Mileageplan

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door Sanne von Kriegenbergh, 18 okt 2016.

  1. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Na de devaluatie van AA dit jaar ga ik me niet opnieuw kwalificeren voor AA Executive Platinum. Ik las vandaag onderstaand artikel van Ben Schlappig over status matchen naar Alaska Airlines:

    http://onemileatatime.boardingarea.com/2016/10/17/alaska-airlines-status-match/

    Aangezien zowel OneWorld en Skyteam regelmatig mooie C fares hebben en beiden allianties een aantal member airlines hebben die partneren met Alaska Airlines vroeg ik mezelf af,... wellicht mooi alternatief voor Aadvantage. Wat vinden jullie is Mileageplan een mooi alternatief voor Aadvantage om miles te stallen?
     
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik heb hier een tijdje geleden een artikel over geschreven op de frontpage. Ik ben van mening dat het een interessant programma kan zijn, maar de mogelijkheden voor awards tickets vanuit Europa zijn beperkt.

    Ik zou het niet als eerste programma gebruiken, maar secundair. Met een paar reizen in business kan het aantal miles wel oplopen door elite status.

    De status match van @Lionell is afgewezen, waarschijnlijk omdat hij niet in de VS woont.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Klopt zonder me echt een reden te geven werd m'n status match request afgewezen.
     
  4. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Gisteren mijn Mileageplan gelinked aan mijn Virgin America Elevate account.... vandaag al 10.000 gratis Mileageplan miles in mijn account, puur voor het linken :) Ik zeg nog 60k te gaan voor een leuk F award :p
     
    lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Hier ook gedaan. toch lekker 10k in the pocket zonder er iets voor te doen...
     
  6. vaanie

    vaanie Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Precies is snel verdiend zo bij alaska airlines! Wellicht toch nog eens interessant om die businessclass vlucht FRA - MAD te boeken bij LATAM als ik bij alaska de miles kan sparen.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Helaas ik kreeg de volgende melding: Unfortunately, you are not eligible for this Mileage Plan bonus offer.
     
  8. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Hmm , zijn je accounts al wel gelinked?
     
  9. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Krijg steeds dezelfde foutmelding na linken vooraf ingevulde gegevens.

    We're experiencing a problem and didn't receive your information. Please resubmit it now. If the problem persists, we ask that you try again later.

    Iemand zelfde probleem?
     
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja die had ik aan elkaar gelinked.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  11. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Probeer anders even via twitter contact op te nemen met Alaska. Hier kunnen ze wellicht het probleem voor je oplossen.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  12. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Hier ook gelukt. Iemand ook spg points via Virgin naar Alaska airlines getransfereerd?
     
  13. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Wat punten bij gekocht na de Virgin actie en nu van plan een reward ticket te boeken van Azie naar Auckland ( New Zealand ) met Cathay. Hong-Kong-Auckland in business voor 30000. Vraag: In de Award chart van Alaska Airlines voor Cathay wordt heel Azie als 1 gebied aangeduid. Kan ik voor hetzelfde aantal miles ook Bangkok-Hongkong-Auckland boeken met dus de "gratis" stopover in Hongkong? alvast dank!
     
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Volgens mij niet. In de award chart staat dat je van Hong Kong naar Australië vliegen.

    Je zou natuurlijk beschikbaarheid kunnen zoeken en het gewoon proberen.
     
  15. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    bes
    thanks! ga eens kijken wat er mogelijk is. Zal een paar alternatieven achter de hand houden als ik ze bel.
     
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Momenteel kun je weer miles kopen met korting bij Alaska. Voor wie nog niet zo bekend is met dit programma: op mijn blog (klik) heb ik er een stuk je over geschreven.
     
    Didier13 en lloydje33 vinden dit leuk.
  17. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Er is momenteel (klik) weer een actie waarbij je max. 50% bonusmiles krijgt bij Alaska.
     
    Didier13 en lloydje33 vinden dit leuk.
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Je kunt nu ook Alaska Mileage Plan miles inzetten voor QR award tickets. Het aantal benodigde miles valt me helaas tegen. Heb er hier een stukje over geschreven.
     
    lloydje33 en Fripsmaster vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina