Meer vliegtuigen KLM krijgen wifi aan boord

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door remklm, 29 sep 2016.

Tags:
  1. remklm

    remklm Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Vandaag op AD: KLM en zusterbedrijf Air France gaan Gogo betalen om een draadloos netwerk te installeren in de types Boeing 777 en Airbus A330. In totaal gaat het om 124 toestellen. Wat dat moet gaan kosten, is niet bekendgemaakt.

    Ben benieuwd hoe dit er uit gaat zien, of bijv. flying blue gold members gratis wifi krijgen etc...
     
  2. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Dit is heel toevallig vandaag ook al op de frontpage verschenen :).

    Ik ben blij dat KL/AF eindelijk een commitment heeft gemaakt, vind het in vergelijking met andere airlines bijzonder laat, pas eind 2017 begínnen met uitrollen.

    Verwacht qua kosten niet echt korting als FB lid, gaat sowieso maar om 10-20 euro. Zelfs met die prijzen zal het denk ik nog wel een tijdje duren voordat het een winstgevende addon gaat zijn.
     
  3. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Dat is toch niet nieuw? Er vliegen er al met wifi, alle Dreamliners dacht ik. Kosten zijn al bekend en volgens mij geen voordeel voor Flying Blue leden. Maar... heb er zelf nog geen ervaring mee. Misschien dat iemand anders meer gedetailleerde info kan geven.
     
  4. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    FlyRicky vindt dit leuk.
  5. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Het is inderdaad reeds in de 787s, voor 20ish euro per vlucht. Weet niet hoe goed het werkt, ik heb het zelf niet veel gebruikt.

    Enorm jammer dat ze Gogo gaan inhuren voor de rest van de vloot. Delta heeft Gogo als partner en het is erbarmelijk als het op snelheid en service aankomt, en belachelijk duur. JetBlue heeft gratis wifi van Exede en dat is snel, extreem bruikbaar en slim gesponsord door Amazon. Er is zelfs een premium tier die nog sneller is.
     
  6. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Ben ik de enige die het echt heerlijk vind om tijdens een vlucht niet online te zijn?
    Tijdens IAD - LAS was het leuk voor een paar uur, maar tijdens long haul vluchten vind ik het prima zonder wifi
     
    Flying doc, WHM en SvnKngs vinden dit leuk.
  7. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Nee Innersoul, ik vlieg ook voornamelijk om offline te zijn. Heerlijk.
     
    Innersoul vindt dit leuk.
  8. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Geen voordeel voor FB-leden van elk niveau. Sterker nog, business class passagiers moeten ook gewoon betalen.
     
  9. remklm

    remklm Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Ik vind WiFi juist een enorme toevoeging op een vlucht, zo kan ik de tijd een beetje doden (met name op lange vluchten) en/of een beetje werken. Als KLM gogo gaat gebruiken zit daar met een beetje de gelukt dezelfde mogelijkheid om gratis WiFi te gebruiken als bij Delta :D
     
  10. remklm

    remklm Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Om terug te keren naar het topic: het gaat niet zozeer om die 20 euro voor WiFi maar het zou de hogere tiers van FB meer toegevoegde waarde geven als je daar standaard WiFi zou krijgen.

    Bij gogo (iig bij Delta) is dat bedrag ook niet per 24 uur maar per dag, als je bijv. om 22.00 WiFi toegang aanschaf is het eigenlijk maar 2 uur en dan moet je om 00.00 weer een nieuwe aanschaffen (en dan is 20 euro ineens veel)
     
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Jammer dat het Gogo is geworden. Viasat of Inmarsat zou hogere snelheden kunnen bieden. Finnair en TK geven bijvoorbeeld wel gratis internet aan Business Class en Elite passagiers. Finnair zelfs aan partner elites!
     
  12. FlyingIvo

    FlyingIvo Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Werd tijd dat ze er eens mee beginnen, maar de keuze voor Gogo is minder. Zelf gebruik ik tot nu toe geen wifi in het vliegtuig aangezien ik nooit de kans heb gekregen ;p. Maar ben wel benieuwd hoe het is, zal maar eens uittesten op Emirates vlucht van volgende maand.
     
  13. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    336
    Trofeepunten:
    63
    Nee, ik vind het prima om tijdens het vliegen off line te zijn.

    Anders is je off line periode alleen gelimiteerd tot je slaaptijd.
     
  14. Ludwig

    Ludwig Blue Tier

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    33
    Lees dit nu pas, maar ik vloog vorige maand op de 787 AMS-KIX en schafte voor €20 wifi aan voor de hele vlucht. Beetje omslachtig proces van Panasonic waarbij je net als bij Gogo ter plekke een account moet aanmaken (als je die niet reeds hebt). De wifi heeft de hele vlucht niet gewerkt. Na de landing kreeg ik via 4G pas het bevestigingsmailtje dat de aankoop geslaagd was. De senior purser zei dat het bijna nooit werkt en dat ze het passagiers eigenlijk zou afraden om het te proberen. Via de customer care kreeg ik later makkelijk mijn €20 terug met excuses, maar zonder al teveel commentaar.
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2016
  15. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Schijnt allemaal sterk afhankelijk te zijn van over welk land je vliegt, en wat het land qua websites toestaat, daarnaast schijnt het boven water ook slecht te werken. Ik heb het een paar keer uitgeprobeerd, en is voor appen enzo wel aardig. Voor zwaardere websites of streaming of grote bestanden versturen is het ongeschikt. Is geinig, maar als ik geen noodzaak heb om internet te hebben vind ik 20 euro teveel centjes. Ik denk wel dat het voor de hoogste (officiele) tier van FV, Platinum dus, gratis zou moeten zijn.
     
    high_class vindt dit leuk.
  16. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Op 30/8 met KL875 naar BKK gevlogen en de wifi aan boord geprobeerd. Aan het begin van de vlucht nog wel aardig bereik met Whats app maar daarna geen enkele keer meer online. De hoeveelheid data is natuurlijk een lachertje (20 mb) en is niet meer van deze tijd. In de categorie onbelangrijke informatie viel mij nog op dat de koptelefoons in WBC allemaal vervangen zijn en dat is m.i. een aanzienlijke verbetering tov de oude (grijze) koptelefoons. Ze hebben een beetje het uiterlijk van de Bose qc25 koptelefoon maar ze vallen dan weer niet helemaal over je oren.
     

Deel Deze Pagina