Mijn volgende bestemming is:

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Sanne von Kriegenbergh, 2 aug 2014.

  1. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Route: VLC-AMS / AMS-YYC / YEG-YYC-AMS / AMS-BIO en positioneren AMS-VLC / BIO-AMS
    Wanneer: december 21 / januari 22 / april 22
    Airline: KLM (en 1 segment WestJet)
    Klasse: BC
    Miles: Flying Blue
    Reden: Wintersport Canada. KLM BC tickets waren vanuit Spanje bijna 50% goedkoper dan vanuit AMS, dus mooie combinatie gemaakt met citytrips Valencia en Bilbao.
     
    KarinS, Pictor, Thijsk en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Mondkapjes worden slecht gedragen op straat en politie kijkt er ook niet echt naar, als je ze onder je neus houdt is het al stuk fijner en niemand kijkt er van op, ook de spanjaarden doen dit zelf. Buiten het feit dat de besmettingskans buiten nihil is
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Wat dat aangaande is men in Nederland wat nuchterder en heeft men nu besloten buiten geen verplichting omdat de besmettingskans dan dusdanig laag is dat dit niet opweegt tegenover het 'offer' wat gebracht moet worden.

    Het probleem is vooral dat men een dergelijke maatregel vooral in wil voeren om e.e.a. te kunnen handhaven, wat indertijd ook een burgemeester uit Rotterdam wilde.
    Wat men echter vergeet is dat het draagvlak voor het gebruik van een mondmasker wegvalt als je het te pas en onpas moet dragen waardoor men deze ook op plaatsen waar het eventueel wel nuttig zou zijn minder goed draagt. Hoewel de plekken waar het echt nuttig is eigenlijk te verwaarlozen zijn.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Route: AMS-CPH-AMS
    Wanneer: Augustus
    Airline: KL
    Klasse: Economy Comfort
    Miles: FB
    Reden: Ik wil vliegen en weer wat vouchers ingeleverd.

    Ik vlieg altijd samen met mijn echtgenote en boek dan een raam en een gangpad seat en hoop dat de middelste stoel vrij blijft. Dat kon deze keer niet, als ik een raam seat voor mij had geselecteerd, werd voor mijn echtgenote de gangpad seat geblokkeerd. De middelste seat kon ik wel selecteren. KLM heeft liever dat een gangpad seat of een raam seat nog even vrij blijft dan een middelste stoel. Ik kon wel 2 raam seats of 2 gangpad seats selecteren.
     
    Yoran Wijkstra, Pictor, Thijsk en 8 anderen vinden dit leuk.
  5. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Dit is al een aantal maanden zo. Echter alleen bij economy comfort stoelen, ga je verder achterin zitten dan kun je de middelste stoel nog steeds vrij houden.
     
    Thijsk, Carel1 en Ozzietukker vinden dit leuk.
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Het zou te maken kunnen hebben met het feit dat door covid men een paar dagen voor de incheck de middenstoelen achterin blokkeert, maar niet de ec en voorin stoelen.
    Vanuit de gedachte extra geld genereren wil je dan niet dat samenreizende passagiers de betaalde stoelen zo bezetten dat het minder aantrekkelijk is, want die middenstoel zal ik inderdaad nooit uit mijzelf selecteren.
     
    Thijsk en VinceG vinden dit leuk.
  7. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Klopt, dat is inderdaad de standaard momenteel bij het boeken via het web of via de app. Zodra je geboekt hebt, gewoon de platinum lijn of PA-lijn bellen en de stoelen uitelkaar laten halen, dan kun je weer gewoon een gangpad en raamkant stoel kiezen en de middenstoel vrijlaten, zonder bij te hoeven betalen. Niemand wilt de middenstoel hebben, zeker niet tegen de tarieven die KLM durft te vragen.

    Daarnaast, Economy Comfort blijft over het algemeen toch leeg (niemand betaalt daarvoor op intra-Europese vluchten), totdat ze moeten gaan upgraden omdat Economy al vol zit.

    Kortom: na de boeking meteen de plat- of pa-lijn bellen en stoel A&C vragen (Of D&F) ipv AB/BC/DE/EF.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Dank je wel Thijs, dat was ik ook van plan. Ik wacht even tot na Pinkster, dan is de PA lijn weer in bedrijf. Overigens gisteren ook keurig geholpen door de Platinum line. Een AF voucher werd weer eens niet geaccepteerd en de medewerkster heeft de boeking overgenomen en 15 minuten later kreeg ik de tickets per email. Alleen zou het niet accepteren van een AF voucher bij KLM natuurlijk niet mogen gebeuren.
     
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Dat heeft met de boekingssystemen te maken. De enige oplossing is dan bellen en dan lossen ze het op zoals ook bij jou gebeurde.
     
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik had precies hetzelfde gisteren. Ze moest de boeking overzetten naar het AF systeem. Bleef nog wel het probleem dat ze AF en KL vouchers niet kon combineren. Ik weet bijna zeker dat pre-corona het wel kon. Maar goed, had ook nog genoeg AF vouchers. Die van KL komen wel een keer aan de beurt.
     
    Thijsk, lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Met een vorige boeking had ik ook dat combinatie probleem. De PA lijn moest toen een voucher door het back office laten omzetten. In dat geval duurde het een paar uur voordat ik de tickets per e-mail ontving.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Vanmorgen even gebeld met de PA lijn en de stoelen werden direct omgezet naar D en F.
     
    Thijsk en ErwinLansing vinden dit leuk.
  13. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Route: AMS-CDG-AMS
    Wanneer: Morgen (28 mei)
    Airline: KL
    Klasse: Economy Comfort
    Miles: FB
    Reden: Werk
     
    Nielsdejongen, Pictor, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Route: AMS-DPS-AMS
    Wanneer: September
    Airline: KL
    Klasse: Economy Comfort
    Miles: FB
    Reden: Ik mis Azië! Het ziet er naar uit dat Bali in Juli weer open gaat voor (gevaccineerde) toeristen. Ook al is het niet mijn favoriete bestemming in Azië kan ik niet wachten om er naartoe te gaan.
     
    Yoran Wijkstra, EvdP, Nielsdejongen en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Route: JFK-HKG-CGK
    Wanneer: Eind april
    Airline: CX
    Klasse: First en Business
    Miles: award ticket
    Reden: duurt nog even maar 16 uren in F kijk ik na Covid erg naar uit. En het blijft schitterend dat dit voor 70.000 miles en een paar tientjes aan toeslagen allemaal kan.
     
    Daan3, Karsten1993, Yoran Wijkstra en 12 anderen vinden dit leuk.
  16. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    33
    Route: AMS-JFK en terug
    Wanneer: Begin September
    Airline: KLM
    Klasse: Economy
    Miles: FB
    Reden: Eindelijk weer wat om naar uit te kijken. Ik had New York altijd hoog op mn lijstje staan en vond dat het na deze rare tijd wel eens mocht gebeuren.
     
    Yoran Wijkstra, Timo, KarinS en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Er zijn mooie business Skyteam tarieven vanuit LHR naar San Diego (SAN), beschikbaar en heb leuke route geboekt voor eind dit jaar.

    Route: LHR - AMS - ATL - SAN & SAN - MSP - AMS - LHR
    Wanneer: December
    Airline: KLM/Delta
    Klasse: Business
    Miles: FB
    Reden: Erg mooi tarief voor £1114 en ruim 102xp, dan hopelijk ook nog x2 gaat. Ook omdat het mogelijk is t/m einde van het jaar evt. voucher of geld terug mogelijk is.
     
    VinceG, Marcob, Javadest en 10 anderen vinden dit leuk.
  18. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Mooie reis, ongetwijfeld lekker weer ook daar dan. Als je van de Marriott's bent is Hotel Republic San Diego, Autograph collection een fijn hotel op loopafstand van alle dingen in Downtown/waterfront.

    Heerlijke stad, ik wil ook!
     
    VinceG, michiel1 en Miya vinden dit leuk.
  19. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    324
    Trofeepunten:
    63
    Mooie bestemming! Skyteam heeft trouwens allerlei opties vanaf LHR en MAN voor pakweg 1100 GBP. Een open-jaw is ook mogelijk, zonder extra kosten.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  20. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik zie trouwens op dit moment ook dat bijna alle bestemmingen in de VS 1098€ kosten vanaf Parijs in business met American dit najaar/winter.

    Nu mijn partner nog zo ver zien te krijgen dat ie het weer aandurft, en beetje warm maken om een stukje om te vliegen :)
     
    Carel1 en Thijsk vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina