Mastercard Black

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door DutchFrequentFlyer, 15 aug 2014.

  1. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Mastercard Black
    Geen creditcard die gelinkt is aan een frequent flyer programma, maar wel een die voor sommigen onder ons aantrekkelijk kan zijn: De Mastercard Black.

    [​IMG]

    Voordelen
    Het voornaamste voordel is dat je er een gratis priority pass (prestige) bij krijgt. Met de pirority pass prestige kun je onbeperkt airportlounges over de hele wereld bezoeken. Meer dan 700 lounges in 120 landen doen aan het programma mee. De 'normale' prijs voor deelname aan dit programma is 399 euro (Of 249 voor een maximum van 10 gratis bezoeken en daarna 24E per bezoek). (Meer info: https://www.prioritypass.com/NL/)

    Maar dat is niet alles: Er zit ook nog een geweldige reisverzekering bij die in verschillende opzichten beter is dan die van Amex Gold:
    • De reisverzekering is doorlopend. Dat wil zeggen dat hij ook geldig is als je je reis niet met de Mastercard zelf hebt betaalt. (Geldt alleen voor de reisverzekering. Zie 'Let op' onderaan).
    • Geweldige huurauto verzekering: Je hoeft geen enkele extra verzekering af te sluiten bij het verhuurbedrijf.
    • Voor verschillende (iets) hogere maximale uitkeringsbedragen dan AmEx.
    Daarnaast krijg je (als je hem nu aanvraagt) nog 50 euro gratis shop-tegoed erbij.

    Verder zijn er nog wat kleinere voordelen: Korting bij verschillende internetwinkels en kosteloos annuleren bij verschillende hotels waar dat normaal gesproken niet kan.

    Wat kost het?
    De Mastercard kost 204 euro per jaar. Dat lijkt een hoop geld, maar als we de waarde van de verschillende 'perks' optellen, kom je op een aanzienlijk hoger bedrag uit:
    • Een reisverzekering met deze voorwaarden is zeker zo'n 100 euro waard.
    • 50 euro shoptegoed.
    • Een priority pass t.w.v. 399 Euro. (Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat je hem vaak wel met korting voor zo'n 350 kunt krijgen).
    • Andere perks waaraan het lastig is een bedrag toe te kennen.
    https://www.yourmastercard.nl/creditcards/mastercard-black/

    Let op!
    • De 50 (of in sommige periodes 30) euro gratis tegoed krijg je alleen als je in het afgelopen jaar geen Mastercard Classic, Gold, of Black hebt gehad. Uit ervaring kan ik vertellen dat een creditcard van ABN Amro niet in een van deze drie categorieen valt.
    • De aankoop- en huurautoverzekering zijn niet doorlopend. Om verzekerd te zijn moet je het product aankopen met je Mastercard of de betaling van je huurauto voor 100% met de Mastercard Black doen.
    Ervaringen?
    Ik heb hem inmiddels zelf aangevraagd! Andere mensen met ervaringen?
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2014
    Mike en Jan van Putten vinden dit leuk.
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Klinkt interessant, ik lees net dat ie ook beschikbaar is voor België. Ik ga hem eens in detail bekijken en dan afwegen of de prijs ervan het waard is.
     
  3. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Ik ga hem aan het einde van het jaar aanvragen. Voor mijn travels bied deze kaart incombinatie met KLM silver meer voordelen. (voor mij belangrijke voordelen) dan dat ik voor KLM Gold ga
     
  4. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Als de huurauto verzekering ook de afkoop van het eigen risico dekt (wat er uiteraard niet standaard bij in zit) dan heb je het geld er zo uit!
    Deze zomer in Italië een auto gehuurd voor drie dagen. Zonder afkoop eigen risico, het zogenaamde Supercover bij Hertz, kwam ik uit op 114 euro. Met SC 241 euro. Een verschil van 127 euro !!
     
  5. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Yes! Dat is het geval! Ik dacht me ter herinneren dat er wel een klein eigen risico is (70 euro ofzo), maar dat zou ik even na moeten kijken.
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2014
  6. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Als ik de voorwaarden voor de 'verzekeringen en hulpdiensten MasterCard Black' bekijk staat er bij 'belangrijke informatie' onder punt 7 :
    Waar heb jij gelezen dat je verzekerd bent ongeacht of je met je card betaald?
     
  7. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Extra creditcard
    Als u de MasterCard Black aanvraagt, heeft u de mogelijkheid om meteen een extra creditcard (Extra Card) aan te vragen. Daarmee kan uw partner of ander gezinslid vanaf 18 jaar eenvoudig van dezelfde voordelen en faciliteiten profiteren als u. De Extra Card kost € 124,- per jaar.

    Voor degene met een partner..
     
  8. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Waar kun je zien welke airportlounges je hiermee kan bezoeken?
     
  9. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  10. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ja excuus. Ik doelde op de reisverzekering. Voor de aankoop en autoverzekering geldt het inderdaad niet. Ik zal het even verduidelijken in bovenstaande post.
     
  11. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Ik denk dat het ook voor de reisverzekering geldt, die wordt namelijk ook in die polis genoemd.
     
  12. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Deze kaart is in ieder geval goedkoper dan de regulier Amex Plat, waar je ook Priority Pass bij krijgt.
     
  13. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik vond het ook erg verwarrend. Heb het voor ik de kaart aachschafte nagevraagd. Het gaat alleen om deel N en O: de aankoop- en autoverzekering. Daar moet 100% van de kosten met de kaart voldaan worden. Voor de reisverzekering geldt het niet. Immers, anders zou er weinig 'doorlopends' aan deze doorlopende reisverzekering zijn. ;)
     
  14. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Ok, duidelijk! Fijn dat je het nagevraagd hebt. Verzekeringsvoorwaarden zijn volgens mij de zo'n beetje de ergste voorwaarden die je tegen kunt komen. Overigens biedt zo een kaart dan wel veel voordeel voor een redelijk lage fee.
     
  15. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Heeft dit betrekking op alle Mastercards? Dus ook die ik standaard via m'n bank nu al jaren heb?

    Zou nl. een domper zijn..
     
  16. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Hangt ervan af of hij onder een van deze kaarten valt:

    "Indien u reeds in het bezit bent, of afgelopen 12 maanden in het bezit bent geweest van een MasterCard Classic, Gold of Black, bent u uitgesloten van deelname aan deze actie."
     
  17. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik ben bang dat de meeste standaard MasterCards die je bij een bank krijgt, een Classic kaart zijn
     
  18. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ik was er ook al bang voor.. Ga toch nog even mailen om te kijken of het echt zo is.
     
  19. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik had een mastercard van ABN AMRO, die heb ik nu opgezegd. Ik kan jullie binnenkort vertellen of die geldt als 'Classic' card. In de voorwaarden van ABN komt het woord 'Classic' in ieder geval niet voor.

    Edit: Ik kan het nu al vertellen! Tegoed is bijgeschreven. Een ABN Creditcard geldt niet als classic. Ik zal het aan de post bovenaan toevoegen.

    Ja, mee eens. Je moet zo'n polis echt tot op de laatste letter doorlezen. Schriftelijk vragen stellen over de interpretatie van bepaalde artikelen werkt ook altijd goed. Dan heb je het antwoord op papier en kunnen ze er lastig omheen.
     
  20. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Cool! Heb er ook 1 van de ABN. Dank voor de info!
     
    DutchFrequentFlyer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina