Nederlandse Miles en More Visa kaart (samengevoegd)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door RobertFB, 4 okt 2018.

  1. bartkramer

    bartkramer Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    We zijn alweer enkele maanden verder... Is het iemand nog gelukt om een Duitse M&M kaart aan te vragen toevallig?
     
  2. Nixxin

    Nixxin Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Op de site van miles-and-more kan je een
    Miles & More Blue Credit Card aanvragen.
    Is het iemand gelukt om deze CC kaart aan te vragen ?
    Er staat "Niederlande" tussen.
     
  3. bartkramer

    bartkramer Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Hier nog steeds als vanouds denied op de laatste pagina van de aanvraag. Verder staat er op de nederlandse pagina ook nog geen cc product.
     
  4. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben bang dat deze pagina nooit is bijgewerkt…
     
  5. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    844
    Leuk Bevonden:
    389
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie dat Miles & More wel in België een creditcard aanbiedt. Zal eens checken met het persteam wat hun plannen zijn voor de Nederlandse markt.
     
    ppt, Bjorn, jphorn en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. mijora

    mijora Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Stom toevallig dat ik vandaag mijn research hervat en dat ik op de homepage van Insideflyer dit artikel van vandaag lees: https://insideflyer.nl/voorlopig-geen-miles-more-creditcard-in-nederland/

    Misschien zijstapje en als het hier niet mag, let me know. Maar ik neem aan dat mensen (ik iig wel) via deze thread vooral zoeken naar een visa of mastercard alternatief voor de Amex Flying Blue card, omdat deze zo verrekte weinig wordt geaccepteerd hier in NL en niet via Curve/Revolut kunnen. Ik heb een aantal US en UK banken benaderd zoals Chase, ik ben op diverse buitenlandse KLM site aanbiedingen tegengekomen, zoals Noorwegen, Luxemburg, maar tot nu toe vang ik overal bot, omdat je overal of een echte resident moet zijn, of lokale adressen (die ik niet heb) of andere zaken (tax related oid).

    Nu kreeg ik via de Zwitserse aanbieder Viseca achter de KL kaart die hier wordt aangeboden: https://www.flyingblue.ch/en/financial/details/viseca-world-mastercard zowaar een positieve reactie terug nav mijn vraag dat het online niet lukte ondanks dat de KL site benoemd dat je geen resident hoeft te zijn. Ik kan de aanvraag per post doen, ik moet alleen wel een Zwitserse bankrekening hebben.

    Dus ben ik me daarin aan het verdiepen en kwam ik deze site https://www.monito.com/en/wiki/how-to-open-a-bank-account-in-switzerland#alternatives tegen die een aardig overzicht geeft. De traditionele banken nogal duur (zacht uitgedrukt, nav hun overzicht vraagt de goedkoopste zonder een 5 of 6 figure deposit zo 350 eur aan jaarlijkse kosten!). Er worden neo banken genoemd, ik heb al een Revolut rekening dus leuk dat ik dingen kan doen in CHF, maar daarmee heb ik nog geen lokale bankgegevens. Wise schijnt dit wel aan te bieden, maar helaas net niet weer voor Zwitserland, wel jammer als je het artikel in 1e instantie leest, maar na beter lezen benoemen ze alleen een EUR rekening die je vervolgens in Zwitserland zou kunnen gebruiken, again not what I'm looking for. Neon bank is de laatste die ze noemen, maar heb je wel weer een Zwitsers adres nodig.

    Iemand ervaring hier met het verkrijgen van een Zwitserse bankrekening?
     
  7. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    844
    Leuk Bevonden:
    389
    Trofeepunten:
    63
    Klopt helemaal! Ik had navraag gedaan bij mijn contacten bij Miles & More. Het korte verhaal is dat er te weinig creditcards uitgegeven werken en dat de partner die het in Nederland verzorgde zich had teruggetrokken. Ik heb het vermoeden at vooral het laatste meespeelt. Want in veel andere landen is de kaart wel beschikbaar. Ze waren ook redelijk duidelijk in het feit dat een verblijfsadres in het land van aanvraag verplicht is. Dus voorlopig verwacht ik de kaart helaas niet in Nederland.
     
    ppt vindt dit leuk.
  8. E**

    E** Newbie

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    https://wise.com/

    Werkt ook voor Amerikaanse Credit Cards, geen garantie maar je kan het proberen. Gewoon registreren met NL gegevens en dan Swiss account openen, is gratis.
     
  9. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Ik heb dit pad een aantal jaar geleden bewandeld en bank rekening openen is niet zo moeilijk als je met gegevens (paspoort, loonstrook, brief belastingdienst) een bank binnenloopt. Echter het zijn de extra kosten die het de moeite niet waard maken. De FB Mastercard in CH heeft 3% koersopslag en kosten bankrekening (zelfs Amex is lager). Dat betekent dat al je uitgaven niet in CHF 3% duurder zijn (ook euro uitgaven), dus tenzij je veel geld in Zwitserland uitgeeft, is het de moeite niet waard.
     
  10. NGX

    NGX Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Wellicht dat het weer interessant wordt om deze kaart in Nederland aan te bieden zodra wij volledig zijn overgestapt van het Maestro en V Pay naar MasterCard/Visa Debit (Project Debit Card Acceptatie). Dit is volgens mij hetzelfde netwerk als de reguliere creditcards. Echter lees ik dat de betaalterminals onderscheid kunnen maken tussen debit en credit. Het is dan ook niet uit te sluiten dat je wel met je debit MasterCard/Visa kan betalen, maar niet met je creditcard.
     
  11. mijora

    mijora Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Tnx voor je reactie and agree met die kosten nu ik nog ff wat meer tijd eraan heb besteed. De mega extra kosten of saldo wat je er moet hebben, exchange rate shit omdat je continu tussen EUR en CHF moet switchen etc, nee dit wordt hm niet. Voor dat geld is het voordeliger en makkelijker om gewoon stomweg miles te gaan bijkopen zou je haast zeggen. Een EUR land zou het wel makkelijker maken.

    Kwam ik inderdaad ook tegen in mijn zoektocht, maar hier https://wise.com/gb/multi-currency-account/ staat bij het lokale bankgebeuren geen Zwitserland tussen. Maarre een manier gevonden via Wise voor Amerikaanse creditcards? Please do tell!

    Heb ik ook al aan zitten te denken, omdat we dan wel meer met de rest vd wereld gelijk getrokken gaan worden, niet meer zo'n last van het maestro gebeuren.


    Heb een tijd terug ook nog contact gehad mbt de Luxemburgse versie van de M&M kaart, loopt via Spuerkeess Direct en die gaven aan: "You need to have a link to Luxembourg (main residence or working place) and a salary account to receive the Visa Platinium Miles and More card."
    Nu heeft mijn werkgever al een tijdje iets op de road map staan om zaken te gaan doen in BE en LX, maar LX zal niet vooraan staan, als het al een keer opgepakt gaat worden. Kan daar nog es een balletje opgooien. Of nog wat rondvraag doen bij mijn collega's aangezien mijn team tegenwoordig behoorlijk internationaal en remote verspreid zit. Maar ben voorlopig weer door de ideeën heen.
     
  12. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Helaas in Polen ook niet meer beschikbaar sinds vorig jaar. Uit coulance hebben ze nog wel een jaar miles protection gegeven, maar dat is na september ook over :(

    Als ik op de site van M&M op tions klik kom ik op de DE site waar ik keurig het hele formulier kan invullen om dan een mailtje (of bericht) te krijgen dat die kaart alleen voor inwoners van DE is:(
     
  13. Nixxin

    Nixxin Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Als ik de cc aanvraag formulier bekijk van IHG en Marriott kunnen wij die ook niet aanvragen heb ik het idee. Een Capital One Venture cc lijkt mij ook interressant, als ik het goed begrepen heb, kan je punten overzetten naar verschillende frequent flyer programma's, Hierbij kan ik als niet "U.S. citizen" en "Non-Resident Alien" ons land uit kiezen. Iemand hier ervaring mee ?
     
  14. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Creditcards aanvragen in de VS is best ingewikkeld. @danfl44 heeft een mooi artikel op zijn eigen blog hierover.
     
    Vliegende_Keep, danfl44, Amsterdam en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina