Mijn tien beste hacks voor televisies in hotelkamers

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door UnknownMember4379, 13 nov 2021.

  1. verwijderd
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 dec 2021
    Peter02, jphorn, ppt en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik had laatst iemand die denk ik jouw tips ook gebruikt, want de tv stond op Hongaarse (taal) instellingen, dat moet wel door iemand zelf zijn ingesteld in een Belgisch hotel. Voor mij hoeft dat niet zo nodig dat gasten zelf wat aan de tv rommelen.
     
    Menno en Javadest vinden dit leuk.
  3. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ja soms moet je er wat voor over hebben om je eigen TV te kunnen kijken.
    Heb al menig TV's in hotelkamers van de bevestiging afgehaald om bij de HDMI poort the kunnen komen. Ik heb een Mi Box S. Jammer van deze is dat die niet op usb power gaat, dus weer extra adapter mee....
    Die router is een goede tip! Ga eens kijken. Heb nu te vaak dat sommigen proberen te streamen via mijn mi Box (heeft ook chromecast ingebouwd).
    Een smartphone met infrarood is ook een goede. Dan heb je geen universele remote nodig.
    Het meest irritant zijn die hotels die de TV inbouwen en dus de HDMI niet bereikbaar is en ook geen externe connectie hebben. Dat zijn hotels waar ik direct een klacht indien dat ze mee moeten gaan in de 21e eeuw. Zijn vaak ook hotels met een belabberd zender aanbod.
    Dan maar weer op de laptop kijken. Is ook geen probleem, maar een lekker grote TV is toch fijner om te gebruiken.
     
  4. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Zelf neem ik altijd mijn 13 inch tablet mee voor netflix / ziggo / youtube etc. Binnen europa werk de telefoon dan eventueel als wifi hotspot als het hotel wifi brak is.
     
  5. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    En tegenwoordig kan je steeds vaker van je tablet/mobiel/laptop naar de TV streamen.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  6. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Fantastische tip, helaas net een dag te laat, dus heb net weer een uur verspilt om de Chromecast aan de praat te krijgen. Volgende reis ligt er een Fire in de koffer!
     
  7. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Leuk! was net in de buurt toen ze live waren gisteren.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    UnknownMember4379 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    @xprunner die router, werkt die icm wifi-netwerken die een inlogpagina hebben? Veel hotels, met name grotere ketens, hebben weliswaar gratis internet op een open netwerk, maar dat werkt pas nadat je op een aanmeldpagina je kamernummer en achternaam, of een bepaald wachtwoord intypt.
     
  9. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Vind de discussie omtrent Tv-gebruik in de hotelkamer wel interessant, zelf kan ik me de laatste keer niet herinneren dat ik de TV in een hotel heb aangedaan.

    Als ik iets wil kijken doe ik dat meestal op me Laptop of gewoon telefoon.
     
  10. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Met mijn Apple TV laatst voor het eerst tegen het wifi inlogprobleem aangelopen. Als je niet helemaal digibeet bent kun je dit oplossen door met een ander apparaat het MAC adres te ‘spoofen’ (even googlen, stelt niet veel voor). Dan kun je daarmee het inlogscherm voorbij en daarna zou je apparaat het inlogscherm moeten overslaan en zonder problemen inloggen op de wifi.

    Met een iPhone is dat helaas niet mogelijk door beperkingen van Apple, met een laptop lukt het wel. Die had ik natuurlijk niet bij me dus toen de iPhone als hotspot ingezet zoals @Bosbewoner ook al noemde als optie.
     
    VinceG en Daeni vinden dit leuk.
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Jah en dat werkt 9 van de 10 keer voor geen meter!
    Daarnaast moet je dan media kijken die online beschikbaar is.
    Ik heb overigens nu ook ineens dat NLziet het niet meer doet zonder VPN buiten Europa. Hier in Canada moet ik een VPN gebruiken.

    Dat beantwoord mijn vraag die ik je prive heb gesteld :D

    Mjah doe ik ook vaak hoor. Maar toch fijn om dingen op een groot scherm te zien waarvan de accu niet leeg gaat :D
     
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nee ik ga geen TV gegevens opzoeken van het hotel ;-) Zo ver ga ik dan weer niet. En heb ik ook de tijd niet voor.
    Ik heb wel allerlei hoek koppelstukjes voor HDMI in mijn bagage :D
     
    BartF vindt dit leuk.
  13. Bazzy

    Bazzy Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    Ben ik ook benieuwd naar.
     
  14. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Dat werkt dus, zoals @xprunner al had gemeld :)
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  15. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Heb hem besteld! :D
     
  16. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Voor degenen die (ook) geïnteresseerd zijn in de Amazon Fire Cube 4K; deze is momenteel bij Amazon.de in de aanbieding voor €60,- voor Black Friday. Dat is een korting van 50%!
    Let op: wordt alleen naar Duitsland verzonden, dus even iets regelen met DHL Packstation of via huifkar.de.

    Link: Amazon.de (met aff.) | Amazon.de (zonder aff.)
     
  17. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Als het vanavond in Stockholm niet goed gaat dan ga ik mezelf hier eens in verdiepen... irritant genoeg dat ik in de Lounge in CDG mn iptv niet kan kijken....
     
  18. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Aangezien het hier over hacks gaat vraag ik me af of jullie je koptelefoon/buds in het vliegtuig met een bluetooth dongle gebruiken en zo ja, welke? Of doen jullie het met een snoertje?
     
  19. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63

    Klein beetje off-topic maar ik raad je aan om een F1TV abonnement te nemen. Geen geo-locatie geneuzel(niet iedereen heeft een VPN) van Ziggo én (misschien nog wel belangrijker) geen vervelende Olav Mol als commentator (je kunt kiezen uit meerdere talen waaronder Duitse en Engels). Begin van het jaar waren er af en toe wat haperingen maar tegenwoordig werk het behoorlijk goed.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2021
    EvdP vindt dit leuk.
  20. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Sony WH-1000XM3 en XM4 hier, ik gebruik een kabeltje. Werkt vrijwel overal.
     
    Vliegende_Keep en Ambtenaruh vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina