Nederlandse Miles en More Visa kaart (samengevoegd)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door RobertFB, 4 okt 2018.

  1. Dikzie

    Dikzie Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Afgelopen week kreeg ik een mail van de Miles en More Visa kaart.

    https://www.miles-and-more-creditcard.nl/landingpages/voordelen-news

    Deze kaart was al geruime tijd in het buitenland verkrijgbaar, maar nu ook in Nederland.

    Deze kaart is de Visa tegenhanger van Flying Blue. In dit geval van de Lufthansa groep (Star alliance). Je spaart hiermee Miles voor Miles en More.

    Iemand al aangevraagd en misschien zelfs ervaring mee?

    Voor en nadelen t.o.v. De flying blue kaart?
     
  2. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    3 miles per €4 met gold.
    10k miles lijken zo'n 40 euro waard. De waarde van vlucht awards kan ik moeilijk inschatten omdat de belastingen en toeslagen exclusief zijn en pas zichtbaar zijn indien het aantal miles behaald is..
    Verzekering heeft €50 eigen risico (niet op vertraging/gemist vertrek). Minstens 50% van de reis- en verblijfkosten moet met de creditcard zijn betaald.
    Loungetoegang met Gold eenmalig gratis en alleen indien met Lufthansa Group wordt gevolgen.
     
  3. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Is al een topic over. Meteen aangevraagd afgelopen week. 10k mijlen is toch weer leuk (schat ze wel wat hoger in dan 40 euro :)) en de loungetoegang toevallig goed te gebruiken binnenkort.

    @FlyRemco, de toeslagen kun je in ITA zien. Wat jij bij een award ticket extra betaalt is in het geval van Lufthansa alles behalve de ticketprijs.
     
  4. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    Lijkt in dit geval juist andersom. Ticketprijs is €25 vd €105..
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • Zurich.png
      Zurich.png
      Bestandsgrootte:
      32,7 KB
      Weergaven:
      27
  5. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Dat is niet zo vreemd hoor. Je ziet op tickets naar amerika ook wel eens ticketprijzen van een tientje. Het grootste deel van de prijs zit hem dan in de zgn Carrier-imposed surcharges, ook wel brandstoftoeslag (meestal YQ). Dit gaat itt belastingen gewoon naar de maatschappij. Bij bepaalde award tickets rekent een programma deze door, bij andere weer niet. Bijvoorbeeld: FB rekent YQ op Delta awards náar Amerika, maar niet vanúit Amerika. En wel op AF/KL vluchten van én naar Amerika.

    De YQ bij longhaul business tickets van AF/KL zit meestal rond de 200 euro per enkeltje, eco rond de 100. Sommige maatschappijen hebben percentueel een veel groter deel van de ticketprijs vastgelegd in YQ (Emirates), andere maatschappijen hebben helemaal geen YQ. Ook zijn er landen die YQ verbieden bij vertrek uit dat land (Brazilië). Maargoed, zoals je hier ziet, bij bepaalde programma's lonen shorthaul awards niet, zeker op economy tickets.
     
    Marcob en FlyingFonz vinden dit leuk.
  6. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Ze laten er bij Qander geen gras over groeien... Visa card aangevraagd en ik heb hem nu al in huis
     
  7. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Net de card binnen - beetje te vroeg om al ervaring mee te hebben. Maar Visa wordt veel meer geaccepteerd dan Amex, dus ik ben van plan hem als "tweede optie" te gebruiken. Heb overigens al jaren ook de Duitse M&M Mastercard, maar die levert maar 1 mile per twee euro op - bij deze Visa card krijg je 1 mile per 1,33 euro.
     
    Dikzie vindt dit leuk.
  8. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Je krijgt bij de Gold versie ook toegang tot het Bongo Wifi netwerk - zie ik nu pas
     
  9. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Heb een reactie gehad, het is inderdaad enkel voor mensen die in Nederland wonen
     
  10. Dikzie

    Dikzie Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor de reacties.

    Ik overweeg hem zelf ook omdat ik voornamelijk met Lufthansa en United vlieg.. Daarnaast ook een betere acceptatie t.o.v. Amex...
     
  11. Dikzie

    Dikzie Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Vraag mij toch af of het sparen wel optimaal gaat als je twee CC gebruikt. Je spaart dan tenslotte met beide kaarten twee maal zo langzaam... En als je de Visa kaart enkel als backuo gebruikt, vraag ik mij af of dit de maandelijkse kosten wel rechtvaardigd..

    Iemand een mening over?
     
  12. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Het is natuurlijk altijd het beste het sparen op een enkel programma te concentreren, voor mij is dat Flying Blue, dus de Amex card. Maar omdat Visa veel breder geaccepteerd wordt kun je in die gevallen toch sparen, in dit geval voor Miles&More. Ik gebruik Visa dus alleen als Amex niet geaccepteerd wordt. Omdat ik mijn cards veel gebruik, ook zakelijk, rechtvaardigt dat mij mij wel de kosten, maar dat moet ieder voor zichzelf bepalen.
     
  13. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Je kunt hem de eerste zes maanden gratis proberen, dan weet je of het de moeite waard is
     
  14. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    IDEM. spaar ook het liefst bij AMEX zodat ik vrije keuze heb naar welk programma ik transfer. Maar idd voor de NON-AMEX acceptanten is het prettig om een VISA te hebben die ook wat puntjes oplevert. .. zeker als het daarnaast ook nog er voor zorgt dat mijn Miles & More punten niet meer verlopen :)
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  15. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Razendsnel bij de Visa card: een dag nadat ik de kaart geactiveerd had zijn de 10.000 miles bijgeschreven
     
  16. Dikzie

    Dikzie Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Je zit er toch een jaar aan vast?
     
  17. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Ook binnen. Of hadden we even moeten wachten op de eerste referral bonussen..?
     
  18. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ja, wie weet...
    Maarja, iemand moet toch de referral links kunnen plaatsen ;)
     
  19. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ik heb het nagevraagd over de referrals, hopelijk bestaan die, kan ik mijn familie opnieuw lastigvallen :cool:
    Die 10k stonden er razendsnel inderdaad.
     
  20. Ein_Kessel_Buntes

    Ein_Kessel_Buntes Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Hier was de kaart ook binnen.

    Vanochtend eerst maar eens gebeld om een kaart zonder hr/mw voor de naam, kan zonder problemen gewijzigd worden. Nieuwe kaart duurt natuurlijk weer een paar dagen.

    Let op: telefoonnummer klantenservice staat verkeerd in de brief, moet 073 - 646 xxxx zijn in plaats van 073 - 645 xxxx.

    En voor mij is de kaart een goede aanvulling op de Hilton DKB-kaart waar de eerste € 20.000 van het jaar altijd op gezet worden. Dan komt de M&M kaart weer tevoorschijn, evenals als de Hilton DKB-kaart tegen de limiet aan zit. Ik heb geen AMEX kaart meer, eerst maar eens alle FB-punten op maken (klanten vliegen tegenwoordig liever Low-Cost en zelf vlieg ik het liefst *A).
     

Deel Deze Pagina