFB linkte:
    Opwaarderen van je account: gratis (behalve via een creditcard, dan kost 1%)

    En dit op de site van Revolut die je zelf linkte:
    Will I be charged for topping up by card?
    Topping up via a debit card issued in your home country is completely free.

    If you top up with a card that was not issued domestically, with a credit card, or with a commercial card, we may charge you a small fee to cover our costs. In these cases, it might be cheaper for you to top up by bank transfer.

    Dat is toch iets anders dan 0.
     
  12. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    "we may charge", maar dat gebeurt in de praktijk niet.
    De vraag is hoelang Qander dit goed gaat vinden. In principe kan je namelijk je volledige limiet leegtrekken naar Revolut en via SEPA weer overboeken naar je eigen bank voordat de daadwerkelijke afschrijving komt..
     
  13. rhw

    rhw Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Pro-tip: dit soort dingen niet uitgebreid in een publiek forum bespreken.
     
    lloydje33, Daeni en sebas_ly vinden dit leuk.
  14. sebas_ly

    sebas_ly Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Inderdaad, may... Ik heb tot nu toe dus geen fee betaald. Die info op de site van de consumentenbond is vrij oud, dus misschien is er in de tussentijd iets veranderd.

    Dat zou inderdaad kunnen, maar volgens mij heb ik ergens gelezen dat dit (logischerwijs) niet is toegestaan. Weet niet meer of dit bij Revolut of Curve was, maar ik zou dit ook in ieder geval afraden.
    Zolang je het geld naar een derde partij overmaakt lijkt het me geen probleem.
     
  15. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Ik weet niet of iemand anders dit ook heeft gezien, maar ik heb 10 euro gezet op Revolt via mijn Qander Visa card, en op Revolut staat aangegeven dat het een Visa card van een Amerikaanse bank is, namelijk Wells Fargo. Geen idee wat dat betekent?????

    Inderdaad is het zo, dat volgens de nieuwe Europese regels webwinkels geen toeslag meer mogen berekenen voor betalingen per credit card, dus die nul euro kan kloppen.
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2019
  16. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    En nog iets anders over de Qander card - vandaag kwam ik er achter dat ik bij een betaling via Transferwise naar de UK het bedrag niet kon belasten op mijn Visa card - ik kreeg wel keurig de 3D identificatie pop-up, maar na invullen van de SMS code werd de betaling tot een aantal malen toe geweigerd. Betaling met mijn Duitse Visa card was geen enkel probleem
     
  17. sebas_ly

    sebas_ly Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Dit is mij inderdaad ook opgevallen...wat dit betekent weet ik ook niet. Heb er tot nog toe geen last van gehad, het zou eventueel kunnen dat sommige bedrijven de kaart niet accepteren of dat je er bijvoorbeeld op Cuba geen geld mee op zou kunnen nemen. Het kan ook een foutje bij Revolut zijn....
     
  18. sebas_ly

    sebas_ly Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    De eerste keer dat ik bij Revolut wilde opwaarderen is de kaart gelijk geblokkeerd, na een telefoontje van Qander was dit gelijk opgelost en nadien niet meer voorgekomen. misschien hier ook hetzelfde?
     
  19. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Dat zou inderdaad sommige voorvallen verklaren. Ook duurt het heel erg lang voordat betalingen verwerkt zijn in het transactie overzicht op de App
     
  20. mijora

    mijora Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb me net voor het eerst ingelezen in de M&M Visa card via NL als alternatief, zeker interessant als je hierdoor punten kunt gaan sparen met je vaste lasten (en wellicht dubbel doordat je je Amex card hier ook mee laat betalen?), i.c.m. een Revolut constructie? Voor mn FB Amex heb ik alle bedrijven van onze vaste lasten benaderd en uiteraard accepteren die geen Amex (of uberhaupt cc) voor de afschrijving van de automatische incasso's (als we daarin USA nu eens in gingen volgen, punten sparen met vaste lasten en mooi alle maandelijkse afschrijvingen op 1 moment in de maand).

    Nu val ik dus ook in de discussie over Revolut en Curve en dit roept toch wat vragen op:
    - Wat is het verschil tussen Revolut en Curve en waarom zou je beiden hebben? Als ik de artikelen over beide bedrijven zo lees, krijg je in beide gevallen een debit kaart.
    - Klopt het serieus dat als je de NL Visa M&M card hebt je dan 0% kosten hebt voor het top uppen van je Revolut account? Ik vind hun site erg onduidelijk hierover, alleen dat het opwaarderen via cc mogelijk geld kan gaan kosten, maar nergens kan ik officiele berichten terugvinden wat/wanneer precies. Stel dat je vaste lasten EUR2000 per maand zijn, en er 1% kosten over gerekend wordt (consumentenbond artikel), dan zit je maandelijks dus op EUR20 aan transactiekosten en dat is toch ook wel van de zotte.
    - Kom je dan dus eigenlijk op een constructie van: vaste lasten van Revolut (of Curve?) IBAN laten afschrijven, je Revolut account opwaarderen met je M&M Visa en die vervolgens weer betalen met je gewone NL bankrekening? Dus zolang je je debit card van welk bedrijf (Revolut, Curve, N26?) maar kunt opwaarderen dmv je Visa card en je van dat bedrijf een IBAN nummer krijgt die je aan de nutsbedrijven kunt doorgeven voor de automatische incasso, dan kan het dus?
    - Pinnen heb ik nog nooit gedaan met een creditcard, maar is pinnen in het buitenland (buiten EU) goedkoper met zo'n debit kaart t.ov. de gewone NL bankpas?
     

Deel Deze Pagina