Mastercard Black

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door DutchFrequentFlyer, 15 aug 2014.

  1. Bazzy

    Bazzy Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    Dank voor je reactie. Ik weet niet of die optie bestaat en waar die dan zou staan. Een aantal posts hierboven werd er over deze mogelijkheid gesproken, vandaar dat ik er van ben uitgegaan en hoopte dat iemand mij hiermee kon en wilde helpen.
     
  2. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij ging het over een partnerkaart, oftewel een tweede kaart voor hetzelfde account, geen referral voor een nieuw account
     
  3. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Instap is voor mij bij deze kaart met de karige welkomscadeau 25,- een blocker. Wacht met smart op een betere deal..
     
  4. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Aanvraag, acceptatie en de kaart op de mat heeft 9 werkdagen geduurd. Helaas zit er niet direct de PriorityPass bij. Hoelang gaat dit duren iemand toevallig ervaring mee?
     
  5. Pedro1989

    Pedro1989 Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    119
    Trofeepunten:
    33
    Die ontvang je 2-3 weken nadat je de creditcard hebt ontvangen. Je kunt de ICS Servicedesk eventueel al bellen om je Priority Pass membershipnummer op te vragen. Je kunt met dit nummer alvast gebruik maken van de lounges. Vervaldatum van de Priority Pass is gelijk aan vervaldatum van creditcard. Via de app van Priority Pass kun je vervolgens een account aanmaken en dan heb je alvast een digitale Priority Pass als het goed is. Bij mij werkte dat helaas niet direct, omdat ik foute vervaldatum had ingevuld. Echter heb ik tijdens mijn reis naar Bangkok gewoon gebruik kunnen maken van mijn Priority Pass Membership door simpelweg het membershipnummer te tonen. Alleen in Doha werd dit niet geaccepteerd en moest ik de fysieke of digitale pas kunnen tonen (wat ook in de voorwaarden staat van Priority Pass).
     
    FlyingFonz en Thanh vinden dit leuk.
  6. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Op maandag per telefoon mijn prioritypass nummer gekregen. Vervolgens de app gedowload. Je kan er alleen vervolgens weinig mee aangezien je geen digitale pas hebt.

    Vandaag mijn fysieke pas gekregen. Al met al erg snel gegaan allemaal
     
  7. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Wat zijn de verschillen van de Priority Pass i.c.m. MC Black en Amex Platinum?
    Is het gebruik van de Priority Pass onbeperkt? Kan er ook een gast mee op de PP-kaart zoals bij de PP die aan Amex Platinum is gekoppeld?
     
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Mogelijk heb ik een oud contract (MC Black sinds 2 jaar), maar ik heb onbeperkt PP en een gast meenemen kan wel, maar daarvoor wordt ongeveer 24 euro per keer gerekend.
     
  9. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    De MC Black Priority Pass is er een met het Prestige Lidmaatschap.
     
  10. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    204 euro per jaar voor een cc met verzekeringen en een onbeperkte priority pass is op zichzelf al een goede deal. Die priority pass kost los al 400 euro per jaar.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  11. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Korte (en wellicht overbodige/domme) vraag:

    Is dit nu vergelijkbaar met de ING mastercard platinum, of is dat een volledig ander product?
     
  12. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Volgens mij is dit een volledig ander product,
    ING Platinum Card - Eigenlijk Geen Platinum Card
    Deze creditcard heeft erg beperkte extra's. Zoals we eerder gezegd hebben zou deze creditcard beter kunnen staan tussen de andere gold cards. Echter zou hij ook daar niet super goed scoren.

    Deze creditcard heeft slechte verzekeringen. Ook heeft hij geen actie momenteel. Er is 1 kaart inbegrepen en elke extra kaart kost €26,50, wat extreem veel is.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  13. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Thanks!
     
  14. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Ik zit momenteel in de Aspire Lounge met een gast. Niks betaald...
     
  15. Jurian

    Jurian Blue Tier

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Kan even duren voordat het wordt afgeschreven ;) Laatste keer duurde het bijna een week..
     
    Thanh vindt dit leuk.
  16. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Oh lekker dan.. heb het wel over voor mijn moeder

    Volgens de receptie zijn er diverse contracten en zij hebben geen inzicht in hoeveel gasten je mag meenemen. Dus word allemaal geregeld via priority pass
     
  17. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Heb naast de MC Black nu een Amex Platinum genomen en ga deze een jaar lang uitproberen. Kijken naar de verschillen en welke kaart het best bevalt.
     
  18. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    De MC Black is eigenlijk niet te vergelijken met de Amex Plat.
    De verschillen zijn groot, neem de loungetoegang. Met de amex plat kun je naast in de Priority pas lounges, ook in de Delta Sky club en Centurion lounges. En in tegenstelling tot bij de MC is een gast altijd gratis.
    Gold status bij Marriott/SPG, Hilton, Club Carlson, Hertz etc. Travel voucher van 150 euro elk jaar, reis en annuleringsverzekering met hogere uitkeringen.
    Neem de bagage vertraging: na 4 uur geen bagage, dan 400 euro max per persoon. Bij de mc Black is dat 500 euro max in totaal. Etc. Etc.

    Maar de belangrijkste verschillen vind ik toch wel de loungetoegang (met gratis gast), de upgrades en gratis ontbijt etc bij boekingen via FHR, de status bij hotel chains en Hertz en niet te vergeten het Privium plus lidmaatschap.
     
  19. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Een groot verschil vindt ik de verzekering, de doorlopende reis en annuleringsverzekering van MC Black, je hoeft de reis niet met je Card betaald te hebben zoals bij Amex, ook verschillen de kosten enorm € 204 voor de MC en € 705 voor de Amex Platinum.
     
    BIndair vindt dit leuk.
  20. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Inderdaad, bij Amex Platinum, het Privium lidmaatschap en de Priority Pas met gast. bij de MC Black is dit een Priority Pas zonder gast en zonder Partner voor een extra kaart betaal je € 124.
     
    BIndair vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina