MIJN bagage-label aan een vreemde koffer!

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door TheoS, 4 jan 2015.

  1. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ik had een rare ervaring met bagage gisteren.
    Even de situatie schetsen: ik vloog business class met Sri Lankan Airlines van Doha via Colombo naar Kuala Lumpur.
    Aangezien het niet echt prettig weer is in Maleisië en Indonesië besloten we door te vliegen naar Manila waar vrienden van mij wonen/werken. De KUL-MNL route had ik geboekt als BA award ticket met Malaysia Airlines.

    In Doha maakte ik een cruciale fout. Ik bedacht me namelijk dat het wel lekker zou zijn als mijn koffer direct door zou gaan naar MNL, dus bij de check-in in Doha vroeg ik of ze dit konden regelen en dit was inderdaad geen probleem.
    Er zat dus een bagagelabel CMB-KUL-MNL aan mijn koffer.

    Eenmaal in KUL naar de transferdesk om boardingpas naar MNL op te halen. Stickertje van bagagelabel laten zien en de medewerkster had alles ingevoerd en boardingpas geprint, toen ze erachter kwam dat ik geen terugvlucht uit MNL had. (nog niet geboekt). De check-in werd geannuleerd en ik moest eerst beschikken over een uitgaande vlucht.
    Gelukkig had ik die al op mijn netvlies, maar nog niet geboekt, dus ik ben even mijn ticket gaan boeken (lang leve gratis wifi op KUL airport!) en weer terug naar de transfer desk. Er zat nu een andere medewerker en het proces ging opnieuw. Uiteindelijk liep ik met mijn boadingpas naar de MH-lounge.

    In de lounge voor de zekerheid nog even gevraagd aan de agent: "Ziet u ook mijn bagage in de boeking staan?" De agent zocht mijn boeking op en zei dat alles in orde was en dat er 2 bagagestukken aan mijn boeking hingen. Ik zei: "Twee? Ik heb maar één koffer!"
    "Oh", zei de agent, "ze hebben allebei hetzelfde nummer, dus dan zal het er toch één zijn."
    Ik bedacht me dat dat waarschijnlijk gekomen was door de gecancelde check-in, zodat mijn connecting luggage er tweemaal ingezet was.

    Enniwee, eenmaal in MNL had ik al zo'n vreemd voorgevoel... als mijn koffer er maar is! En helaas... niet dus!
    Er kwam een jongen van de bagage-afhandeling bij me langs om alle gegevens op te nemen en zag in de computer dat mijn koffer nog in KUL stond. Nouja, op z'n minst al prettig dat hij gelokaliseerd is!

    Ik was net klaar met het invullen van alle formulieren, toen er een andere medewerker aan kwam zetten met een grote zwarte koffer. Ik stond perplex.... MIJN bagagelabel zat aan die koffer!!! Dus vanuit Doha naar CMB-KUL-MNL! Ook mijn naam stond op het label.
    "Is deze koffer soms van u?", vroeg de medewerker.

    Er ging vanalles door mijn hoofd: Hoe kán dit nou!? Ik heb met eigen ogen gezien dat het correcte bagagelabel aan mijn koffer werd gehangen, goed vastgeplakt met allerlei priority-labels. Hoe kan dan hetzelfde bagagelabel aan een andere koffer zitten??

    Om een lang verhaal kort te maken: ik heb mijn koffer een dag later weer teruggekregen, maar ik snap nog steeds niet hoe een kopie van mijn bagagelabel aan een andere koffer is komen te hangen. En die dan vervolgens WEL aankomt en mijn koffer NIET!
    Wie weet hebben jullie nog inzichten / ervaringen hoe dit heeft kunnen gebeuren.

    Mijn cruciale fout om bagage door te labelen, had ik dus niet moeten doen. Dan had ik gewoon in KUL mijn koffer van de band gehaald en opnieuw ingecheckt... :cool:
     
    Valentijn, kevin990 en Tuvalu vinden dit leuk.
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Afgezien van het feit dat dit raar en enigzins onverklaarbaar is, vind ik het ook nog uiterst gevaarlijk. Jouw naam staat erop en straks word je voor de inhoud verantwoordelijk gehouden.
     
  3. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Pff wat een verhaal zeg. En inderdaad, er zal maar wat foute troep in die andere koffer zitten.
     
  4. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou hier zeker ophef over maken. Dit is vrij risicovol. Kun je vast nog een handje miles uitslepen ;)
     
  5. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ja, ik heb nog ff gedacht: stel dat die koffer vol zit met stapels bankbiljetten, hahaha!
    Ik ga er inderdaad eens achteraan. Er moet in Doha iets vreemds zijn gebeurd. Je zou zeggen: dit kan toch bijna niet per ongeluk gebeurd zijn?!
     
    FlyingDutchman87 vindt dit leuk.
  6. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Met bankbiljetten in die koffer zou ik zeggen: Run Forrest, Run!! :D:p
     
    Valentijn, Desley en TheoS vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina