Max XP behalen met vlucht naar New York

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Flyer, 23 jan 2022.

  1. Flyer

    Flyer Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Hallo,
    Hoe kan ik de meeste XP punten - en dan op een rendabele manier - behalen met een vlucht naar New York?
    Ik kan vertrekken vanuit AMS of BRU en reis in maart.
    Zelf kom ik niet verder dan een Premium Economy ticket met tussenstop CDG, dat levert totaal 60 XP op voor ca 1100 euro.
    WBC levert natuurlijk meer XP op maar lijkt per XP relatief duurder?
     
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.661
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Als je 1100 euro wilt uitgeven voor PE zou ik voor zo'n 400 euro lekker economy naar NYC vliegen en dan voor 500 euro extra nog een KRK run doen o.i.d. Heb je nog 200 euro "winst" ook + een stuk meer XP.
     
    beuse242, ppt, Urbanjazz en 11 anderen vinden dit leuk.
  3. Flyer

    Flyer Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Natuurlijk zou ik een aparte XP run kunnen doen, maar hoeveel dagen heb je nodig voor een KRK run? Die tijdsbelasting moet je in feite ook waarderen. Eventueel kosten voor overnachting?

    Ik moet in maart nu eenmaal een vlucht maken naar NY dus het heeft mijn voorkeur om die vlucht aan te wenden voor het behalen van extra XP. Een extra overstap op die vlucht inboeken is een extra tijdsbesteding van ca 3 uur, dat is te overzien.
     
  4. Roberto

    Roberto Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Ik lees dat je vanuit AMS of BRU kan vertrekken maar als je vanuit DUS vertrekt kan het PE voor 924 euro. Misschien is dat ook een optie om te overwegen? Vanuit Arnhem gaat er een directe trein naar DUS luchthaven (25 euro).
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.661
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Meeste mensen op dit forum hebben niet zoveel moeite met extra tijdsbelasting in een vliegtuig, vandaar mijn voorstel ;)

    Maar als je PE vanaf AMS of BRU wilt is 60 XP denk ik wel het hoogst haalbare, even afgezonderd van een mijns inziens zinloze overstap in de VS voor 2 extra XP puntjes
     
    Flyer, Daeni en Eagle vinden dit leuk.
  6. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Vraag is ook wat je doelstelling is met de te behalen xp. Heb je een bepaald aantal xp nodig voor een bepaalde datum om een hoger niveau te bereiken bij Flying Blue?
     
  7. Flyer

    Flyer Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt voor jullie reacties.

    Mijn doelstelling: ik heb nog 53 XP nodig om Silver te blijven of 133 om Gold te worden. Voor 31 aug.
    Mijn uitgangspunt is dat ik zoveel mogelijk XP wil behalen op de vluchten die ik maak. Op een redelijke en rendabele manier. Dus 3 stops op 1 leg is wat veel voor mij, 1 extra tussenstop wil ik wel maken voor een goede XP opbrengst. Vliegen is niet mijn hobby in de zin van tijdsbesteding, dus ik maak liever geen aparte vluchten alleen maar om XP te halen, dat vind ik toch wat zonde van mijn tijd en van het milieu. Tenzij je net wat punten mist om je niveau te behouden/behalen, dan is het de moeite waard. Ik verwacht voor 31 aug twee vluchten naar New York te maken. Daarnaast kan ik opnieuw een Amex kaart aanvragen want die heb ik in 2021 opgezegd.
     
  8. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Meeste XP per euro ga je denk ik toch halen door voor circa € 400 in eco BRU-AMS-NYC-AMS-BRU te vliegen. Dat levert je tot 30 juni met de 50% bonus dan 46 xp per retour op.

    Als je die nog 2x vliegt, dan haal je (als je ook de Amex kaart neemt) net te weinig xp om Gold te worden. Is dan de vraag wat Gold je waard is. Skypriority en loungetoegang zijn best prettig om te hebben als je regelmatig in eco vliegt. Dan moet je voor 1 van je tripjes naar NYC voor een goede € 900 DUS-CDG-NYC-CDG-DUS vliegen in premium economy.
     
    Flyer en jphorn vinden dit leuk.
  9. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Daar waar je liever niet een onnodige vlucht maakt, mocht je gaandeweg toch spaak lopen en toch nog wat extra nodig hebben , kan je ook opteren voor de Air France (betaalde) korting pas voor een jaarlijkse extra 20 of 40 XP (artikel op IF)

    En mocht je dit nog niet gedaan hebben, koppel een Accor account aan je Flying Blue voor eenmalig +5 XP bij je eerste vlucht na koppeling en +5 XP voor de eerste overnachting bij een Accor hotel (artikel op IF)
     
    Flyer vindt dit leuk.
  10. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad goede tips. Ik heb beide gedaan dus ik start elk jaar met 40xp van de AF pas en 60xp vanuit mijn FB Amex plat. De 1e 100 XP dus al in de pocket. Zo is platinum status ook met niet teveel vluchten nog te doen.
     
    theflyingrobman vindt dit leuk.
  11. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Nog beter is dan om te boeken vanuit Antwerpen. Dan heb je zowel een leuke kostenbesparing als wat extra XP's tov AMS-JFK met geringe tijdsbesteding en geen extra vluchten. Je start in Antwerpen en neemt de Thalys naar Amsterdam, hier stap je over op de directe KLM vlucht. Op de terugweg hoef je de Thalys niet eens meer te nemen naar Antwerpen; als je je treinkaartje ophaalt bij het loket worden de miles en XP's al gecrediteerd.

    Dit geeft met 50% bonus dus 46XP, en zonder bonus 30XP. Te boeken vanaf zo'n €375 euro.

    Ook is het nog een optie via LHR te gaan en over te stappen op Virgin Atlantic, of om via zowel CDG en LHR te gaan vanuit AMS.

    Als je Premium Economy overweegt, zou ik ook even naar vluchten in Business Class kijken. Vanuit bijvoorbeeld Budapest kun je onder de €1500, en vaak nog goedkoper, naar JFK. Vlieg je relaxter en verdien je beduidend meer XPs. Die business-fares zijn bijna altijd via zowel CDG als AMS te boeken, dan zou je met 50% bonus 180XP krijgen ((4*15 + 2*30)*1,5). En dan heb je ook erg leuke vluchten. Kun je gewoon een leuk weekendje in een Europese stad van maken, en eventueel op de terugweg in Amsterdam uitstappen, dan mis je alleen de laatste XP's. Premium economy voor €900+ zou ik sowieso niet doen, dan zijn er echt betere opties. Soms kun je vanuit Scandinavië wel fares vinden van zo'n €500-€600, dat kan de moeite waard zijn. Deze zijn, afhankelijk van boekingsklasse, ook schappelijk van tevoren met miles te upgraden naar business, en de ervaring leert dat je dan vaak ook gewoon de XP's voor business krijgt (in tegenstelling tot upgrade-aanbiedingen bij check-in).
     
  12. Flyer

    Flyer Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    @Eagle @theflyingrobman @danfl44
    Dank voor jullie goede tips!!
    Hier ga ik uitkomen...

    Ps. vandaag ontdekt dat ik met een Transavia vlucht naar Nice die ik in maart maak ook 10 XP's kan verdienen, omgerekend voor slechts €10 per XP.
     
    theflyingrobman vindt dit leuk.
  13. Flyer

    Flyer Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    De economy tickets AMS-NYC directe vlucht liggen momenteel rond de 375-400 euro, dat is wel erg goedkoop. De premium economy tickets maar liefst 1200 euro en meer! De optie met Virgin Atlantic klonk wel aantrekkelijk maar gaat hem niet worden voor deze prijs...

    Is de comfort class van Delta vergelijkbaar met die van KLM? En boek je die het beste via de website van Delta? Op de KLM website kan ik wel een Delta vlucht boeken maar niet de stoelen online selecteren.
     
    Mayanja vindt dit leuk.
  14. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ikzelf zou zeggen dat Delta Comfort+ 'meer' is dan Economy Comfort bij KLM, gezien dat laatste echt alleen meer been ruimte + recline is. Delta zegt zelf op hen site dat je in Comfort+ nog iets meer premium snacks/drinks hebt inbegrepen dan reguliere Economy en je een amenity kit krijgt. Hoe spannend dit allemaal daadwerkelijk is, heb ik geen idee van.
     
    Flyer vindt dit leuk.
  15. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    WBC vanuit MAD of BCN voor ongeveer eur 1350, ook ARN had dit tarief.
    Overstap in A,S, dus sowieso 15xp voor de europese korte BC vlucht (x50%).
    Wel wat aan de prijs, en moet positioneren in een van de steden, dus al met al schat ik eur 1500 in.
     
  16. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    498
    Trofeepunten:
    63
    Is het niet gewoon handiger om Economy naar NY te vliegen en voor het prijsverschil 60XP te pakken op de AMEX kaart?

    Daarbij: is Gold überhaupt zo'n 1000 waard? Als je toch maar een paar keer per jaar vliegt, kan je net zo goed het upgrade offer pakken bij inchecken.
     
    Flyer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina