Miles kopen /bonus/waarde

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door EBakker, 13 dec 2019.

  1. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Deze week ontving ik van FB een mail over mijlen kopen met een extra bonus oplopend tot 75%. In eerdere posts wordt er nominaal gerekend met een bedrag van 0,01 per mijl. Met andere woorden 10.000 mijl zijn ongeveer 100 euro. In de mail van FB betaal je voor ongeveer 18.000 mijl + 10.800 = 28.800 mijl: 495 euro. Heb ik nou een verkeerd rekenvoorbeeld of zijn de bedragen in de mail van FB correct?
     
  2. Mathijs

    Mathijs Newbie Premium Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    De waarde van €0,01 / mijl als indicatie wanneer je miles uitgeeft. Die cent is wat een mile over het algemeen waard is. Dit is een gemiddelde, soms is het meer, soms is het minder. Het ligt er aan wanneer en waar aan je je miles uitgeeft om de daadwerkelijke waarde te bepalen.

    De aanschafwaarde in je voorbeeld is normaal gesproken €0,0275 / mile, maar met deze actie €0,017. De aanschafwaarde is dus ook met deze actie hoger dan de gemiddelde waarde. Gemiddeld genomen is het dus niet interessant om nu heel veel miles bij te kopen.

    Het kan echter gunstig zijn om dit te doen wanneer je tekort komt voor een reward. Dan moet je het sommetje maken of bijkopen van miles i.c.m. je huidige miles goedkoper is dan de normale prijs. De waarde van je huidige miles zet je dan op €0,01. Hou er dan ook rekening mee
     
    EBakker vindt dit leuk.
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Ik zou die 1 cent per mijl alleen gebruiken als leidraad voor fun flights: dwz die route op die ongunstige dag met overstap die je anders niet zou boeken.
    Als je voor de komende 10 vluchten die je boekt bij Skyteam je ticketprijs in een excelletje zet en dan het equivalent in miles + tax, zul je zien dat je eerder tussen de 0,002 en 0,005 / mijl uitkomt. Dat is dan je reële waarde van de miles, die 1 cent is de symbolische waarde.
     
    EBakker vindt dit leuk.
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    De waarde van miles is enigszins arbitrair. Ik heb daar in dit (klik) artikeltje op mijn blog ook eens iets over geschreven.

    Ik zou adviseren alleen miles te kopen als je een bepaalde award op het oog hebt. En ook dan zou ik eerst kijken wat een award bij een ander programma kost en welke voorwaarden daar bij komen kijken. Bij sommige programma's kun je bijvoorbeeld een stopover inbouwen op een enkeltje, zoals Alaska en Singapore Airlines.

    Momenteel kun je bijvoorbeeld ook vrij voordelig punten kopen bij Iberia (€ 0,0116 per Avios). Die is - Promo Rewards daar gelaten - soms ook wat gunstiger qua aantal benodigde punten.
     
    beuse242, Goldfly, Johan10 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Petje af! wat heb je een mooie en overzichtelijke site gemaakt, heel erg bedankt en fijn dat je anderen hierin laat delen.
     
    Godenzoon14 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  6. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    De waarde van miles is wat arbitrair, maar vooral ook heel persoonlijk. Als jij wel eens retourtjes in J koopt voor 5k, die voor 120k miles retour te boeken zijn, dan ligt de waarde uiteraard een stuk hoger. Als je alleen J vliegt op puntentickets maar zelf nooit meer dan 1500 aan een retourtje zou uitgeven, moet je de waarde niet overschatten.
    Ik zou zelf eigenlijk nooit miles kopen via deze actie.
     
    Goldfly, Godenzoon14 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Kijk daar doen we het voor. Bedankt!
     
    beuse242, lloydje33, Vliegende_Keep en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina