Miles Miles Miles

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door upup, 2 mei 2018.

  1. upup

    upup Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Als complete nieuweling op het gebied ben ik de laatste week volop aan het lezen over Frequent Flyer programma's, waar je kunt berekenen hoeveel miles je krijgt en aan welke airline je die het best zou kunnen toeschrijven etc, nou jullie kennen het wel... De mogelijkheden zijn eindeloos en de meningen zijn meestal gebaseerd op persoonlijke voorkeuren van mensen die al veel hebben gevlogen ( ik ook wel maar nooit gespaard :( ). Dit maakt het kiezen echter niet makkelijker.

    Wat ik echter eerst onder de knie wil gaan krijgen is het vinden van goede deals dmv Fuel Dumps of error fares en wat nog meer zij. Eerst maar eens gaan zoeken/ leren en bij goed gevolg boeken dus.
    Ik wil natuurlijk wel gelijk beginnen met sparen als ik weer ga vliegen. Wat is jullie advies voor iemand die nog geen voorkeur heeft qua spaarprogramma/alliance, is er een plek waar je sign up bonussen kan vinden, maakt het uit via welke maatschappij je je aanmeld voor een programma etc ?

    alvast bedankt !!
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Allereerst hartelijk welkom hier op InsideFlyer NL!

    Om even je vragen op te delen in stukjes begin ik met je vraag over je recent gemaakte vluchten. Als je nog geen lid bent maar toch hebt gevlogen kun je bij de meeste maatschappijen toch retro claimen. Bij de meeste maatschappijen staat dit op de website vermeld in welk tijdsbestek het is.

    Zie hier nog een artikel over travel-hacking geschreven door @jongesander

    Ook begin je over error-fares en fueldumps. Let erop dat er vandaag de dag er niet meer zoveel zijn als een paar jaar geleden. Mocht je er ooit een tegenkomen hou er dan rekening mee dat een airline de fare altijd can cancellen.
    Tips voor goede deals vind je op sites als FlyerTalk en SecretFlying. Daarnaast zijn er nog wat andere sites die je zelf kan vinden met hulp van Google.

    Om op je vraag te komen of er per maatschappij een perfect programma is kan ik kort zijn, die is er namelijk niet. Elk Frequent Flyer programma heeft voor en nadelen.
    Laat ik voor de 3 grote allianties even de meest gebruikte/relevante op een rij zetten.
    OneWorld:
    BAEC
    (British Airways Executive Club) hier is onlangs een hele handleiding over geschreven door @TheoS.
    Ook zou je nog kunnen kiezen voor het programma van American Airlines (AAdvantage). Deze was in het verleden populair vanwege hoge earnings en lage redemptions maar dit is inmiddels verleden tijd.
    Star Alliance:
    Lufthansa Group Miles and More het programma van de Lufthansa Group waaronder Lufthansa Swiss en Brussels Airlines.
    Aegan Airlines Bonus Miles (Bekend vanwege de snelle route naar Star Alliance Gold)
    Skyteam:

    Flying Blue Het programma van Air France en KLM. De meest bekende waarschijnlijk.
    Delta Skymiles Als je echt veel long haul vliegt kan dit interessant zijn aangezien dit programma werkt met afstands charts en niet met XP of TP.
    Daarnaast heb je ook nog programma's van airlines die niet tot een alliantie behoren. De bekendste voorbeelden zijn daarvan: Etihad Guest, Emirates Skywards en Alaska Airlines.

    Mocht je nog vragen hebben dan kun je ze hieronder stellen. Daarnaast mag je me altijd een PM sturen.
     
    TheoS, jongesander, JDE en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. upup

    upup Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Thx voor de uitgebreide reactie !

    Heb nog geen tijd gehad om al je linkjes door te lezen maar ben hier nu al erg blij mee. Vanuit het niets is er nogal veel te leren/lezen en het is erg prettig om sommige dingen maar gewoon aan te nemen van mensen die er al tijd in hebben gestopt. Ga me dus maar gewoon aanmelden bij een aantal van de de door jou genoemde algemene voorkeuren en mijn tijd vooral in het uitpluizen de manieren om leuk geprijsde trips te vinden.

    Is het nog wel de moeite waard om je te verdiepen in fuel dumps en milage runs etc of is dat bijna dichtgetimmerd ?
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Ik zou je persoonlijk adviseren om niet te zoeken naar fuel dumps. Deze zul je amper tot niet vinden. Voor Mileage Running wisselt het heel erg. Het is niet meer zo makkelijk als vroeger maar als je beter bekend bent in dit wereld verschijnen er regelmatig leuke deals. Een voorbeeld van vorig jaar was de zogeheten Sake Fare. Dit was een business class retour naar Tokio tussen de 600-800 euro.
     

Deel Deze Pagina