Miles achteraf laten crediten

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door Fripsmaster, 25 mei 2016.

  1. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Stel:
    ik heb een vlucht geboekt met MH en heb daar bijv. mijn FF van BA ingevuld. Nu blijkt nadat ik de MH vlucht heb gevlogen dat ik geen punten voor deze vlucht krijg bij BA. Kan ik dan bijvoorbeeld (met dank aan wheretocredit) de miles crediteren bij een ander programma, bijv. EK, waar ik voor de MH vlucht wel punten krijg?
    Alvast dank voor de hulp!
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Zou in principe moeten kunnen. Ligt eraan of het tweede programma 'ziet' of er al punten zijn toegekend. Als het systeem ja/nee is dan zou er bij een creditering van 0 punten problemen op kunnen treden.
    Ik zou het gewoon proberen en eventueel escaleren naar de klantenservice met screenshots van je BA account.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Ter info: ik had op mijn vlucht van BRU naar BSL met SN mijn O6 Gold gebruikt. Ik kreeg daar geen miles voor, dus ik dacht laat ik ze bijschrijven bij EY. Een tweet naar EY en de miles waren bijgeschreven. :)
     
  4. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Dit ook gehad met een vlucht van ist naar bru, 0 miles bij m&m en daarna wel bij m&s
     
  5. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Nog eentje:
    ik vlieg binnenkort met LH en SK en gebruik mijn Amigo *A Gold. Ik wil wel genieten van priority bagage, prio boarding, etc. maar ik wil dat de punten niet bij worden geschreven bij O6. Ik zie bij wheretocredit dat mijn boekingsklassen voor beide vluchten punten opleveren bij Amigo en ik wil ze liever stallen bij TP of SK. Is dit mogelijk? Of moet ik de koffer laten labelen met prio bij de check-in en dan vervolgens in de lounge o.i.d. mij FF nummer veranderen?
     
  6. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Uiteindelijk heb ik gewoon gezwaaid met mijn *A Gold pas bij check-in voor priority label, priority boarding en de lounge. Punten zijn gestald bij SK.
     
  7. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Nu wil ik mijn BA miles laten crediteer bij AB. Maar ik heb mijn LA nummer ingevuld om de Emerald voordelen te krijgen zoals gratis stoelen kiezen. Helaas kon ik mijn nummer niet wijzigen in Manage My Booking bij BA. Nu kwam ik dit trucje tegen. En het werkt! #abrakadabra
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina