Masterthread: Visum vragen

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door high_class, 13 okt 2016.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Omdat er op het forum best vaak (dezelfde) vragen worden gesteld over bijv. de aanvraag van een visum voor china, is het een goed idee om dit te verzamelen in 1 topic.
     
    Kilian en TravelTheWorld195 vinden dit leuk.
  2. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Aftrap van dit topic: Hebben mensen ervaringen met het aanvragen van een Russisch (transit) visum en wat moet ik mij voorstellen bij het bewijzen dat je verzekerd bent in Rusland volgens je polis? Moet je gewoon met je zorgpas langs gaan of heb je meer "bewijs" nodig?
     
  3. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Je komt op het juiste moment, ik heb vorige week de aanvraag van m'n Russisch toeristen visum afgerond.

    Als bewijs dat je verzekerd bent tijdens je verblijf in de Russische Federatie, moet je bij je zorgverzekering een verklaring opvragen. Dit is een standaard format die ze klaar hebben liggen. Na het controleren van je gegevens en het opgeven van je reisperiode, sturen ze je deze per post toe. Tijdens je visumaanvraag moet je, de in mijn geval originele verklaring, afgeven tezamen met het ingevulde visumformulier.
     
    high_class vindt dit leuk.
  4. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ahaha shit ik heb morgen een afspraak bij het visumkantoor!

    *edit: bonus, het kan via de email ontvangen worden
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2016
    Kilian vindt dit leuk.
  5. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Klopt het dat ik voor Nieuw-Zeeland, Hong Kong en Japan geen visum aan hoef te vragen met een NL paspoort?
     
  6. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Dat klopt

    nb. handige site om het even snel na te kijken is: http://cibtvisas.nl/
     
    Kilian vindt dit leuk.
  7. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    @Flying doc ben je inmiddels al met je visum naar de US geweest? Sta je als SSSS bij de TSA geregistreerd?
     
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Aanvullende informatie voor Russisch transit visum dual entry: je moet dus de hele periode tussen beide transits verzekert zijn en dat hebben staan op de brief van de zorgverzekeraar. 2 losse documenten met de dagen dat je daadwerkelijk in Rusland bent worden niet goedgekeurd!
     
  9. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ben netjes 3x geïnterviewd om het consulaat en nu gecleared. Toevallig was ik vorige week nog in de VS en gelukkig SSSS vrij:p.
     
    FlyRicky en Basjep vinden dit leuk.
  10. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Hoe gaat dat met Australië? Kan dat ook visum vrij of kan dat hier bij de ambassade?
     
  11. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
  12. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
  13. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    De ambassade heeft gereageerd;
    Dear FlyingDoc,
    You do not need transit visa if you are travelling via Russia to your final destination and you spend in Russia not more than 24 hours remaining in the transit zone of the same airport.
    Please note that if you travel across the territory of Russia to the countries of the Customs Union (Belorussia, Kazakhstan) according to Russian laws you need to apply for a transit visa, unless you are a citizen of countries eligible for visa-free travel to Russia in accordance with bilateral agreements.

    Best regards,
    Consular Department
     
  14. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Ik zie dit topic nu pas, maar je hebt inderdaad een double transit visum nodig voor Kazachstan/Witrusland. Vluchten in die Douane Unie hebben beetje dezelfde status als Schengen vluchten, en daarom moet je door de douane heen als je op SVO aankomt.
     
  15. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Alleen de discrepantie vind ik zo vreemd.
     
  16. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Tsja Russen... meesters in desinformatie.

    Ondertussen al je double transit visa aangevraagd?

    Ik werd deze week helemaal blij van het aangekondigde visa vrij reizen naar Wir-Rusland. Goedkoopste skyteam vluchten zijn alleen met Aeroflot via SVO, dus waarschijnlijk alsnog gedoe voor een dubbel transit visum..
     
  17. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Zover mij bekend ook de enige met ST. Ik ga het ontwijken door op Frunze te vliegen en dan door naar TSE.
     
  18. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Kleine vraag, ik ga volgende week naar Den Haag om een visum aan te vragen voor China. Heeft iemand een idee hoe het nu zit met die foto's? Ik heb nog foto's liggen van mijn paspoort maar officieel zijn die 45 bij 35 waar er 48 bij 33 op de site staat? Iemand een idee of dat erg is en of ik nu één of twee foto's mee moet nemen? Op de website staat één maar op de verschillende visum aanvraag sites staat twee? Den Haag ligt niet echt om de hoek zeg maar :p
     
  19. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    bij mij waren ze vrij strikt. Ik heb het uiteindelijk via CIBT visas moeten doen in mijn geval met vrij hoge kosten. Normaal gesproken ga je naar: https://www.visaforchina.org/HAG_EN/ maar zij zijn ook strikt. Ik zou de site goed doornemen voor de meest up2date regels en vereisten.
     
  20. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Ik ben een paar maanden geleden door het gebeuren heen gekomen. Het werkte met een foto, die ook nog eens anders was dan die ik electronisch ingestuurd had. Ze waren wel heel strikt met alle papieren, zelfs voor een paar dagen conferentievisum was er een waslijst aan bijlagen, uitnodigingen, clearance letter, fra 2 verschillende ministeries, enz enz Maar inderdaad, als je alles goed invult dan gaat alles er netjes doorheen en sta je zo weer buiten.
     

Deel Deze Pagina