Klopt allemaal, heb ook altijd deze strategie, maar ik zie meer en meer dat het toestel gewoon vol zit. Ik heb 2 vluchten naar ATH geboekt staan en de enige rij waar nog plek was is rij 7. 1 - 5 is BC, dan 1 rij ec+. Rij 6 - 14 is overigens voor 90% bezet en 14 en verder zo goed als leeg. Dus zijn allemaal vliegers die op basis van status voorin kunnen zetten lijkt me.
Toestellen zitten inderdaad voller, veel statuspassagiers ook uit de vs bijvoorbeeld, naast degene die sowieso al bc reizen, juist die groep zal sneller weer gaan reizen want covid is niet voor iedereen kommer en kwel, er is ook veel geld verdiend als je aan de juiste kant van de supply chain zit zeg maar. Gelukkig doe ik het meest vliegen op low yield bestemmingen waardoor de kans op een vrij plek naast mij toch nog vaak voorkomt.
Route: DUS-IST Wanneer: september Airline: TK Klasse: Eco Miles: Miles & Smiles Reden: Weekje Istanbul. Als het meezit vliegen we een week later verder naar Indonesië. Zo niet, dan gaan we eens kijken of we vanaf IST een andere leuke bestemming kunnen vinden. DUS was aanzienlijk voordeliger dan AMS en met A330 wel zo prettig.
Route: BRE-AMS-BON-AMS-BRE Wanneer: November Airline: KL Klasse: WBC Miles: FB Reden: Weekje werken + 2 weekendjes zon
Positioning: MUC-CDG-HEL-AMS-MUC Trip: HEL-CDG-AMS-CDG-DXB-CDG-AMS-CDG-HEL Wanneer: nu Airline: KL/AF Klasse: EC (positioning), BC (trip) Miles: FB Reden: deels XP run, deels weekje extreme hitte opzoeken
Uhhh, sorry voor de wellicht domme vraag (ik ben nog een rookie) maar wat is het verschil tussen positioning en een trip ?
Trip is geen bepaalde term, eerder mijn manier om te zeggen dat dit de hoofd reis is. Positioning is een vlucht pakken naar waar het ticket dat je geboekt hebt begint. Vaak is dit niet nodig omdat je gewoon in AMS of in de buurt begint, maar er kunnen redenen zijn waarom je dit wilt doen, bijv. als je een goedkope (vaak business class) vlucht heb gevonden vanaf een ander land en het de moeite waard is om daar eerst heen te vliegen. Dit is voor mij nu het geval, vandaar dat ik eerst een dagje naar Helsinki ga voordat ik doorvlieg naar Dubai.
Ik heb er lang over nagedacht maar de temperatuur houdt mij tegen... Ben erg benieuwd naar jouw ervaringen, wellicht is het toch nog het overwegen waard.
route: DUS-CDG-AMS-CAI / CAI-AMS-DUS wanneer: eind augustus airlines: KL/AF klasse: J miles: FB reden: alternatief voor USA bestemmingen (en nog maar wat XP bufferen op fantastische bestemming)
Kan ik me goed voorstellen! Ik zal er proberen aan te denken je even te laten weten hoe het was. Zijn de tickets nog beschikbaar?
Yes, vanavond overnachting in Hilton CDG en dan morgen met AF retourtje AMS (direct in hetzelfde toestel weer terug). Op de terugweg een overnachting in AMS (overstap van 23 uur), dus dat scheelt een hotelovernachting.
Route: AMS-VIE-IAS en V.v. Wanneer: Oktober Airline: OS Klasse: Business Class Miles: & More Reden: Voor het eerst sinds de pandemie naar ons appartement....
Route: BCN-CDG-SFO / SFO-AMS-BCN en positioneren AMS-BCN-AMS Wanneer: juli-augustus 2022 Airline: AF heen / KL terug Klasse: BC Miles: FB Reden: 4 weken roadtrip USA (en natuurlijk het mooie tarief van nog geen € 1.100 pp)
De star lounge is nog steeds dicht in shengenzone van AMS..kan ik nu net als vroeger alsnog de aspire in met OS?