Meerdere segmenten naar stockholm

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Desley, 7 sep 2014.

  1. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Hallo allemaal,

    Volgend jaar april wil ik een tripje maken naar scandinavie, ik zou dan graag naar stockholm willen vliegen
    maar dan wel met meerdere segmenten om wat extra miles te sparen en eerder aan een hogere status te komen, nu kom ik alleen bij de bekende OTA'S vluchten met maximaal 2 overstappen tegen.

    Weten jullie waar ik iets kan vinden dat ik bijvoorbeeld de volgende vluchten maak:

    Schiphol-Munchen
    Munchen-Berlijn
    Berlijn-Kopenhagen
    Kopenhagen-Stockholm

    Oslo-Warschau
    Warschau-Schiphol

    Deze plekken zijn gewoon een voorbeeld, het maakt mij niet zo veel uit welke maatschappij het is als het eigenlijk maar minimaal 2 overstappen heeft.
     
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Bij welke airline wil je status krijgen?
    Voor de meeste airlines is de route die je noemt qua transfers niet heel logisch, en je zult ze ook niet allemaal op één airline kunnen vliegen. Vermoed dat het ticket vrij prijzig wordt daardoor.
     
  3. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    April 2015 is wel heeeeeeeel ver weg

    En jep, routing rules zullen niet veel toelaten dan een AMS CDG STO CDG AMS (voorbeeld) tenzij je fullyflex gaat en dan dus zo rond de 700 euro betaald.. dan zou je misschien nog wat kunnen doen...

    Misschien dat je een DUS AMS CDG STO oid zou kunnen proberen maar denk t niet!
     
  4. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    pfff dat is wel erg duur, ik zat zelf te denken aan bijvoorbeeld lufthansa of british airways. maar bedankt voor het advies, zal nog is goed gaan zoeken.
     
  5. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    denk dat je dan beter gewoon lekker vaak die KLM 99 euro aanbiedingen kunt doen
     
  6. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Ja dat is misschien wel beter, zag daarnet als iets van 500 euries, is mij inderdaad een beetje te gek.
     
  7. MaxJ91

    MaxJ91 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ik kan wel voor 250 euro RTM-MUC-DUS-ARN vv vinden, allemaal met Lufthansa.
     
  8. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    maar wat heb je daar aan? Zal we wel allemaal K klasse zijn toch?
     
  9. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    In 2014 kan je je kwalificeren voor LH's Frequent Traveller status d.m.v. segmenten, maar ik weet niet of ze deze actie ook in 2015 houden. Normaal gesproken kun je alleen elite niveau halen door veel miles te vliegen.

    Bij British Airways ontvang je minimaal 500 miles, ook voor de goedkoopste tickets, maar elite niveau halen is eigenlijk alleen weggelegd voor mensen die in hun premium cabins vliegen. Om elite status te krijgen bij BA moet je een X aantal tier points per jaar halen. AMS-LHR is 10 tier points net zoals LHR-ARN.
     
  10. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Oke dank je wel voor de info allemaal, ik denk dat me maar op de 99 euro deals van de klm ga richten.
     
  11. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Je kan altijd beginnen bij Zwe. Is wel weer 2 segmenten.

    Ik zat hier trouwens even naar te kijken en zou je bijv Zwe-Ams-Muc bij klm kunnen boeken en dan als aparte boeking Muc-Ams-Arn? Lukt makkelijk in 1 dag. zou samen ook rond 350e uit komen(+/-44e per segment is niet geweldig dat weet ik). Ben helemaal nieuw in het fenomeen segment runs dus ik weet niet of dit in strijd zou zijn bijv de min stay voorwaarde.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2014
  12. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Oh dat valt wel mee, ik neem aan dat dan een enkele reis is want anders heb je 12 segmenten voor €350 ?
     
  13. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    8 voor een retour
     
  14. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Oh ja, ik keek verkeerd
     
  15. Hastamanana

    Hastamanana Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Misschien een simpele vraag maar tellen die trein vluchten mee als qualifying flights? Bv. CDG naar Brussel met de trein of zoals je hier schrijft ZWE AMS?
     
  16. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Yes! Dat telt inderdaad als een qualifying flight.
     
  17. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Heb je dit artikel al gelezen hierover: http://ikvliegveel.com/klm-per-bus/? Daarin vind je dit terug "Een bijkomend voordeel is dat de busrit voorzien is van een KL ‘vlucht’-nummer, wat inhoudt dat je Flying Blue mijlen en segmenten verdient"
     

Deel Deze Pagina