Nederlandse Miles en More Visa kaart (samengevoegd)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door RobertFB, 4 okt 2018.

  1. TLSpace

    TLSpace Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Ik ben ook aan het kijken of je inderdaad 6 maanden gratis kan proberen en dan op kan zeggen. Grote reis voor de boeg waar zowel de lounge acces als de Visa kaart (naast MC en Amex) van pas komen.

    Ik lees dit in de 'Algemene Voorwaarden Creditcard Qander' bij kopje opzegtermijn:
    Als u gebruik hebt gemaakt van een kennismakingsaanbod,
    kan er een opzegtermijn van toepassing zijn. Deze kunt u
    terugvinden in de voorwaarden die bij het aanbod horen.

    Alleen vind ik de voorwaarden bij het aanbod niet echt..
     
    Dikzie vindt dit leuk.
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Omdat er inmiddels twee topics waren voor deze nieuwe kaart heb ik deze samengevoegd: dan staat alle info op één plaats.
     
    Lionell, vkpeter en lloydje33 vinden dit leuk.
  3. Dikzie

    Dikzie Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar
     
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Heb de kaart dinsdagmiddag aangevraagd en kreeg vandaag een mail dat deze geaccepteerd is.
     
  5. Ein_Kessel_Buntes

    Ein_Kessel_Buntes Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Overigens heb ik 'ontdekt' dat je de kaart niet hoeft te activieren om tóch de 10.000 punten bijgeschreven te kijken.

    Hopelijk zit vandaag de kaart met de gewenste tenaamstelling bij de post, dan kan ik hem alsnog activeren.
     
  6. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Van het weekend aangevraagd, vandaag zat hij bij de post :)
     
    jongesander vindt dit leuk.
  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Verbaas me over hoeveel informatie ze van je willen tov een AMEX aanvraag. Loonstookjes, bankafschriften, ongemerkte kopie paspoort, etc. Heb daarom de aanvraag stop gezet. Qander is not my cup of tea.
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Van mij hebben ze alleen een kopie paspoort gekregen. Loonstrook en bankafschriften heb ik ze niet over gehoord.
     
  9. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Hier ook geen loonstrookje - slechts kopie rijbewijs. Enig idee waar dat mee te maken zou hebben?
     
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Kan van alles zijn: credit score, steekproef, hoeveelheid BKR toetsen in een bepaalde periode, leeftijd, woonsituatie.

    Er kan dus een trigger zijn, maar ook gewoon steekproef.

    Overigens was ik reeds in het bezit van een gewone Visa kaart. Ik had verwacht dat dit tot problemen zou leiden bij de acceptatie, maar niet dus.
     
    danfl44 vindt dit leuk.
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Voor
    Een captain die oplet :)
     
    RobertFB, lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  12. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
  13. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Heb laatst antwoord gekregen: er komen voorlopig géén referralmogelijkheden.
     
  14. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb ze eerder deze week gebeld omdat ik nog steeds niks binnen had (na ongeveer 2,5 week wachten). Blijkt dat ze ook van mijn vrouw alle gegevens nodig hebben, ook al hoeft die geen kaart en zou de kaart gelinkt worden aan mijn rekeningnummer. Ik ben dit nog niet eerder tegengekomen bij creditcardaanvragen of andere kredietmogelijkheden buiten mijn hypotheek om.

    Persoonlijk vind ik het nogal ver gaan voor een limiet van € 5000 en heb de aanvraag dan ook geannuleerd.
     
  15. Ein_Kessel_Buntes

    Ein_Kessel_Buntes Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Ik hoefde verder niets speciaals in te leveren, maar de fraudedetectie lijkt wel wat gevoelig te zijn.

    Van het weekend wat Revolut en Curve-transacties gedaan (in mijn eigen woonplaats) voordat-ie in de beveiliging schoot, nog geen € 500 in totaal. Je kunt ze niet bellen in het weekend, dus eerst maar zo gelaten.

    Vanmiddag belden ze om de transacties te verifiëren en me op het hart te drukken dat ze graag vooraf verwittigd wilden worden bij hoge omzetten in het buitenland (niet dat € 500 nou zo extreem is, lijkt me).

    Op mijn tegenvraag hoe ze zich dat voorstelden met deze kaart die bij uitstek geschikt is voor veel-reizigers kwam niet echt een antwoord, behalve dan dat met name buiten Europa snel in de gevarenzone kwam.

    Goed, de Duitse kaart geeft nu even meer punten dus ik kijk het nog wat aan, maar vooralsnog niet echt een profi gevoel bij Qander.
     
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Inmiddels de eerste maandafrekening ontvangen, miles zijn ook al bijgeschreven.
     
  17. Bento

    Bento Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb momenteel een VISA van Qander via mijn prive rekening bij KNAB. Ik vind het een waardeloze tent eerlijk gezegd. Ze doen vreselijk moeilijk over de limieten en ondanks dat ik kan aantonen een X bedrag per jaar te verdienen willen ze niet meer dan €5000 per maand aan limiet geven.

    AMEX heeft een dynamische limiet en volgens de website is dat op mijn kaart nu €30.000. Niet dat ik dat nou nodig heb maar minimaal €10.000 vind ik wel een veilig gevoel op reis, zeker als je medische kosten moet betalen.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  18. sebas_ly

    sebas_ly Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb de M&M Visa Gold van Qander nu net een week en ben vooralsnog positief. De aanvraag is vrij poedig verlopen en ik had de kaart na 10 dagen in de brievenbus. De welkomstbonus en en lounge voucher zijn een paar dagen na activatie ook al in mijn miles&more account bijgeschreven.
    Mijn eerste gebruik van de kaart was gelijk in het buitenland, wel in Euro, en de eerste twee keer ging het ook gelijk goed. Alleen bij een onbemande pomp is de kaart afgewezen, en dat terwijl vooraf een maximum van 40EUR heb aangegeven bij de automaat.
    Het goede nieuws daarentegen is dat ik zojuist zonder problemen mijn Revolut account heb opgeladen!
    Het plan is om hiermee wat vaste rekeningen te gaan betalen en zodoende ook miles te genereren met mijn vaste lasten.
     
    lloydje33 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  19. sebas_ly

    sebas_ly Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Kleine update hiervan; het werkt goed!
    Ik kan probleemloos mijn Revolut account opladen met de m&m Visa en vervolgens rekeningen betalen via overboeking naar IBAN.
    Tip voor een mooie betaling; je zorgverzekering jaarpremie! (mits je verzekeraar betaling via acceptgiro of overboeking ondersteunt en je tussentijds van betaalwijze kan switchen, bij Anderzorg was dit geen probleem)

    Ook heb ik inmiddels de eerste afrekening gehad en zijn de miles keurig bijgeschreven in mijn account.
    So far dus wel tevreden met de kaart van Qander.
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2019
    rhw en Daan3 vinden dit leuk.
  20. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Heb je bij Revolut geen sterling account en hoe zit het met de conversie naar euros?
     

Deel Deze Pagina