MegaDo 2019

Discussie in 'Nieuws' gestart door mgo01, 22 mrt 2019.

  1. mgo01

    mgo01 Blue Tier

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Hallo Allemaal,

    Ik zag dat er dit jaar weer een MegaDo zal zijn van 13 tot 16 oktober 2019. Dit wordt het 10e jaar dat deze Geek trip wordt georganiseerd. Er is op dit moment nog niets bekend gemaakt over wat er gaat gebeuren, maar het team met Tommy, Melinda en Patrick zal er ongetwijfeld alles aan doen om dit jubileum groots aan te pakken.

    Ik ben vorig jaar voor het eerst meegegaan op de Skyteam Megado.
    Van Seattle (Boeing Customer Experience Center en een rondleiding bij Delta op Sea-Tac) naar Amsterdam (Middag uitleg en overleg met Skyteam / Skypriority bij W Amsterdam Hotel, Rondleiding Royal Flora Holland, Rondleiding op Schiphol, achter de schermen bij het onderhoud, motorenrevisie en brandweer en met als hoogtepunt een charter van Czech Airlines van AMS naar PRG (Bezoek bij Dnata die de catering verzorgt), doorvliegen naar PMI (bezoek aan de Air Europa Hangar en naar een Marriott resort voor een uitleg van de CEO van Air Europa), hierna een klein vluchtje naar BCN waar we de volgende dag 3 verschillende hotels van Marriott bezochten met een afsluiting in het W hotel Barcelona.

    Het was niet goedkoop, maar we hebben er zoveel voor teruggekregen. Het begon al met instant Elite Plus status SUMA Gold van Air Europa (gelijkwaardig aan Flying Blue Gold). Op plekken komen waar je normaal niet komt, met mensen uit de industrie praten en je mening als Frequent Flyer kunnen delen en de gesprekken met andere aviation geeks uit alle werelddelen waar ik een hoop van heb geleerd. Ik voelde me een brugklasser tussen de professoren.

    Zodra de inschrijving gestart is geef ik me weer op.

    https://megado.com/
     
    ADHGreetje, MRB, danfl44 en 13 anderen vinden dit leuk.
  2. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Ik kijk nog even de kat uit de boom.

    Eerst even zien wat het gaat worden maar zou zeker bijv. een OneWorld MegaDo pakken.
     
    mgo01 vindt dit leuk.
  3. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Dank voor je enthousiaste post! Het leek me vorig jaar en waarschijnlijk dit jaar ook weer fantastisch om mee te doen, maar ik vind de prijzen echt erg hoog waardoor ik vorig en waarschijnlijk dit jaar toch weer oversla.
     
    mgo01 vindt dit leuk.
  4. vlieger76

    vlieger76 Newbie

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Weer iets geleerd op dit forum. Beetje duur. Misschien een rare vraag, maar krijg je hier ook XP voor?
     
  5. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    nee
     
  6. mgo01

    mgo01 Blue Tier

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Nee, geen XP, maar vorig jaar wel instant gold bij Air Europa (Skyteam).
     
  7. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Dit lijkt mij ook wel leuk. Wanneer is de inschrijving?
     
    mgo01 vindt dit leuk.
  8. mgo01

    mgo01 Blue Tier

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Je kunt je inschrijven op de site voor de mailinglist. Zodra ik iets meer hoor meld ik me hier.
     
  9. MdT

    MdT Blue Tier

    Berichten:
    375
    Leuk Bevonden:
    227
    Trofeepunten:
    43
    Vanavond mailing over MegaDo 2019 ontvangen.
    Is in samenwerking met Lufthansa, StarAlliance, Croatia Airlines, Marriott Bonvoy, Airbus en Lounge Review.

    Meer info is hier te vinden: https://star.megado.com/smd9/

    Kosten zijn afhankelijk van je cabine: economy ($900,-), comfort ($1200) business ($1800). Afhankelijk van de cabine waarin je reist tussen verschillende plekken heb je meer of minder voordelen. Hotel en positionerings vluchten moet je nog extra betalen.

    De reis bestaat uit verschillende programma onderdelen. Een kijkje bij Lufthansa, Croatia Airlines en Airbus Hamburg, Mega Do's verjaardag, StarAlliance. Ook nieuws over Bonvoy. Goed, het hele programma zie je hier: https://star.megado.com/smd9/schedule/

    Vliegen doe je van Frankfurt naar Hamburg naar Dubrovnik en Zagreb.

    Persoonlijk wat aan de prijzige kant. Jammer dat er naast de mooie bezoeken zoals beschreven zijn verder geen 'blijvend' voordeel is. Afgelopen jaar kreeg je nog een SUMA Gold Status 'kado', wat gelijk staat aan SkyTeam Elite Plus status. Dat kan ik er nu niet uithalen.

    Maar je kunt je dus nu inschrijven. Ben benieuwd wie er gaat en wat je ervaringen zijn.
    De MegaDo 2019 is van 12 tot 16 oktober.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Arjan69 en JustinCase vinden dit leuk.
  10. mgo01

    mgo01 Blue Tier

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Ik had ook iets spectaculairders verwacht, maar ze houden altijd wat achter de hand. Inderdaad jammer dat er niet een status aan wordt gekoppeld zoals met Suma Gold. Ik heb geen status bij *A.

    Als je wilt gaan dan is Economy voldoende, het beetje extra wat je kunt krijgen vond ik vorig jaar niet de moeite waard. De hotels kun je ook zelf boeken in de buurt voor veel minder. Je kunt de prijs dus beperkt houden.

    Ze bieden nu een extra toevoeging aan aansluitend aan de Megado.
    Dit ziet er op zich wel interessant uit. Maar als je alles optelt is het wel een duur geintje. Vorig jaar was het wel een supergave beleving met activiteiten die je anders nooit mee gaat maken. Leuke bijkomstigheid is dat ik aan het einde nog 50.000 Marriott punten won.

    Ik denk er nog even over na.


    Beyond MegaDo 2019: add-on trip
    Celebrate 10 years of MegaDo in Croatia and Bosnia and Herzegovina!
    [​IMG]For the first time in history of the MegaDo, we are offering an add-on trip on the heels of the main event. Join us in Croatia and Bosnia Herzegovina with PBS TV Star Rudy Maxa.

    The trip will start on Wednesday, Oct. 16th in Zagreb immediately after MegaDo, and end on Saturday, October 19th in Dubrovnik at 3 PM.

    Find out more about Rudy Maxa and his portfolio of luxurious European tours at maxatours.com!


    Highlights

    • Tour hosted by PBS TV Star Rudy Maxa and the MegaDo team.
    • Exclusive Zagreb city tour immediately after the official MegaDo program ends.
    • Traditional Zagreb dinner.
    • Fly to Dubrovnik in the evening.
    • Visit one of Sheraton flagship resorts in Dubrovnik.
    • Day trip to the islands of Korcula and Hvar.
    • Visit historic Dubrovnik.
    • Opening party at the brand new Marriott Mostar in Bosnia and Herzegovina. The hotel is distinctively located within the UNESCO zone, next to the Stari Most in the heart of the historic town. It is the largest in the city with 182 well-appointed rooms and suites. Note: the hotel is scheduled to open in October 2019. Should the opening be delayed, alternative arrangements will be made.
    • Visit historic Mostar.
    What’s included

    • Tour of Zagreb.
    • Flight from Zagreb to Dubrovnik (limited seats at the base price, first come first serve.)
    • 2 nights at the Sheraton Dubrovnik, including full breakfast.
    • 1 night at the Marriott Mostar, including full breakfast.
    • Boat and ferry tickets.
    • Bus and car transportation.
    • Lunch and dinner daily, including a MegaDo 10 year party on Thursday night.
    • Some drinks included.
    Double rooms: $699. $249 single room supplement.
     
  11. mgo01

    mgo01 Blue Tier

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Vanaf maandag 3 juni gaat de ticketverkoop van start.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  12. mgo01

    mgo01 Blue Tier

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Met 2 personen geboekt, incl. de add-on. Ben benieuwd of er nog meer geboekt hebben.
     
    ADHGreetje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina