Milaan vliegvelden

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Flying doc, 18 sep 2015.

?

Welke luchthaven gebruik jij het liefst?

  1. Malpensa (MXP)

    7 stem(men)
    53,8%
  2. Linate (LIN)

    6 stem(men)
    46,2%
  3. Bergamo (BGY)

    0 stem(men)
    0,0%
  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Vanochtend had ik het met @Innersoul over wat nu eigenlijk het prettigste vliegveld van Milaan is. Zelf heb ik de voorkeur voor Linate als het om Milaan zelf gaat maar de airliners die Malpensa aandoen maakt dat ook wel weer verleidelijk. Wat vinden jullie de fijnste?
     
    Innersoul vindt dit leuk.
  2. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Milaan <3 de stad heeft een speciaal plekje in mijn hart omdat het mijn eerste reis solo was! Met de Malpensa Express ben je, vind ik, redelijk snel in de binnenstad.
    Linate hoor ik goede verhalen over en BGY is uber lowcost had ik begrepen..
     
  3. Milanello

    Milanello Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    MXP vind ik echt een bagger-vliegveld. Té druk, parkeren is drama, en het ziet er niet uit. BGY is low-cost, maar vind ik wel een zeer prettig vliegveld. Redelijk modern, kleinschalig, prettig. Linate ben ik nog nooit geweest.
     
  4. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ik ben best wel te spreken over MXP. Lounges zijn wel ok en toen ik er afgelopen zomer was weinig rijen. Daarnaast is vervoer naar het vliegveld met de trein heel prettig!

    Lin staat bij mij echt op een blacklist. Mini lounges en verschrikkelijke security. Jammer dat KLM daar op vliegt.
     
    FlyingDutchman87 vindt dit leuk.
  5. morra

    morra Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Mijn eerste vlucht ooit was naar MXP.. de Easyjet terminal, dat is allemaal wel heel basic maar verder prima voor een budget carrier.

    Terminal 1 is op zich prima, geen lange wachtrijen en zeker vergeleken met FCO goed te doen :) Na de paspoort controle valt er overigens weinig te beleven.

    Wat ik wel nice vind is het uitzicht op de landingsbaan, zeker op een heldere dag met de alpen op de achtergrond!
     
  6. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Was afgelopen maandag op LIN. Enige voordeel vind ik dat je snel in de stad bent. Security is inderdaad verschrikkelijk, had vriendelijk gevraagd of mijn vriendin ook door de prio lane mocht maar werd meteen door de dienstdoende Italiaanse heks toegesnauwd dat dit absoluut niet kon. Lounge is zeer klein en aanbod eten/drinken erg slecht, alleen de espresso vind ik goed.
     
  7. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Dat de security drama is, geef ik @FlyingDutchman87 helemaal gelijk in!! Ligt er volgens mij ook aan dat de Italiaanse 'KMar' zich alles behalve vriendelijk, behulpzaam en behoorlijk Engelssprekend kan opstellen.
     
  8. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    De (Skyteam /Alitalia) lounge op LIN is inderdaad verschrikkelijk! Verder vind ik LIN wel een fijn vliegveld, security was tijdens mijn bezoek geen enkel probleem. Ooit ook op MXP gevlogen met Easyjet en dat was (op het boardingproces na) ook geen onaardig vliegveld.
     
  9. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.460
    Leuk Bevonden:
    2.305
    Trofeepunten:
    558
    Vraagje: wat is de beste manier om van LIN naar MXP te reizen?
     
  10. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Van Linate met de 'Air Bus' naar Centrale Milano (+- 25 minuten, 5 euro) en vervolgens met de Malpensa Express naar MXP (+- 50 minuten, 12 euro)
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  11. BOJ

    BOJ Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Linate voelt altijd zo klein, met het lage plafond. De SkyTeam lounge is vrij slecht, maar een verademing vergeleken met alle drukte in de paar eet tentjes. Het is goed om in de arrivals al wat te eten, na de check valt het erg tegen.
     
  12. Yoran Wijkstra

    Yoran Wijkstra Blue Tier Medewerker

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Twee keer in Milaan geweest, eerste keer met KLM op MXP gevlogen en tweede keer met Ryanair op BYG. De eerder genoemde Malpensa Express vond ik een uiterst goede manier om te reizen tussen airport en stad voor een prima prijs. Moet wel zeggen dat ik de verbinding van BYG naar de stad en v.v. ook erg snel vond verlopen. Of je nou vanaf MXP of BYG naar de stad reist per bus, reistijd is redelijk gelijk. Keurige bussen voor een paar euro enkele reis. Met LIN heb ik geen ervaring, paar jaar geleden ook al berichten gelezen dat het 'niet het beste vliegveld' zou zijn.
     
  13. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    malpensa for sure, jammer dat het zo ver van de stad ligt, linate is dan toch efficienter. heb eens mijn laatste klm vlucht vanaf malpensa gemist en moest toen op zoek naar een hotel, had geen zin om weer naar de stad te gaan en heb gewoon een taxi naar het dorpje malpensa gepakt. vond een geweldig leuk hotelletje waar een trouwerij aan de gang was en heb een wereldavond gehad.. dus ja, volmondig malpensa.
     
    Flying doc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina