Met LAN Business naar Madrid (Als kind)

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door FlyingIvo, 8 feb 2016.

  1. FlyingIvo

    FlyingIvo Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Inleiding:
    Al sinds een jaar of 3 vind ik vliegen geweldig. Maar ik vloog altijd in Economy, tot afgelopen weekend. Ik ben met een LAN 787-8 in business naar Madrid gevlogen. In dit topic ga ik alles laten zien wat ik heb mee gemaakt als 13-jarige!

    Frankfurt Airport
    We vertrokken om 9:30 vanuit Nederland met de auto. Dit hadden we gedaan zodat we veel tijd hadden om rond te kijken. Na een reis van 4 en een half uur kwamen we aan bij het vliegveld van Frankfurt. We parkeerde onze auto op P2 waar we van tevoren een plek hadden gereserveerd en liepen naar de Terminal. Op het begin wisten we niet waar we heen moesten omdat we naar Terminal 1, hal C, gate B moesten. We dachten daardoor dat we naar de C moesten op het vliegveld maar die stonden voor de gates. Na dat we het hadden gevraagd gingen we meteen door de priority douane en door de paspoortcontrole (Dit omdat onze vlucht vanaf de internationale gates vertrok omdat hij door vloog naar Santiago) Daarna liepen we even langs de gates om vervolgens naar de lounge van Air Canada te gaan.

    Air Canada Maple Leaf Lounge
    Toen we aankwamen bij de lounge werden we verwelkomt door een groot model vliegtuig.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ik pakte wat te eten waaronder wat brood en een muffin en we ging wat relaxen. Het was vrij rustig en er was daardoor genoeg ruimte

    [​IMG]

    Frankfurt - Madrid
    LA705
    Frankfurt - Madrid
    Boeing 787-800 (CC-BBB)
    Stoel 1A – Premier Business
    STD 19:35 ATD 19:40
    STA 22:10 ATA 21:50
    [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]
    Na een paar uur vertrokken we om onderweg te gaan naar onze gate.
    Toen we mochten boarden gingen we als eerste aan board. Het vliegtuig was daardoor nog helemaal leeg.

    [​IMG]
    Hapje en drankje
    We werden verwelkomt met een hapje en een drankje, voor mij cola.

    Nadat we waren opgestegen begon de crew meteen met het voorbereiden van het diner.

    [​IMG]
    Het eten was een salade met kip en een fruit dessert.
    Het smaakte erg goed en ik was niet gewend dat ik het op een echt bord kreeg met echt bestek en niet in een tray met plastic bestek.

    Daarna kregen we nog wat te drinken en was het alweer tijd om te landen.
    Na de landing zei ik mijn plaats vaarwel en gingen we naar het hotel.
    [​IMG]
    Dag stoel!

    Het Hotel

    We gingen met een shuttle die precies op tijd aankwam naar het Marriot Hotel vlakbij het vliegveld.
    Toen we aankwamen stond er veel politie bij de deur en dachten we dat er een ontruiming was. Dit bleek niet het geval te zijn. Toen we binnen kwamen en incheckte vertelde de vrouw van de check-in ons dat er op dat moment de Goya Awards werden uitgereikt in het Auditorium van het Hotel. De Goya Awards zijn eigenlijk de Oscars van Spanje. Ze worden uitgereikt aan de beste films, acteurs enz van Spanje. Het was raar om hier bij te zijn omdat iedereen in chique kleren liep en wij gewoon in onze normale kleren. Daardoor liepen ook veel beroemdheden uit Spanje rond die wij niet kende. Het was apart maar leuk om een keer mee te maken!

    Nadat we gingen slapen om half 1 en weer wakker werden gingen we eten. Het ontbijt was erg groot en lekker. We checkte daarna uit en gingen onderweg naar het vliegveld voor de terugvlucht.

    Madrid Airport
    Toen we aankwamen bij het vliegveld van Madrid gingen we naar de Priority Security waar we keihard werden geweigerd. Dit las ik ook al bij andere verhalen maar ik wilde het toch proberen. We gingen daarna met de *metro* naar Terminal 4S. Toen we aankwamen bij T4S gingen we naar de lounge van Iberia.

    Iberia Lounge
    De lounge van Iberia was erg groot, toen we er kwamen was het ook behoorlijk druk waardoor we even moesten wachten tot dat we aan het raam konden gaan zitten. Het eten en drinken was ook goed te doen, ook al was de keuze niet enorm groot. Uiteindelijk kwam ons toestel aan en wisten we dat we over niet al te lange tijd naar de gate moesten gaan.
    [​IMG]
    Ons vliegtuig, de CC-BBJ

    Madrid - Frankfurt
    LA704
    Madrid - Frankfurt
    Boeing 787-800 (CC-BBJ)
    Stoel 5A – Premier Business
    STD 15:15 ATD 15:25
    STA 17:55 ATA 17:35
    [​IMG]

    Toen gingen we boarden, het was een best grappige plek omdat iedereen raar opkeek toen ik daar zat in de Business class.

    We kregen weer een hapje en drankje, dit keer kreeg ik water!
    [​IMG]

    Toen we te laat waren opgestegen begon het zelfde rondje weer. De crew begon meteen met het maken van het dinner. Toen het werd gebracht was ik heel erg blij! Het was namelijk eten waar ik van hield :)

    [​IMG]
    Het eten was een salade met zalm, broodje en een gebakje met aardbeien. Ik weet niet wat het gebakje was maar het was heerlijk!

    Het was een rustige vlucht waar we over Parijs gingen. Het was grappig om het te zien en het vliegveld Paris Charles de Gaulle. Daarna begon de daling richting Frankfurt. Nadat we rustig waren geland en aangekomen waren bij de gate mocht ik nog even snel in de cockpit kijken. Het viel me op dat het erg modern was wat ik al wel wist, maar nog nooit had gezien! Nadat we door de paspoortcontrole waren wat nog best lang duurde gingen we terug naar Nederland. Waar we 4 uur na landen alweer aankwamen. Om 10 uur was ik thuis. Dit was mijn verhaal. Bedankt voor het lezen!
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2018
    Ready2Board, Skywalker88, Lionell en 14 anderen vinden dit leuk.
  2. Maan

    Maan Guest

    Wat een leuke review, en hulde aan je vader of moeder die met je mee wilde gaan!
     
    Lionell, high_class en Flying doc vinden dit leuk.
  3. FlyingIvo

    FlyingIvo Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Die vond het heel erg haha
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2016
    Lionell, lloydje33 en Maan vinden dit leuk.
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Heel leuk om te lezen. Een fantastische ervaring!
     
    FlyingIvo en Lionell vinden dit leuk.
  5. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Hoi @FlyingIvo , wat een leuk verslag! Altijd leuk om ook wat foto's te zien!
    Vanaf nu wil je alleen nog maar business class vliegen waarschijnlijk! ;)
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  6. FlyingIvo

    FlyingIvo Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Jep haha, ik zit nu al te kijken voor volgende vluchten. Onder andere gewoon keertje naar London met BA haha
     
    Lionell vindt dit leuk.
  7. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Hoi Ivo. Dan kun je beter een andere vlucht kiezen. BA heeft in business class gewoon economy stoelen. Alleen het tafeltje in de middenstoel zorgt voor iets meer privacy en comfort.

    Je kunt het beste naar Widebody vluchten kijken. Lan is toch wel echt een uitzondering qua prijs en type toestel.

    Maar wel superleuk dat je enthousiast bent. We willen je natuurlijk graag helpen om een volgende route te zoeken!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. FlyingIvo

    FlyingIvo Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Weet, maar aangezien we binnenkort toch nog naar London wilde, dan heb ik dat ook meteen meegemaakt haha!
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    @FlyingIvo Goedkoop business vanaf Dublin naar JFK 1000 euro in de 77w van AA wat? En anders kijk in het business class deals topic
     
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    FlyingIvo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina